JOUW® bureau » Case » Een logo-ontwikkeling met beeldmerk voor Travelbags
Je kent Travelbags misschien wel van commercials of omdat je er wel eens een koffer of tas hebt besteld. Wij gingen aan de slag om het logo en beeldmerk te vernieuwen.
Tot op heden bestond dat alleen uit het woordmerk: aan ons de taak om een beeldmerk te ontwikkelen: een beeldmerk dat de lading van Travelbags en het sterke imago dekt. Een beeldmerk dat niet alleen op reizen leunt, maar ook past bij fashion- en schooltassen. Een beeldmerk dat op den duur zo herkenbaar is, dat het vóór het merk gaat werken. Just how we like it!
Je kent Travelbags misschien wel van commercials of omdat je er wel eens een koffer of tas hebt besteld. Wij gingen aan de slag om het logo en beeldmerk te vernieuwen.
Tot op heden bestond dat alleen uit het woordmerk: aan ons de taak om een beeldmerk te ontwikkelen: een beeldmerk dat de lading van Travelbags en het sterke imago dekt. Een beeldmerk dat niet alleen op reizen leunt, maar ook past bij fashion- en schooltassen. Een beeldmerk dat op den duur zo herkenbaar is, dat het vóór het merk gaat werken. Just how we like it!
Het woordmerk van Travelbags is herkenbaar, solide, eigen én van nu. We hebben dit woordmerk daarom behouden en iets gefinetuned. Next step? Een mindmap met de belangrijkste kernwaarden van het merk. Daar kwamen inspirerende moodboards uit naar voren over reizen, mode, school, beweging en vormen. Want mensen gaan zelden de deur uit zonder tas of koffer: je bent er altijd mee onderweg, of je nu naar je werk gaat, naar school of op vakantie. De tas is met jou in beweging en op weg naar een bestemming. En dus gingen wij op zoek naar een beeldmerk dat precies dát uitstraalt. Tijd voor de tekentafel!
Het resultaat? Een minimalistisch, sterk beeldmerk dat staat voor beweging, onderweg zijn en plaatsbepaling. En dat beeldmerk kan ook nog eens op allerlei manieren worden toegepast. We bruisden van de ideeën om het beeldmerk toe te passen in de nieuwe huisstijl. Daar zijn we as we speak mee bezig! Benieuwd? Stay tuned!