Bekijk JOUW® op

JOUW® Case

Identiteit IJsbeelden Festival Zwolle

De opdracht
IJsbeelden Festival Zwolle is uitgegroeid tot een evenement met internationale allure. De organisatie vond het in de voorbereidingen naar de editie van 2013/14 tijd voor een nieuwe, frisse uitstraling. De vraag: ontwikkel een identiteit passend bij de status van het festival en kom met een opvallend communicatieconcept aansluitend op het ijsbeeldenthema.

De uitdaging
Hoe verrassen we de organisatie en - meer nog - de doelgroep met een coole, hartverwarmende en bovenal uitnodigende uitstraling. Een herkenbare identiteit waarmee de beleving van het festival al begint bij de eerste kennismaking met de communicatiemiddelen en -uitingen.

Oplossing
Een totaal identiteits- en communicatieconcept bestaande uit een revolutie op het oude logo (waarborging herkenbaarheid), een nieuwe huisstijl (vernieuwend, tijdloos), opvallend beeldmateriaal (algemeen en thematisch) en sfeervolle teksten eveneens toegespitst op het vorstelijke thema.

Het resultaat
Breed opgepakt door regionale en landelijke media (kranten, TV-programma’s, een STER&Cultuur-spot) waardoor er zo’n 95.000 bezoekers hun weg naar het festival vonden.

 

Bekijk meer werk van deze klant
TOP