Er bestaan natuurlijk oneindig veel inhakers. Maar deze inhaker, die past toch wel heel goed bij ons! Want met verschillende klanten en meerdere projecten vinken wij per week toch aardig wat to-do’s af. Of nouja… per dag.
Oefening-baart-kunst
Daarom deden wij even snel een vragenrondje op kantoor. Want wat zijn nou de beste tips voor het bijhouden van een checklist? Dit waren de antwoorden van onze collega’s:
🤔 (Blijf) prioriteren.
👍 Checklists horen op (digitaal) papier, niet in je hoofd.
💻 Gebruik een app of tool die synchroniseert op al je apparaten.
🔒 Zet taken met hoge prioriteit bovenaan. Deze staan ‘vast’ en schuif je niet mee
🤗 Verdeel taken onder in haalbare subtaken, zo kan je altijd wel iets afronden.
☑️ Blijven vinken! Zorg dat je checklist altijd actueel is.
⌛ Neemt een taak 1 á 2 minuten in, doe het dan meteen. De taak noteren kost meer tijd.
Maar voor nu gaan we snel weer stoppen en bezig onze eigen checklists…