• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Cadeaukalender in een nieuw jasje
  • januari 2022

Cadeaukalender in een nieuw jasje

Ook afgelopen december was het weer zover. De Cadeaukalender 2022. Een populair concept bij klanten en volgers van Mijn Modewereld. Niet gek, want wie wil nou niet de hele maand december kans hebben op leuke give-aways! Ook dit jaar mochten wij weer helpen met de creatie en realisatie van deze langlopende actie. Maar we gingen een stap verder. De Cadeaukalender kreeg een nieuwe look!

De Cadeaukalender

Veel merken zetten adventskalenders in om op een originele manier producten onder de aandacht te brengen. Jaren geleden wist Mijn Modewereld al dat ze niet konden achterblijven. Een adventskalender werd opgezet, maar dan wel ‘in een eigen jasje’. De Mijn Modewereld Cadeaukalender. Met cadeau’s zo groot, dat ze niet in een real-life vakje passen. Gericht op het creëren van een online én offline ervaring bij de doelgroep.

Marketingdoelstellingen & cadeaukeuzes

De Cadeaukalender is bewust ingericht, met specifieke (marketing)doelstellingen van Mijn Modewereld in het achterhoofd. Het primaire doel was om winkelbezoeken te stimuleren. Met een gezellige brasserie en zo’n groot assortiment aan producten is dit ook waar de kracht van het bedrijf ligt. Daarnaast wilden we de creatie van user generated content en het ’taggen’ van vrienden en andere volgers stimuleren.

Bij iedere doelstelling zijn passende cadeau’s gekozen;

  • winkelbezoeken; gratis poffertjes halen, meedoen aan de bingo of meeproeven tijdens de whiskyproeverij.
  • user generated content; een cadeautje bij een aankoop in de winkel of een kerstbal uit de boom pakken met een prijs aan de binnenkant.
  • like & share; de doelgroep vragen om een foto te maken als je in de brasserie bent of win een fotoshoot.
C15A7A55-BDBC-4C05-8774-F1B59ECEE2FA
9475713C-AC9E-41DA-BD1C-1AC6C925A164
ABE88F4A-CFAC-4560-B8AA-B92FC04612EE

In een nieuw jasje

Jaar na jaar bewees de Cadeaukalender een succesformule te zijn. Wat is er dit jaar dan anders? De gehele uitstraling. Want na vier jaar was het hóóg tijd voor vernieuwing. Een evolutie. De kalender moet immers nieuwe klanten aanspreken en bestaande klanten blijven verrassen. Daarom ontwikkelden we drie nieuwe ontwerpen.

Eén hiervan bleef hangen: de neon-lichten. Het neon-concept voerden wij door in alle communicatiemiddelen die verbonden zijn aan de Cadeaukalender. Dit werd niet zomaar een doorvertaling. Want gezien de Cadeaukalender maar één keer per jaar plaatsvindt, gingen we een stap verder. We kozen ervoor om zoveel mogelijk beeld te animeren. Want animaties laten het neon-effect nog beter tot z’n recht komen.

Communicatiemiddelen

Emailmarketing

Mijn Modewereld is gestart met het communiceren van de cadeaukalender naar haar bestaande klanten. Aan de hand van een countdown. Zo bouwt de spanning en emotie richting de start van de Cadeaukalender op. Dit werd onder andere verwerkt in de maandelijkse mailing, aan de hand van een banner in stijl van de Cadeaukalender en door middel van de bovenstaande teaservideo.

Landingspagina

Aansluitend is er een landingspagina uitgewerkt. Herkenbaar voor de doelgroep door opnieuw de banner in Cadeaukalender-stijl te gebruiken. De pagina werd afgesloten met overzicht van de laatst vergeven cadeau’s uit de kalender. Hierdoor is de landingspagina zowel voorafgaand als tijdens de looptijd van de Cadeaukalender bruikbaar voor Mijn Modewereld.

Teaser

De oorspronkelijke teaser hebben we geactualiseerd. Deze video is perfect om meer emotionele lading te gegeven aan het toeleven naar de Cadeaukalender. De video is op meerdere plekken in communicatie gebruikt, zowel in de mailing, als op de landingspagina en op social media.

Social media

Tijdens de feestmaand werd er door het social media team dagelijks op de Facebook en Instagram social posts gepubliceerd. Wij hebben hiervoor 24 verschillende beelden gemaakt, waarin de prijs van de dag werd geïntroduceerd. Dit combineerden zij met een sfeerbeeld of productfoto, als toelichting bij de dagprijs. De neon-elementen zorgen hierin voor het herkenbare karakter van de Cadeaukalender.

01-12_Waardebon-250-euro_STILL
02-12_LOAVIES-styling-avond_STILL
03-12_Rad-van-Fortuin_STILL
04-12_Bootje-chocola-voor-de-kinderen_STILL
05-12_Schoencadeau_STILL
06-12_Ontwerp-je-eigen-tas_STILL
07-12_Workshop-kerstkrans-maken_STILL
08-12_Pre-Sale_STILL
09-12_Win-Personal-Shopping-arrangement_STILL
10-12_Kerstbal-knutselen-voor-kinderen_STILL
11-12_Whiskey-proeverij_STILL
12-12_70-jarig-bestaan-vieren-met-een-taartje_STILL
13-12_Sale-30%_STILL
14-12_Studio-Anneloes-evenement_STILL
15-12_Zusss-kaarsjes-cadeau_STILL
16-12_Lunch-winactie_STILL
17-12_Bingo-in-de-winkel_STILL
18-12_Heren-outfit-giveaway_STILL
19-12_Fotoshoot-giveaway_STILL
20-12_Spelletje-bij-aankoop_STILL
21-12_Poffertjes-kraam-in-de-winkel_STILL
22-12_Stoov-giveaway_STILL
23-12_Kerstballen-korting_STILL
24-12_Cadeautje-bij-aankoop_STILL

Een groot succes!

Ook de Cadeaukalender van 2022 was weer een schot in de roos. Een druk bezochte winkel, veel verkeer naar de landingspagina en social media updates die goed presteerden. Eén van de posts wist zelfs de 1.400 likes aan te tikken. Wat ons betreft: op naar december 2023! En natuurlijk kan de jaarlijkse aftermovie van deze mooie cadeau-maand niet ontbreken. Zo kunnen we samen nog even nagenieten!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

Logo BTTG

Logo BTTG
  • Leesvoer

Leesvoer #41

De mooiste websites van dit kwartaal
Emerce
Waardering online aankopen steeds belangrijker
Emerce
Google Home Mini & Assistent spreken twee tongen
Emerce
De uitdaging van Jumbo, van boodschappers naar ambassadeurs
Marketingfacts
Leadgeneratie met socialmedia advertenties
Frankwatching
  • New Release

Merkenfamilie Safety Group

Samen sterker
  • Leesvoer

Leesvoer #103

Het belang van professionele fotografie voor je (online) marketing
Marketingfacts
Affiliate marketing.. we horen er wenig over?
Dutch cowboys
Je merk is je motor: ga vandaag nog aan de slag met branding
Frankwatching
Search buiten de zoekmachines, slimme keuze of tijdverspilling?
Marketingfacts
Jaarrapportage: zo maak je communicatie meetbaar & zichtbaar
Frankwatching
  • Leesvoer

Leesvoer #155

10 socialmedia-tools om in 2022 te proberen
Frankwatching
Aantal Nederlandse luisteraars podcasts nadert plafond
Emerce
Marketingbudget 2022: In het verleden behaalde resultaten…
Marketingfacts
​Weinig mensen praten nog met Amazon Alexa
DutchCowboys
Wat zijn de belangrijkste digital marketing trends voor 2022?
Marketingfacts
  • Inhakers

JOUW® Nationale Krokettendag

Onze lunch was lekker vandaag!
  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Cadeaukalender in een nieuw jasje
  • januari 2022

Cadeaukalender in een nieuw jasje

Ook afgelopen december was het weer zover. De Cadeaukalender 2022. Een populair concept bij klanten en volgers van Mijn Modewereld. Niet gek, want wie wil nou niet de hele maand december kans hebben op leuke give-aways! Ook dit jaar mochten wij weer helpen met de creatie en realisatie van deze langlopende actie. Maar we gingen een stap verder. De Cadeaukalender kreeg een nieuwe look!

De Cadeaukalender

Veel merken zetten adventskalenders in om op een originele manier producten onder de aandacht te brengen. Jaren geleden wist Mijn Modewereld al dat ze niet konden achterblijven. Een adventskalender werd opgezet, maar dan wel ‘in een eigen jasje’. De Mijn Modewereld Cadeaukalender. Met cadeau’s zo groot, dat ze niet in een real-life vakje passen. Gericht op het creëren van een online én offline ervaring bij de doelgroep.

Marketingdoelstellingen & cadeaukeuzes

De Cadeaukalender is bewust ingericht, met specifieke (marketing)doelstellingen van Mijn Modewereld in het achterhoofd. Het primaire doel was om winkelbezoeken te stimuleren. Met een gezellige brasserie en zo’n groot assortiment aan producten is dit ook waar de kracht van het bedrijf ligt. Daarnaast wilden we de creatie van user generated content en het ’taggen’ van vrienden en andere volgers stimuleren.

Bij iedere doelstelling zijn passende cadeau’s gekozen;

  • winkelbezoeken; gratis poffertjes halen, meedoen aan de bingo of meeproeven tijdens de whiskyproeverij.
  • user generated content; een cadeautje bij een aankoop in de winkel of een kerstbal uit de boom pakken met een prijs aan de binnenkant.
  • like & share; de doelgroep vragen om een foto te maken als je in de brasserie bent of win een fotoshoot.
C15A7A55-BDBC-4C05-8774-F1B59ECEE2FA
9475713C-AC9E-41DA-BD1C-1AC6C925A164
ABE88F4A-CFAC-4560-B8AA-B92FC04612EE

In een nieuw jasje

Jaar na jaar bewees de Cadeaukalender een succesformule te zijn. Wat is er dit jaar dan anders? De gehele uitstraling. Want na vier jaar was het hóóg tijd voor vernieuwing. Een evolutie. De kalender moet immers nieuwe klanten aanspreken en bestaande klanten blijven verrassen. Daarom ontwikkelden we drie nieuwe ontwerpen.

Eén hiervan bleef hangen: de neon-lichten. Het neon-concept voerden wij door in alle communicatiemiddelen die verbonden zijn aan de Cadeaukalender. Dit werd niet zomaar een doorvertaling. Want gezien de Cadeaukalender maar één keer per jaar plaatsvindt, gingen we een stap verder. We kozen ervoor om zoveel mogelijk beeld te animeren. Want animaties laten het neon-effect nog beter tot z’n recht komen.

Communicatiemiddelen

Emailmarketing

Mijn Modewereld is gestart met het communiceren van de cadeaukalender naar haar bestaande klanten. Aan de hand van een countdown. Zo bouwt de spanning en emotie richting de start van de Cadeaukalender op. Dit werd onder andere verwerkt in de maandelijkse mailing, aan de hand van een banner in stijl van de Cadeaukalender en door middel van de bovenstaande teaservideo.

Landingspagina

Aansluitend is er een landingspagina uitgewerkt. Herkenbaar voor de doelgroep door opnieuw de banner in Cadeaukalender-stijl te gebruiken. De pagina werd afgesloten met overzicht van de laatst vergeven cadeau’s uit de kalender. Hierdoor is de landingspagina zowel voorafgaand als tijdens de looptijd van de Cadeaukalender bruikbaar voor Mijn Modewereld.

Teaser

De oorspronkelijke teaser hebben we geactualiseerd. Deze video is perfect om meer emotionele lading te gegeven aan het toeleven naar de Cadeaukalender. De video is op meerdere plekken in communicatie gebruikt, zowel in de mailing, als op de landingspagina en op social media.

Social media

Tijdens de feestmaand werd er door het social media team dagelijks op de Facebook en Instagram social posts gepubliceerd. Wij hebben hiervoor 24 verschillende beelden gemaakt, waarin de prijs van de dag werd geïntroduceerd. Dit combineerden zij met een sfeerbeeld of productfoto, als toelichting bij de dagprijs. De neon-elementen zorgen hierin voor het herkenbare karakter van de Cadeaukalender.

01-12_Waardebon-250-euro_STILL
02-12_LOAVIES-styling-avond_STILL
03-12_Rad-van-Fortuin_STILL
04-12_Bootje-chocola-voor-de-kinderen_STILL
05-12_Schoencadeau_STILL
06-12_Ontwerp-je-eigen-tas_STILL
07-12_Workshop-kerstkrans-maken_STILL
08-12_Pre-Sale_STILL
09-12_Win-Personal-Shopping-arrangement_STILL
10-12_Kerstbal-knutselen-voor-kinderen_STILL
11-12_Whiskey-proeverij_STILL
12-12_70-jarig-bestaan-vieren-met-een-taartje_STILL
13-12_Sale-30%_STILL
14-12_Studio-Anneloes-evenement_STILL
15-12_Zusss-kaarsjes-cadeau_STILL
16-12_Lunch-winactie_STILL
17-12_Bingo-in-de-winkel_STILL
18-12_Heren-outfit-giveaway_STILL
19-12_Fotoshoot-giveaway_STILL
20-12_Spelletje-bij-aankoop_STILL
21-12_Poffertjes-kraam-in-de-winkel_STILL
22-12_Stoov-giveaway_STILL
23-12_Kerstballen-korting_STILL
24-12_Cadeautje-bij-aankoop_STILL

Een groot succes!

Ook de Cadeaukalender van 2022 was weer een schot in de roos. Een druk bezochte winkel, veel verkeer naar de landingspagina en social media updates die goed presteerden. Eén van de posts wist zelfs de 1.400 likes aan te tikken. Wat ons betreft: op naar december 2023! En natuurlijk kan de jaarlijkse aftermovie van deze mooie cadeau-maand niet ontbreken. Zo kunnen we samen nog even nagenieten!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

Logo Alluance

Logo Alluance
  • Helloweekend

Hello Weekend #104

GIMS - Belle
  • Helloweekend

Hello Weekend #04

Kraantje Pappie - De Manier
  • New Release

Novon Huisstijl

Novon Huisstijl
  • Fun

Hot hot hot

Even afkoelen ...
  • New Release

Logo Alluxe

Logo Alluxe
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl