Ga naar de inhoud
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Contact

4 manieren om succesvol marketing emails te versturen

#164
Datum

08.05.23

Categorie

Blog

In emailmarketing is het succes van marketing emails niet alleen afhankelijk van wat je stuurt, maar ook wanneer en hoe je het stuurt. Jouw boodschap, doelgroep en verzendmoment perfect op elkaar afgestemd worden om het beste resultaat te behalen. Hier bestaan ontzettend veel mogelijkheden voor. Wij verzamelden in ieder geval vier tips voor je op gebied van marketing emails, waarmee je vandaag al kan beginnen.

1. Segmenteer slim mailinglijsten

Het doel van jouw marketing emails is om als écht relevant te worden ervaren door jouw doelgroep. De lezer moet het gevoel krijgen dat de inhoud van de mailing echt voor haar of hem bedoeld is en het ook van toegevoegde waard is om dit te lezen. Een praktische manier om dit te bereiken is door jouw contactenlijst in te delen op basis van verschillende segmenten. Zo kan jij beter inschatten wat de behoeftes zijn van de desbetreffende klant op individueel niveau, waardoor je hier jouw mailings op aan kan passen.

Een paar voorbeelden zijn:

  • Demografische gegevens;
  • Productcategorie;
  • Frequentie van aankopen;
  • Type klant (vaste klant of voorbijganger);
  • Status van winkelwagen;
  • Potentie voor crosselling;
  • Laatste contactmoment;
  • En ga zo maar door!

 

2. Het juiste tijdstip voor marketing emails kiezen

Het juiste tijdstip is natuurlijk altijd afhankelijk van jouw specifieke doelgroep, maar toch bestaan er een aantal algemene momenten die voor mailings interessant blijken te zijn. Het schijnt dat met slecht weer lezers bijvoorbeeld meer aandachtig de inhoud van mailings lezen en dat op de vrijdag in het algemeen de meeste mails worden geopend. Toch is het hierin altijd handig om goed naar de samenstelling van jouw eigen doelgroepen en de daarbij horende segmenten te kijken. Of een test uit te voeren, door een periode dezelfde mailings op verschillende tijdstippen te versturen en te kijken welke tijden en dagen hierin als beste naar voren komen.

 

3. Hergebruik marketing emails

Wist je dat je al verstuurde emails makkelijk nog een keer kan gebruiken. Als iemand de email namelijk niet heeft geopend, hebben zij de inhoud van de mail dus nog niet gelezen. Terwijl dit in principe jouw doel is van de mailing. Geeft deze zelfde mailing bij een niet-open gewoon een andere onderwerpregel en verstuur deze opnieuw (een remail). Zorg hierbij altijd wel dat jouw segmenten en contacten technisch goed ingericht zijn, zodat je voorkomt dat iemand die de mail wel heeft geopend de mail twee keer krijgt.

 

4. Werk met sequenties & automatisering

In principe wil je zo persoonlijk mogelijk communiceren met jouw doelgroep. Je wilt als het ware een gesprek met ieder individu aangaan. Zorg daarom dat jouw mailings elkaar feilloos opvolgen. Optimale timing in versturen (op individueel niveau) draagt hier in hoge mate aan bij. Dit kan handmatig, maar in veel emailmarketing-tools is het ook mogelijk om dit te automatiseren. Als persoon X mail A heeft gehad en geopend, dan krijgt persoon X 7 dagen later mail B, etc.

Vorige
Volgende

Meer updates

63
Bekijk alle
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
Contact
Instagram Facebook Linkedin
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookiebeleid
Cookies
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Search