• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Blog
JOUW® bureau » Blog » Een nieuwe kijk op ondernemen: vertrouwen
  • april 2016

Een nieuwe kijk op ondernemen: vertrouwen

De Trendrede 2016 schets de nieuwe tijd die voor ons ligt. Het is een kado voor inwoners, werkgevers, ondernemers en bestuurders in Nederland.

Wat de Trendrede inhoud?

Jaarlijks kaderen en clusteren een aantal Nederlandse toekomstdenkers de actualiteit in drie grote overkoepelende thema’s. Dit jaar zijn de thema’s van de Trendrede:
1) Een maatschappij in verzet
2) De zoektocht naar grip en
3) Het bouwgesprek voor een samenleving.

Hiermee willen de initiatiefnemers Nederland stimuleren om gefundeerd vooruit te zien.

In dit artikel leggen we de Trendrede 2016 naast een nieuwe kijk op ondernemen. Aan de hand van overkoepelende thema’s uit de TrendRede denken we na over de mogelijke impact op het handelen als ondernemer.

Grip

Grip is het woord voor 2016. We zijn hem kwijt. In de bestaande systemen vallen grote gaten, aldus de schrijvers van de Trendrede. De bewijslast in retailland is flink voorhanden; begin dit jaar gingen Perry Sport en Aktiesport failliet, in 2015 zijn V&D, DA Detailgroep en Miss Etam bekende namen die niet het tij konden keren. De reden hiervan? Veranderend consumentengedrag, te weinig inspelend op de wensen en behoeften van het individu? Vertrouwen is een belangrijk aspect voor organisaties en merken. Kleiner (lokaler) en flexibeler heeft de toekomst, geeft de TrendRede aan. Maar hoe organiseer je dat als organisatie?

Consumenten zijn meer dan ooit op zoek naar het unieke, eigene in de relaties die ze aangaan. En die relaties belonen ze met hun klandizie (en transacties). Simon Sinek werd beroemd door zijn ‘Start with Why’. Wat is het bestaansrecht van jouw organisatie? Het is soms lastig om de WHY te formuleren, maar het antwoord op de waarom-vraag kan fungeren als een verbindende factor met jouw doelgroepen. Hier ligt een rol voor reclamebureaus zoals JOUW® bureau, het helpen creëren van een goed fundament voor de identiteit van een organisatie. Om betekenis te kunnen geven aan de activiteiten van een organisatie. Vervolgens kun je dit doorvertalen in een heldere communicatiestrategie om de binding met je doelgroepen te verstevigen. Door middel van een waardepropositie passend bij de doelgroep. Door middel van relevante en creatieve campagnes. Betekenis zorgt voor meer grip.

Samenhang

De komende jaren staan in het teken van ongekende mogelijkheden, met name door technologische vooruitgang. In plaats van alles zelf te doen schakelen we een open netwerk van specialisten in, geeft de TrendRede aan. Organisaties zullen uit hun comfortzone moeten stappen. Het doel is het belangrijkste, niet het bestaande systeem. Door deze nieuwe samenwerkingsvorm groeit de creatieve ruimte. Creatieve ruimte die ons stimuleert om ons business model, strategische thema’s of onze positionering nog eens kritisch onder de loep te nemen.

Daarnaast voelen we ons steeds meer comfortabel met technologie die ons ‘kent’, en die zich aanpast aan onze behoeften. Naarmate technologie meer ingebed wordt in ons leven, wordt echter ook de menselijke factor belangrijker. Het vertrouwen in systemen en grote organisaties is weg. Het komt steeds meer aan op vertrouwen in mensen.

Vertrouwen

De kern van jouw verhaal en de eerste bouwsteen voor een langdurige, gelijkwaardige relatie met jouw doelgroep. Creëren van persoonlijke cirkels van vertrouwen. Daar gaan we samen aan bouwen.

We zijn benieuwd naar JOUW® DNA. Bel 038 423 11 11 of mail naar info@jouw.nl

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

Logo Alluxe

Logo Alluxe
  • Helloweekend

Hello Weekend #81

Craig David - 7 Days
  • Leesvoer

Leesvoer #49

In vier stappen naar een social-proof contentstrategie
Marketingfacts
Hoe fun kan werken voor een merk
Marketingfacts
Instagram: het juiste formaat voor je advertenties [infographic]
Frankwatching
Instagram lanceert veel nieuwe gezichtsfilters
Dutchcowboys
10 tools die het leven van de socialmedia-marketeer makkelijker maken
Frankwatching
  • New Release

Vlietstra Website

Vlietstra Website
  • Fun

IJssellandrally 2023

Een terugblik op editie 17
  • Leesvoer

Leesvoer #95

Doe eens aardig met klikvriendelijke copy
Marketingfacts
Zo zit het met cross messaging van Facebook, WhatsApp en Instagram
Dutchcowboys
Krijg service maar eens verkocht
Marketingfacts
Hoe 10 jaar Instagram onze wereld veranderde…
Frankwatching
Tijdens corona snijden in je marketingbudget: alles behalve slim
Emerce
  • Blog
JOUW® bureau » Blog » Een nieuwe kijk op ondernemen: vertrouwen
  • april 2016

Een nieuwe kijk op ondernemen: vertrouwen

De Trendrede 2016 schets de nieuwe tijd die voor ons ligt. Het is een kado voor inwoners, werkgevers, ondernemers en bestuurders in Nederland.

Wat de Trendrede inhoud?

Jaarlijks kaderen en clusteren een aantal Nederlandse toekomstdenkers de actualiteit in drie grote overkoepelende thema’s. Dit jaar zijn de thema’s van de Trendrede:
1) Een maatschappij in verzet
2) De zoektocht naar grip en
3) Het bouwgesprek voor een samenleving.

Hiermee willen de initiatiefnemers Nederland stimuleren om gefundeerd vooruit te zien.

In dit artikel leggen we de Trendrede 2016 naast een nieuwe kijk op ondernemen. Aan de hand van overkoepelende thema’s uit de TrendRede denken we na over de mogelijke impact op het handelen als ondernemer.

Grip

Grip is het woord voor 2016. We zijn hem kwijt. In de bestaande systemen vallen grote gaten, aldus de schrijvers van de Trendrede. De bewijslast in retailland is flink voorhanden; begin dit jaar gingen Perry Sport en Aktiesport failliet, in 2015 zijn V&D, DA Detailgroep en Miss Etam bekende namen die niet het tij konden keren. De reden hiervan? Veranderend consumentengedrag, te weinig inspelend op de wensen en behoeften van het individu? Vertrouwen is een belangrijk aspect voor organisaties en merken. Kleiner (lokaler) en flexibeler heeft de toekomst, geeft de TrendRede aan. Maar hoe organiseer je dat als organisatie?

Consumenten zijn meer dan ooit op zoek naar het unieke, eigene in de relaties die ze aangaan. En die relaties belonen ze met hun klandizie (en transacties). Simon Sinek werd beroemd door zijn ‘Start with Why’. Wat is het bestaansrecht van jouw organisatie? Het is soms lastig om de WHY te formuleren, maar het antwoord op de waarom-vraag kan fungeren als een verbindende factor met jouw doelgroepen. Hier ligt een rol voor reclamebureaus zoals JOUW® bureau, het helpen creëren van een goed fundament voor de identiteit van een organisatie. Om betekenis te kunnen geven aan de activiteiten van een organisatie. Vervolgens kun je dit doorvertalen in een heldere communicatiestrategie om de binding met je doelgroepen te verstevigen. Door middel van een waardepropositie passend bij de doelgroep. Door middel van relevante en creatieve campagnes. Betekenis zorgt voor meer grip.

Samenhang

De komende jaren staan in het teken van ongekende mogelijkheden, met name door technologische vooruitgang. In plaats van alles zelf te doen schakelen we een open netwerk van specialisten in, geeft de TrendRede aan. Organisaties zullen uit hun comfortzone moeten stappen. Het doel is het belangrijkste, niet het bestaande systeem. Door deze nieuwe samenwerkingsvorm groeit de creatieve ruimte. Creatieve ruimte die ons stimuleert om ons business model, strategische thema’s of onze positionering nog eens kritisch onder de loep te nemen.

Daarnaast voelen we ons steeds meer comfortabel met technologie die ons ‘kent’, en die zich aanpast aan onze behoeften. Naarmate technologie meer ingebed wordt in ons leven, wordt echter ook de menselijke factor belangrijker. Het vertrouwen in systemen en grote organisaties is weg. Het komt steeds meer aan op vertrouwen in mensen.

Vertrouwen

De kern van jouw verhaal en de eerste bouwsteen voor een langdurige, gelijkwaardige relatie met jouw doelgroep. Creëren van persoonlijke cirkels van vertrouwen. Daar gaan we samen aan bouwen.

We zijn benieuwd naar JOUW® DNA. Bel 038 423 11 11 of mail naar info@jouw.nl

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Behind the scenes
  • BTC

Triflex medewerkers video’s

Opnamedag
  • Helloweekend

Hello Weekend #41

Red Hot Chili Peppers - Can't Stop
  • Inspiratie

Dutch Design Week 2018

Rianne bezocht zaterdag de Dutch Design Week met ...
  • New Release

November Magazine Mijn Modewereld

Trendguide
  • Inspiratie

WORLD PRESS PHOTO 2018

Rianne, Pim, Maarten en Joris deden inspiratie op bij ...
  • New Release

Propositie VIAA

Propositie VIAA
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl