JOUW® bureau » Case » Een nieuwe visuele identiteit voor Vlietstra
Begin 2016 is schoonmaakbedrijf Vlietstra een nieuwe weg ingeslagen en wij ontvingen de vraag ons te buigen over deze nieuwe identiteit.
Een frisse identiteit. Een identiteit die klaar is voor de toekomst. En overal tot uiting komt. Van pay-off en logo tot huisstijl en communicatiemiddelen. Dat doen wij maar al te graag.
Begin 2016 is schoonmaakbedrijf Vlietstra een nieuwe weg ingeslagen en wij ontvingen de vraag ons te buigen over deze nieuwe identiteit.
Een frisse identiteit. Een identiteit die klaar is voor de toekomst. En overal tot uiting komt. Van pay-off en logo tot huisstijl en communicatiemiddelen. Dat doen wij maar al te graag.
Wij zijn dit project gestart door duidelijk in kaart te brengen waar Vlietstra voor staat. Waar ligt hun expertise? En het onderscheidend vermogen? Wat maakt Vlietstra uniek? Welke tone of voice past er bij Vlietstra en welke USP moet er gecommuniceerd worden in de pay-off? Deze vragen hebben geleid tot de volgende visie. “Hygiëne en een representatieve uitstraling gaan hand in hand en dat weten ze bij Vlietstra als geen ander. Door zowel specialistische als reguliere schoonmaak te verzorgen, zet Vlietstra zich in voor professionele werk- en leefomgevingen.” Iedere opdracht is dan ook van harte welkom, groot én klein. Deze nuchterheid hebben wij terug laten komen in de pay-off: Vlietstra. Geen probleem!
Het logo is clean gehouden. Sterk en overzichtelijk. Strakke lijnen, rustige kleuren. Het geeft zowel de nuchtere identiteit van Vlietstra weer, alsook de connectie met Novon Schoonmaak. Dit logo hebben wij vervolgens doorgevoerd in de look and feel van alle communicatiemiddelen. Van briefpapier en envelop, tot visitekaartje en e-mailhandtekening. Met als resultaat een mooie, eenduidige merkenfamilie en herkenbare communicatiemiddelen.
Kortom, een uitgebreid, uitdagend project voor zowel onze strategen en communicatieadviseurs als vormgevers en copywriters. Daar houden wij van!