- december 2022
Endorsement PIA Nederland
PIA & partners
PIA Nederland is en blijft een vorm van consolidatie. Maar uniek hierin is de gekozen vorm; een samenwerking. Een hoofdmerk, met verschillende, losse merken die eronder vallen. Af te trappen met Brouwers Accountants & Adviseurs. Om dit visueel duidelijk naar voren te brengen, is gekozen voor het concept ‘endorsement’. Geschikt voor zowel online als offline communicatie.
Keurmerk & (merk)support
PIA Nederland is niet het kantoor dat de samenwerking aangaat en het logo van de gevel rukt, maar wil de partij zijn die een organisatie ondersteunt en ontzorgt. PIA Nederland versterkt als het ware het bestaande merk, zowel in praktische ondersteuning als met zijn (merk)goedkeuring. Met de nieuwe online en offline endorsement is als het ware een ‘keurmerk’ vormgegeven. Behoud van wat sterk is aan een bedrijf, dus ook merknaam, vormt altijd de basis.
Online endorsement
De dynamische online omgeving van websites geeft veel mogelijkheden voor de verwerking van endorsement-elementen.
- qua plaatsing; een bewegend beeld is bijvoorbeeld mogelijk om te verwerken. Terug te zien in de animatie van de gecombineerde logo’s.
- qua vormgeving; het PIA logo in de header verwerkt worden, in de lopende tekst en in de footer.
Daarnaast is het ontwerp multi-toepasbaar; op neutrale achtergrond en gecombineerd met een beeldachtergrond. Hiermee is deze online endorsement maximaal toekomstbestendig.
Offline endorsement
Offline zijn er een tweetal verwerkingen van de endorsement mogelijk. Overeenkomend hierin is de subtiele manier waarop het beknopte PIA Nederland logo terugkomt op de communicatiemiddelen. Vaak terug te vinden in de linker- of rechterhoek. Hierin kan gekozen worden voor een gekleurde of zwart-wit versie, passend bij het communicatiemiddel waarvoor het ingezet wordt.
Heb je deze ook al gezien?
Leesvoer #72