• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » 8 nieuwe LinkedIn functionaliteiten
  • oktober 2022

8 nieuwe LinkedIn functionaliteiten

Social media kanalen staan nooit stil. Er wordt altijd wel gewerkt aan nieuwe onderdelen om het gebruik te vergemakkelijken of verder uit te breiden. Ook LinkedIn ontwikkelde zich dit jaar door.

Dus ben jij druk bezig met je arbeidsmarktcommunicatie, het uitbreiden van je zakelijke netwerk of wil je verbinding maken met je doelgroep? Let dan even goed op. Wij lopen de nieuwe opties binnen het kanaal even met je door. Zodat je weer helemaal up-to-speed bent!

Functionaliteiten per thema

  • Nieuwe mogelijkheden
  • Handig in gebruik
  • Alleen beschikbaar op mobiel
  • Nuttig voor adverteren

Nieuwe mogelijkheden

✅ Foto’s en video’s toevoegen aan “services”

LinkedIn maakt steeds meer stappen om als kanaal visueler te worden. Deze feature is hier een perfect voorbeeld van. Vanaf 2022 kan je namelijk media toevoegen aan het profielonderdeel ‘services’. Deze kan je direct vinden in het eerste blok op je LinkedIn profiel. In een grijs kader zie je “aangeboden services” staan. Als je hierop kikt, kun je media toevoegen. Zowel foto’s als video’s. En ze zijn in volgorde eenvoudig aan te passen door het potloodje en de pijltjes te gebruiken.

✅ Direct linken vanuit foto en video

Plaats jij wel eens een video of foto op LinkedIn? En zet jij dan een URL in de caption? Dat is dan vanaf nu verleden tijd. Vanaf 2022 is het namelijk mogelijk om direct een link aan jouw foto of video toe te voegen. Handig als je doelgroep direct naar jouw website wil verwijzen. Hoe? Klik op het symbool 🔗,  voeg de URL toe en pas de tekst van de link aan. En als je wilt, dan kan je zelfs het formaat van de button op je afbeelding of video vergroten of verkleinen.

Handig in gebruik

✅ Je bericht opslaan als concept

Het komt vast wel eens voor. Je hebt een bericht geschreven, maar er komt iets tussendoor. Je kan niet direct posten wil er later verder aan werken. Wat nu? Geen probleem. Het is mogelijk om deze als concept op te slaan. Dit doe je door op het kruisje rechtsboven te klikken om af te sluiten. Geen zorgen, je bericht is niet weg. Je krijg namelijk een melding of je het bericht wilt verwijderen of opslaan. Kies voor de laatste optie. Bij de volgende keer inloggen pak je zo eenvoudig het bericht er weer bij.

✅ De nieuwe emoji “grappig”

Reageren met emoji’s bestond al een tijd binnen LinkedIn. Tot nu toe konden we kiezen uit: like, celebrate, support, love, insightful en curious. Maar sinds dit jaar is hier de optie van de blauwe lachende emoji aan toegevoegd, met als toelichting ‘funny’. Een duidelijke toevoeging voor het vergroten van het sociale karakter van het kanaal. Maar het is nog even de vraag hoe toepasselijk deze toevoeging is voor de professionele aard van de communicatie.

Alleen beschikbaar op mobiel

✅ Maak gebruik van LinkedIn sjablonen

Met sjablonen krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende kleuren en patronen en hier kun je jouw eigen tekst toevoegen. Klik op “een bijdrage schrijven” en daarna verschijnen er een aantal opties waaronder “gebruik een sjabloon”. Vervolgens kun je de kleur en het lettertype kiezen en je kunt kiezen uit verschillende sjablonen.

✅ Inzetten van LinkedIn-landingspagina’s

Tijdelijk geen tijd of mankracht om een landingspagina op jouw website te maken om naar te linken? Dan biedt deze functionaliteit mogelijk een oplossing. Beschik jij over de wervingtool ‘LinkedIn Recruiter’, dan kan jij met de optie Targeted Pipeline zelf een beknopte landingspagina opzetten.

Nuttig voor adverteren

✅ Benutten van doelgroep inzichten

Meten = weten binnen de marketing. Dit geldt ook op LinkedIn. Informatie zoals functietitels en bedrijven waaraan jouw advertenties worden vertoond, is hier al beschikbaar. Maar eind dit jaar gaan LinkedIn dit verder uitbreiden. Jij hebt straks meer zicht op de vaardigheden van jouw doelgroep, hun interesses en met welke content zij het meest frequent interacties hebben.

✅ Organische LinkedIn berichten boosten

Heb je geen advertentieaccount en wil je toch een bericht promoten? Dan kan dat vanaf dit jaar doen met jouw bedrijfspagina. Qua mogelijkheden ben je een tikkeltje beperkter dan het adverteren vanuit het echte campagnebeheer, bijvoorbeeld minder targeting-opties en geen conversies meting.

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #98

Survivor - Eye Of The Tiger
  • Leesvoer

Leesvoer #102

5 faalverhalen van marketingexperts & wat je ervan leert
Frankwatching
Van affiliate naar partnermarketing
Marketingfacts
Drie tips voor CX-succes tijdens Black Friday
Marketingfacts
YouTube Update: de 5 nieuwste features waarmee je kanaal kan groeien
Adformatie
Storytelling in 2021: op zoek naar nieuwe vormen
Frankwatching
  • Helloweekend

Hello Weekend #54

Michael Bublé - Everything
  • Leesvoer

Leesvoer #131

SEO voor YouTube: 8 tips voor flinke organische groei
Frankwatching
Facebook komt met nieuwsbriefdienst zoals Substack
Dutch cowboys
Mag je content van anderen delen op Instagram?
Frankwatching
Verandering in je organisatie? Zo krijg je medewerkers mee
Frankwatching
The Cookieless Era (5): tracking prevention tooling
Marketingfacts
  • Leesvoer

Leesvoer #108

Het refractormodel: de toolkit voor doelgerichte contentcreatie
Marketingfacts
6 waardevolle tips voor je communicatiestrategie in 2021
Frankwatching
Instagram: de trends & verwachtingen voor 2021
Frankwatching
Instagram in 2020: de leukste memes
Dutchcowboys
2020: Het einde van 3rd party cookies
Emerce
  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » 8 nieuwe LinkedIn functionaliteiten
  • oktober 2022

8 nieuwe LinkedIn functionaliteiten

Social media kanalen staan nooit stil. Er wordt altijd wel gewerkt aan nieuwe onderdelen om het gebruik te vergemakkelijken of verder uit te breiden. Ook LinkedIn ontwikkelde zich dit jaar door.

Dus ben jij druk bezig met je arbeidsmarktcommunicatie, het uitbreiden van je zakelijke netwerk of wil je verbinding maken met je doelgroep? Let dan even goed op. Wij lopen de nieuwe opties binnen het kanaal even met je door. Zodat je weer helemaal up-to-speed bent!

Functionaliteiten per thema

  • Nieuwe mogelijkheden
  • Handig in gebruik
  • Alleen beschikbaar op mobiel
  • Nuttig voor adverteren

Nieuwe mogelijkheden

✅ Foto’s en video’s toevoegen aan “services”

LinkedIn maakt steeds meer stappen om als kanaal visueler te worden. Deze feature is hier een perfect voorbeeld van. Vanaf 2022 kan je namelijk media toevoegen aan het profielonderdeel ‘services’. Deze kan je direct vinden in het eerste blok op je LinkedIn profiel. In een grijs kader zie je “aangeboden services” staan. Als je hierop kikt, kun je media toevoegen. Zowel foto’s als video’s. En ze zijn in volgorde eenvoudig aan te passen door het potloodje en de pijltjes te gebruiken.

✅ Direct linken vanuit foto en video

Plaats jij wel eens een video of foto op LinkedIn? En zet jij dan een URL in de caption? Dat is dan vanaf nu verleden tijd. Vanaf 2022 is het namelijk mogelijk om direct een link aan jouw foto of video toe te voegen. Handig als je doelgroep direct naar jouw website wil verwijzen. Hoe? Klik op het symbool 🔗,  voeg de URL toe en pas de tekst van de link aan. En als je wilt, dan kan je zelfs het formaat van de button op je afbeelding of video vergroten of verkleinen.

Handig in gebruik

✅ Je bericht opslaan als concept

Het komt vast wel eens voor. Je hebt een bericht geschreven, maar er komt iets tussendoor. Je kan niet direct posten wil er later verder aan werken. Wat nu? Geen probleem. Het is mogelijk om deze als concept op te slaan. Dit doe je door op het kruisje rechtsboven te klikken om af te sluiten. Geen zorgen, je bericht is niet weg. Je krijg namelijk een melding of je het bericht wilt verwijderen of opslaan. Kies voor de laatste optie. Bij de volgende keer inloggen pak je zo eenvoudig het bericht er weer bij.

✅ De nieuwe emoji “grappig”

Reageren met emoji’s bestond al een tijd binnen LinkedIn. Tot nu toe konden we kiezen uit: like, celebrate, support, love, insightful en curious. Maar sinds dit jaar is hier de optie van de blauwe lachende emoji aan toegevoegd, met als toelichting ‘funny’. Een duidelijke toevoeging voor het vergroten van het sociale karakter van het kanaal. Maar het is nog even de vraag hoe toepasselijk deze toevoeging is voor de professionele aard van de communicatie.

Alleen beschikbaar op mobiel

✅ Maak gebruik van LinkedIn sjablonen

Met sjablonen krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende kleuren en patronen en hier kun je jouw eigen tekst toevoegen. Klik op “een bijdrage schrijven” en daarna verschijnen er een aantal opties waaronder “gebruik een sjabloon”. Vervolgens kun je de kleur en het lettertype kiezen en je kunt kiezen uit verschillende sjablonen.

✅ Inzetten van LinkedIn-landingspagina’s

Tijdelijk geen tijd of mankracht om een landingspagina op jouw website te maken om naar te linken? Dan biedt deze functionaliteit mogelijk een oplossing. Beschik jij over de wervingtool ‘LinkedIn Recruiter’, dan kan jij met de optie Targeted Pipeline zelf een beknopte landingspagina opzetten.

Nuttig voor adverteren

✅ Benutten van doelgroep inzichten

Meten = weten binnen de marketing. Dit geldt ook op LinkedIn. Informatie zoals functietitels en bedrijven waaraan jouw advertenties worden vertoond, is hier al beschikbaar. Maar eind dit jaar gaan LinkedIn dit verder uitbreiden. Jij hebt straks meer zicht op de vaardigheden van jouw doelgroep, hun interesses en met welke content zij het meest frequent interacties hebben.

✅ Organische LinkedIn berichten boosten

Heb je geen advertentieaccount en wil je toch een bericht promoten? Dan kan dat vanaf dit jaar doen met jouw bedrijfspagina. Qua mogelijkheden ben je een tikkeltje beperkter dan het adverteren vanuit het echte campagnebeheer, bijvoorbeeld minder targeting-opties en geen conversies meting.

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #91

Eternal - I Wanna Be The Only One
  • New Release

Communicatiemiddelen Ronald McDonald Rally

Derde editie Ronald McDonald Rally.
  • New Release

Propostie Deltion College

Propostie Deltion College
  • New Release

Landskroon Beursconcept

De kracht van eenvoud!
  • Facts & figures
november 2022

Social media algoritme 2022

  • Blog
maart 2021

Alles wat je moet weten over Google Analytics 4

Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl