• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Facebook marketing tips 2021
  • februari 2021

Facebook marketing tips 2021

Facebook viert vandaag zijn 17e verjaardag. Daarom voorzien wij je van een 7 Facebook marketing tips voor 2021. De afgelopen jaren zijn er namelijk legio aan sociale media kanalen bijgekomen, maar Facebook is en blijft de grootste speler. Tijd om dit platform in de spotlights te zetten en te zorgen dat jij vanaf nu het maximale uit Facebook marketing haalt.

1. Benut de ontwikkeling van Facebook tijdens Corona

Dat corona een effect heeft op de groei van Facebook is duidelijk. In het eerste kwartaal van 2020 nam het aantal maandelijks actieve gebruikers toe met 55 miljoen. Hier kwamen nog eens 49 miljoen gebruikers bij in het tweede kwartaal. Daarnaast is het zoek- en koopgedrag van consumenten steeds meer verschoven naar online. Sociale media spelen hier een significante rol in. Wereldwijd geeft driekwart van de consumenten aan dat ze shopideeën opdoen via onder andere Facebook en Instagram. Dit toont het belang aan om als bedrijf actief aanwezig te zijn op Facebook.

2. Update je Facebook bedrijfspagina

Het maximale uit je bedrijfspagina halen? Werk vanuit het juiste bedrijfsprofiel. Een zakelijk account aanmaken en beginnen met posten voldoet niet meer. Facebook biedt verschillende templates voor bedrijfspagina’s. Deze templates zijn voorzien van diverse functies die content presenteren op een manier die aansluit op je bedrijfsdoelen. Zo kan er bij een pagina voor goede doelen bijvoorbeeld de focus liggen op de doneerknop. Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf en ga snel naar de pagina-instellingen van je Facebookpagina.

3. Breng variatie aan in de content

De tweede tip om Facebook marketing dynamisch te houden: overweeg de 70-20-10 aanpak.

  • Publiceer 70% van de tijd originele nieuwe content
  • Deel 20% van de tijd bestaande content die relevant is voor je doelgroep
  • Creëer 10% van de tijd content om jezelf te promoten.

Vergeet niet verschillende soorten berichten te plaatsen. Denk aan afbeeldingen, video’s, GIFs, polls en tekst. En overweeg als het mogelijk is user generated content.

4. Maak korte video-content 

Onder het online publiek is video populair. Voor het beste resultaat is korte en krachtige content van belang. Wist je dat 50% van alle video’s op mobiele apparaten bekeken wordt? Tijdens een pauze of ander rustmomentje scrollen mensen door hun feed. Tijd (of geduld) om naar lange video’s te kijken is er dan niet. Onderzoek toont aan dat video’s van minder dan twee minuten de meeste betrokkenheid opleveren. Een goede richtlijn om na te streven dus!

Breng je blog bijvoorbeeld eens onder de aandacht met een korte video. Beschik je niet over een video-editor of heb je een klein budget? Er zijn eenvoudige tools, zoals Invideo, beschikbaar om video’s en animaties te maken die jouw content promoten.

5. Ga met je publiek live op Facebook

Met Facebook Live bereik je jouw publiek persoonlijk. Het is een krachtige manier om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Bovendien ziet Facebook een live video als nieuwe content en krijgt het voorrang op de tijdlijn van volgers. Daarnaast geldt: des te meer betrokkenheid je op jouw Facebookpagina creëert, des te beter is dit is voor je bedrijf als het gaat om het algoritme van Facebook.

6. Benut Facebook shopping

Facebook lanceerde tijdens de coronacrisis Facebook Shopping. Het doel van deze gratis webshop-functie: kleinere ondernemingen helpen hun producten online te verkopen. In dit winkelgedeelte van Facebook bied je jouw producten of diensten aan. Het voordeel is dat je geen bestaande online webshop hoeft te hebben. Klanten hebben toegang tot de winkel op zowel Facebook als Instagram. Dit jaar plant Facebook een uitbreiding voor het platform. We houden je uiteraard op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

7. Houd rekening met verschillen tussen Facebook organisch vs betaald

Iets om rekening mee te houden is het dalende organisch bereik. Als het om persoonlijke pagina’s gaat is organisch bereik redelijk eenvoudig. Upload een foto van je huisdier of een leuk kiekje van de natuur en je ontvangt misschien tientallen reacties en likes. Dit is een ander verhaal voor je bedrijfspagina. Het platform legt in de nieuwsfeed de nadruk op de manier waarop gebruikers met andere gebruikers omgaan, in plaats van interactie met bedrijven. Wil je er zeker van zijn dat je gezien wordt op Facebook? Een sterke advertentiestrategie is dan onmisbaar.

Onze verwachting

We denken dat de verschuiving in consumentengedrag richting online verder oploopt. Een goede online (shopping)ervaring speelt dus een belangrijke rol. Wil je jouw Facebook marketing verbeteren of gewoon eens van gedachten wisselen? Bel gerust!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Leesvoer

Leesvoer #68

2019: de verdwenen merken
Emerce
Amazon wil je identificeren op basis van je handen
Dutchcowboys
Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte
Marketingfacts
KPI-denken: hou je strategie meetbaar
Marketingfacts
Tussen nu & 2030: dit zijn de grootste digitale veranderingen
Frankwatching
  • New Release

Huisstijl Dutchgum

Huisstijl Dutchgum
  • New Release

Logo Brouwers

Logo Brouwers
  • Leesvoer

Leesvoer #141

Herschrijft Google mijn page titles? 3 gratis tools om het te checken
Frankwatching
Facebook geeft bekende mensen vrijbrief om zich niet aan regels te houden
DutchCowboys
Spotify’s advertentieplatform Ad Studio ook in Nederland beschikbaar
Emerce
15 handige Chrome-extensies om slimmer & sneller te werken
Frankwatching
Kijk, zo bereik je dus wél de hoogste positie in Google
Marketingfacts
  • New Release

Brouwers doorontwikkeling logo

  • Blog
mei 2021

De effecten van SEO

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Facebook marketing tips 2021
  • februari 2021

Facebook marketing tips 2021

Facebook viert vandaag zijn 17e verjaardag. Daarom voorzien wij je van een 7 Facebook marketing tips voor 2021. De afgelopen jaren zijn er namelijk legio aan sociale media kanalen bijgekomen, maar Facebook is en blijft de grootste speler. Tijd om dit platform in de spotlights te zetten en te zorgen dat jij vanaf nu het maximale uit Facebook marketing haalt.

1. Benut de ontwikkeling van Facebook tijdens Corona

Dat corona een effect heeft op de groei van Facebook is duidelijk. In het eerste kwartaal van 2020 nam het aantal maandelijks actieve gebruikers toe met 55 miljoen. Hier kwamen nog eens 49 miljoen gebruikers bij in het tweede kwartaal. Daarnaast is het zoek- en koopgedrag van consumenten steeds meer verschoven naar online. Sociale media spelen hier een significante rol in. Wereldwijd geeft driekwart van de consumenten aan dat ze shopideeën opdoen via onder andere Facebook en Instagram. Dit toont het belang aan om als bedrijf actief aanwezig te zijn op Facebook.

2. Update je Facebook bedrijfspagina

Het maximale uit je bedrijfspagina halen? Werk vanuit het juiste bedrijfsprofiel. Een zakelijk account aanmaken en beginnen met posten voldoet niet meer. Facebook biedt verschillende templates voor bedrijfspagina’s. Deze templates zijn voorzien van diverse functies die content presenteren op een manier die aansluit op je bedrijfsdoelen. Zo kan er bij een pagina voor goede doelen bijvoorbeeld de focus liggen op de doneerknop. Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf en ga snel naar de pagina-instellingen van je Facebookpagina.

3. Breng variatie aan in de content

De tweede tip om Facebook marketing dynamisch te houden: overweeg de 70-20-10 aanpak.

  • Publiceer 70% van de tijd originele nieuwe content
  • Deel 20% van de tijd bestaande content die relevant is voor je doelgroep
  • Creëer 10% van de tijd content om jezelf te promoten.

Vergeet niet verschillende soorten berichten te plaatsen. Denk aan afbeeldingen, video’s, GIFs, polls en tekst. En overweeg als het mogelijk is user generated content.

4. Maak korte video-content 

Onder het online publiek is video populair. Voor het beste resultaat is korte en krachtige content van belang. Wist je dat 50% van alle video’s op mobiele apparaten bekeken wordt? Tijdens een pauze of ander rustmomentje scrollen mensen door hun feed. Tijd (of geduld) om naar lange video’s te kijken is er dan niet. Onderzoek toont aan dat video’s van minder dan twee minuten de meeste betrokkenheid opleveren. Een goede richtlijn om na te streven dus!

Breng je blog bijvoorbeeld eens onder de aandacht met een korte video. Beschik je niet over een video-editor of heb je een klein budget? Er zijn eenvoudige tools, zoals Invideo, beschikbaar om video’s en animaties te maken die jouw content promoten.

5. Ga met je publiek live op Facebook

Met Facebook Live bereik je jouw publiek persoonlijk. Het is een krachtige manier om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Bovendien ziet Facebook een live video als nieuwe content en krijgt het voorrang op de tijdlijn van volgers. Daarnaast geldt: des te meer betrokkenheid je op jouw Facebookpagina creëert, des te beter is dit is voor je bedrijf als het gaat om het algoritme van Facebook.

6. Benut Facebook shopping

Facebook lanceerde tijdens de coronacrisis Facebook Shopping. Het doel van deze gratis webshop-functie: kleinere ondernemingen helpen hun producten online te verkopen. In dit winkelgedeelte van Facebook bied je jouw producten of diensten aan. Het voordeel is dat je geen bestaande online webshop hoeft te hebben. Klanten hebben toegang tot de winkel op zowel Facebook als Instagram. Dit jaar plant Facebook een uitbreiding voor het platform. We houden je uiteraard op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

7. Houd rekening met verschillen tussen Facebook organisch vs betaald

Iets om rekening mee te houden is het dalende organisch bereik. Als het om persoonlijke pagina’s gaat is organisch bereik redelijk eenvoudig. Upload een foto van je huisdier of een leuk kiekje van de natuur en je ontvangt misschien tientallen reacties en likes. Dit is een ander verhaal voor je bedrijfspagina. Het platform legt in de nieuwsfeed de nadruk op de manier waarop gebruikers met andere gebruikers omgaan, in plaats van interactie met bedrijven. Wil je er zeker van zijn dat je gezien wordt op Facebook? Een sterke advertentiestrategie is dan onmisbaar.

Onze verwachting

We denken dat de verschuiving in consumentengedrag richting online verder oploopt. Een goede online (shopping)ervaring speelt dus een belangrijke rol. Wil je jouw Facebook marketing verbeteren of gewoon eens van gedachten wisselen? Bel gerust!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

Beeldconcept Countus

Beeldconcept Countus
  • Helloweekend

Hello Weekend #17

Image Dragons - Shots
  • Quote

Quote oktober 2021

  • Quote

Quote oktober 2021

*
  • New Release

Masterkey Website

Masterkey Website
  • Leesvoer

Leesvoer #76

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie
Emerce
Zet met een corporate story je missie & visie in beweging
Frankwatching
Strategie voor de juiste Customer Experience laat nog lang op zich wachten
Dutch Cowboys
Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok
Marketingfacts
5 goede gewoontes voor een constante contentstroom
Frankwatchings
  • Helloweekend

Hello Weekend #130

Wham! - Last Christmas
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl