• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Brouwers doorontwikkeling logo
  • december 2022

Brouwers doorontwikkeling logo

In tientallen jaren groeide Brouwers uit van eenmanszaak naar een onderneming met ruim 150 man in dienst. Als een bedrijf groeit, dan groeit het merk mee. Met de komst van Ewout Brouwers in het familiebedrijf is het in 2022 opnieuw tijd voor nieuwe stappen. Brouwers gaat een nieuwe fase in en daar hoort een doorontwikkeling van het merk ‘Brouwers’ bij. Een logische en verstandige zet.

Nieuwe merkidentiteit

Brouwers is een sterk merk. Een gevestigde naam in de huidige accountancymarkt. Deze naam, inclusief eigen lettertype, blijft daarom de basis. Vanuit hier gaan we door evolueren. De evolutie is niet alleen terug te zien in het eigen merk, maar ook in de merkfamilie. Deze doorvertaling naar de rest van de leden van de merkfamilie is noodzakelijk. In een merkfamilie moet er namelijk altijd een zekere mate van samenhang zijn. Zeker om herkend te worden als ‘familie’. Je wilt voorkomen dat onderliggende submerken in een merkportfolio een eigen leven gaan leiden. Dit kan namelijk zorgen voor onnodige verwarring bij de doelgroep.

Beeldmerk

In het oorspronkelijke logo waren vinkjes te vinden. Hier zijn we bewust van af gestapt. Dit bracht namelijk het iets verouderde concept van ‘goed en fout’ naar voren. In eerdere editie zijn de vinkjes al meer naar rechts verhuisd, maar nu gaan ze echt weg. Want; niets is meer goed of fout. We zitten in ‘het tijdperk van de dialoog’. Ook in het merk wil Brouwers dit meer uitdragen. Daarom zijn de vinkjes vervangen door de dialoogvensters.

Kleuren

We veranderen de kleuren in het logo. Dit vond zijn start al bij het ontwerp en realisatie van de werken-bij website van Brouwers. Toen werd de stap al gezet van een combinatie naar één focuskleur. Van het hardere rood en groen gaat Brouwers over naar oranje, goed te combineren met zwart, wit en grijs. Kleuren die vaak terugkomen in de communicatiemiddelen die Brouwers binnen hun marketing en communicatie inzet. Niet alleen is deze kleurkeuze multi-toepasbaar, maar daarnaast draagt dit ook bij aan de nieuwe, meer toegankelijke en minder goed-fout insteek van Brouwers uit.

Communicatiemiddelen

Een merkevolutie stopt niet bij een geactualiseerd logo. De stijl van en rondom het logo is immers een indicatie van de rest van de stijl van het merk.  Automatisch moesten verschillende communicatiemiddelen van Brouwers daarom ook aangepakt worden. Zoals de fotografie van werknemers, verwerking van de nieuwe stijl in de corporate en werken-bij website en nieuw drukwerk.

“We zijn tevreden met de kleur en de nieuwe, frisse uitstraling. Het past bij de nieuwe energie in het bedrijf”, aldus Ewout Brouwers.

Brouwers-doorontwikkeling-drieluik-221219
Endorsment-2-Brouwers-221219
Brouwers-doorontwikkeling-poster-221219

Heb je deze ook al gezien?

  • Quote

Quote januari 2019

  • Quote

Quote januari 2019

  • New Release

Imminkhoeve Open Huis

Morgen is het Open Huis van aangepast vakantieoord …
  • Leesvoer

Leesvoer #152

Zó stimuleer jij het werkgeluk binnen je team
Frankwatching
Spotify Wrapped is gearriveerd: de leukste tweets
DutchCowboys
First-party data: Veelbelovende strategie, zonder businesscase lastig voor elkaar te krijgen
Marketingfacts
Zet je interne communicatie op scherp in 2022: 5 trends om in de gaten te houden
Frankwatching
De menselijke factor in social advertising is belangrijker dan ooit
Frankwatching
  • Leesvoer

Leesvoer #76

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie
Emerce
Zet met een corporate story je missie & visie in beweging
Frankwatching
Strategie voor de juiste Customer Experience laat nog lang op zich wachten
Dutch Cowboys
Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok
Marketingfacts
5 goede gewoontes voor een constante contentstroom
Frankwatchings
  • New Release

Website Clofers

Website Clofers
  • Inspiratie

Rothko

Met dit wisselvallige weer snakken wij wel naar …
  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Brouwers doorontwikkeling logo
  • december 2022

Brouwers doorontwikkeling logo

In tientallen jaren groeide Brouwers uit van eenmanszaak naar een onderneming met ruim 150 man in dienst. Als een bedrijf groeit, dan groeit het merk mee. Met de komst van Ewout Brouwers in het familiebedrijf is het in 2022 opnieuw tijd voor nieuwe stappen. Brouwers gaat een nieuwe fase in en daar hoort een doorontwikkeling van het merk ‘Brouwers’ bij. Een logische en verstandige zet.

Nieuwe merkidentiteit

Brouwers is een sterk merk. Een gevestigde naam in de huidige accountancymarkt. Deze naam, inclusief eigen lettertype, blijft daarom de basis. Vanuit hier gaan we door evolueren. De evolutie is niet alleen terug te zien in het eigen merk, maar ook in de merkfamilie. Deze doorvertaling naar de rest van de leden van de merkfamilie is noodzakelijk. In een merkfamilie moet er namelijk altijd een zekere mate van samenhang zijn. Zeker om herkend te worden als ‘familie’. Je wilt voorkomen dat onderliggende submerken in een merkportfolio een eigen leven gaan leiden. Dit kan namelijk zorgen voor onnodige verwarring bij de doelgroep.

Beeldmerk

In het oorspronkelijke logo waren vinkjes te vinden. Hier zijn we bewust van af gestapt. Dit bracht namelijk het iets verouderde concept van ‘goed en fout’ naar voren. In eerdere editie zijn de vinkjes al meer naar rechts verhuisd, maar nu gaan ze echt weg. Want; niets is meer goed of fout. We zitten in ‘het tijdperk van de dialoog’. Ook in het merk wil Brouwers dit meer uitdragen. Daarom zijn de vinkjes vervangen door de dialoogvensters.

Kleuren

We veranderen de kleuren in het logo. Dit vond zijn start al bij het ontwerp en realisatie van de werken-bij website van Brouwers. Toen werd de stap al gezet van een combinatie naar één focuskleur. Van het hardere rood en groen gaat Brouwers over naar oranje, goed te combineren met zwart, wit en grijs. Kleuren die vaak terugkomen in de communicatiemiddelen die Brouwers binnen hun marketing en communicatie inzet. Niet alleen is deze kleurkeuze multi-toepasbaar, maar daarnaast draagt dit ook bij aan de nieuwe, meer toegankelijke en minder goed-fout insteek van Brouwers uit.

Communicatiemiddelen

Een merkevolutie stopt niet bij een geactualiseerd logo. De stijl van en rondom het logo is immers een indicatie van de rest van de stijl van het merk.  Automatisch moesten verschillende communicatiemiddelen van Brouwers daarom ook aangepakt worden. Zoals de fotografie van werknemers, verwerking van de nieuwe stijl in de corporate en werken-bij website en nieuw drukwerk.

“We zijn tevreden met de kleur en de nieuwe, frisse uitstraling. Het past bij de nieuwe energie in het bedrijf”, aldus Ewout Brouwers.

Brouwers-doorontwikkeling-drieluik-221219
Endorsment-2-Brouwers-221219
Brouwers-doorontwikkeling-poster-221219

Heb je deze ook al gezien?

  • New Release

Look & feel Classic Events

Van website tot visitekaartjes
  • New Release

PPP Propositie

PPP Propositie
  • New Release

Logo Doomijn

Logo Doomijn
  • Inhakers

JOUW® Let's do this!

Na een dagje opladen zijn wij helemaal ready voor …
  • Case

Evolutie huisstijl Zone.college

Een frisse wind zorgde voor huisstijl 2.0
  • Helloweekend

Hello Weekend #89

Queen - Thank God It's Christmas
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl