- januari 2022
Cadeaukalender in een nieuw jasje
De Cadeaukalender
Veel merken zetten adventskalenders in om op een originele manier producten onder de aandacht te brengen. Jaren geleden wist Mijn Modewereld al dat ze niet konden achterblijven. Een adventskalender werd opgezet, maar dan wel ‘in een eigen jasje’. De Mijn Modewereld Cadeaukalender. Met cadeau’s zo groot, dat ze niet in een real-life vakje passen. Gericht op het creëren van een online én offline ervaring bij de doelgroep.
Marketingdoelstellingen & cadeaukeuzes
De Cadeaukalender is bewust ingericht, met specifieke (marketing)doelstellingen van Mijn Modewereld in het achterhoofd. Het primaire doel was om winkelbezoeken te stimuleren. Met een gezellige brasserie en zo’n groot assortiment aan producten is dit ook waar de kracht van het bedrijf ligt. Daarnaast wilden we de creatie van user generated content en het ’taggen’ van vrienden en andere volgers stimuleren.
Bij iedere doelstelling zijn passende cadeau’s gekozen;
- winkelbezoeken; gratis poffertjes halen, meedoen aan de bingo of meeproeven tijdens de whiskyproeverij.
- user generated content; een cadeautje bij een aankoop in de winkel of een kerstbal uit de boom pakken met een prijs aan de binnenkant.
- like & share; de doelgroep vragen om een foto te maken als je in de brasserie bent of win een fotoshoot.
In een nieuw jasje
Jaar na jaar bewees de Cadeaukalender een succesformule te zijn. Wat is er dit jaar dan anders? De gehele uitstraling. Want na vier jaar was het hóóg tijd voor vernieuwing. Een evolutie. De kalender moet immers nieuwe klanten aanspreken en bestaande klanten blijven verrassen. Daarom ontwikkelden we drie nieuwe ontwerpen.
Eén hiervan bleef hangen: de neon-lichten. Het neon-concept voerden wij door in alle communicatiemiddelen die verbonden zijn aan de Cadeaukalender. Dit werd niet zomaar een doorvertaling. Want gezien de Cadeaukalender maar één keer per jaar plaatsvindt, gingen we een stap verder. We kozen ervoor om zoveel mogelijk beeld te animeren. Want animaties laten het neon-effect nog beter tot z’n recht komen.
Communicatiemiddelen
Emailmarketing
Mijn Modewereld is gestart met het communiceren van de cadeaukalender naar haar bestaande klanten. Aan de hand van een countdown. Zo bouwt de spanning en emotie richting de start van de Cadeaukalender op. Dit werd onder andere verwerkt in de maandelijkse mailing, aan de hand van een banner in stijl van de Cadeaukalender en door middel van de bovenstaande teaservideo.
Landingspagina
Aansluitend is er een landingspagina uitgewerkt. Herkenbaar voor de doelgroep door opnieuw de banner in Cadeaukalender-stijl te gebruiken. De pagina werd afgesloten met overzicht van de laatst vergeven cadeau’s uit de kalender. Hierdoor is de landingspagina zowel voorafgaand als tijdens de looptijd van de Cadeaukalender bruikbaar voor Mijn Modewereld.
Teaser
De oorspronkelijke teaser hebben we geactualiseerd. Deze video is perfect om meer emotionele lading te gegeven aan het toeleven naar de Cadeaukalender. De video is op meerdere plekken in communicatie gebruikt, zowel in de mailing, als op de landingspagina en op social media.
Social media
Tijdens de feestmaand werd er door het social media team dagelijks op de Facebook en Instagram social posts gepubliceerd. Wij hebben hiervoor 24 verschillende beelden gemaakt, waarin de prijs van de dag werd geïntroduceerd. Dit combineerden zij met een sfeerbeeld of productfoto, als toelichting bij de dagprijs. De neon-elementen zorgen hierin voor het herkenbare karakter van de Cadeaukalender.
Een groot succes!
Ook de Cadeaukalender van 2022 was weer een schot in de roos. Een druk bezochte winkel, veel verkeer naar de landingspagina en social media updates die goed presteerden. Eén van de posts wist zelfs de 1.400 likes aan te tikken. Wat ons betreft: op naar december 2023! En natuurlijk kan de jaarlijkse aftermovie van deze mooie cadeau-maand niet ontbreken. Zo kunnen we samen nog even nagenieten!
Heb je deze ook al gezien?
Leesvoer #62
Leesvoer #02
Leesvoer #83