Bekijk JOUW® op

JOUW® Case

Weekendje weg campagne

De opdracht
De gemeente/OM/politie wilde het thema 'Veilig op straat' als onderdeel van Veilig Amersfoort, onder de aandacht brengen. Te starten met een communicatie-inspanning gericht op 18+ geweldplegers of bedreigers met geweld die, bij het overtreden van de wet in het weekend, kunnen rekenen op een lik op stuk beleid. De sanctie is keihard. Je zit het hele weekend tot en met maandagochtend vast en weet dan ook direct waar je aan toe bent.

Ontwikkel een communicatieconcept, waarmee de gemeente Amersfoort deze sanctie (onderdeel van de ʻharde en confronterendeʼ aanpak) bij de doelgroep onder de aandacht kan brengen.

De uitdaging
Hoe communiceren we de sanctie op heldere, duidelijke, overtuigende, confronterende wijze zonder dat we het signaal afgeven een onveilige stad te zijn?

Voorkom negatief imago Amersfoort (onveilig)
Voorkom negatieve koppeling aan horeca;
we moeten ze immers gebruiken als communicatiekanaal

De oplossing
Een weekendje zitten bij geweld
==> dat is ook een soort weekendarrangement :-)

We gebruiken de communicatietoon, stijl en middelen uit de reisbranche en vervangen de o zo gezellige plaatjes van mooie hotelkamers, mooie vergezichten, chique opgedekte tafels, etc. door de keiharde werkelijkheid...

Het resultaat
Bekendheid maatregel binnen paar maanden naar 80%. Landelijke pers (w.o. nieuwsitem op RTL4). Uitrol campagne naar meerdere gemeentes.

 

 

 

 

 

 

TOP