- oktober 2022
8 nieuwe LinkedIn functionaliteiten
Functionaliteiten per thema
- Nieuwe mogelijkheden
- Handig in gebruik
- Alleen beschikbaar op mobiel
- Nuttig voor adverteren
Nieuwe mogelijkheden
✅ Foto’s en video’s toevoegen aan “services”
LinkedIn maakt steeds meer stappen om als kanaal visueler te worden. Deze feature is hier een perfect voorbeeld van. Vanaf 2022 kan je namelijk media toevoegen aan het profielonderdeel ‘services’. Deze kan je direct vinden in het eerste blok op je LinkedIn profiel. In een grijs kader zie je “aangeboden services” staan. Als je hierop kikt, kun je media toevoegen. Zowel foto’s als video’s. En ze zijn in volgorde eenvoudig aan te passen door het potloodje en de pijltjes te gebruiken.
✅ Direct linken vanuit foto en video
Plaats jij wel eens een video of foto op LinkedIn? En zet jij dan een URL in de caption? Dat is dan vanaf nu verleden tijd. Vanaf 2022 is het namelijk mogelijk om direct een link aan jouw foto of video toe te voegen. Handig als je doelgroep direct naar jouw website wil verwijzen. Hoe? Klik op het symbool 🔗, voeg de URL toe en pas de tekst van de link aan. En als je wilt, dan kan je zelfs het formaat van de button op je afbeelding of video vergroten of verkleinen.
Handig in gebruik
✅ Je bericht opslaan als concept
Het komt vast wel eens voor. Je hebt een bericht geschreven, maar er komt iets tussendoor. Je kan niet direct posten wil er later verder aan werken. Wat nu? Geen probleem. Het is mogelijk om deze als concept op te slaan. Dit doe je door op het kruisje rechtsboven te klikken om af te sluiten. Geen zorgen, je bericht is niet weg. Je krijg namelijk een melding of je het bericht wilt verwijderen of opslaan. Kies voor de laatste optie. Bij de volgende keer inloggen pak je zo eenvoudig het bericht er weer bij.
✅ De nieuwe emoji “grappig”
Reageren met emoji’s bestond al een tijd binnen LinkedIn. Tot nu toe konden we kiezen uit: like, celebrate, support, love, insightful en curious. Maar sinds dit jaar is hier de optie van de blauwe lachende emoji aan toegevoegd, met als toelichting ‘funny’. Een duidelijke toevoeging voor het vergroten van het sociale karakter van het kanaal. Maar het is nog even de vraag hoe toepasselijk deze toevoeging is voor de professionele aard van de communicatie.
Alleen beschikbaar op mobiel
✅ Maak gebruik van LinkedIn sjablonen
Met sjablonen krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende kleuren en patronen en hier kun je jouw eigen tekst toevoegen. Klik op “een bijdrage schrijven” en daarna verschijnen er een aantal opties waaronder “gebruik een sjabloon”. Vervolgens kun je de kleur en het lettertype kiezen en je kunt kiezen uit verschillende sjablonen.
✅ Inzetten van LinkedIn-landingspagina’s
Tijdelijk geen tijd of mankracht om een landingspagina op jouw website te maken om naar te linken? Dan biedt deze functionaliteit mogelijk een oplossing. Beschik jij over de wervingtool ‘LinkedIn Recruiter’, dan kan jij met de optie Targeted Pipeline zelf een beknopte landingspagina opzetten.
Nuttig voor adverteren
✅ Benutten van doelgroep inzichten
Meten = weten binnen de marketing. Dit geldt ook op LinkedIn. Informatie zoals functietitels en bedrijven waaraan jouw advertenties worden vertoond, is hier al beschikbaar. Maar eind dit jaar gaan LinkedIn dit verder uitbreiden. Jij hebt straks meer zicht op de vaardigheden van jouw doelgroep, hun interesses en met welke content zij het meest frequent interacties hebben.
✅ Organische LinkedIn berichten boosten
Heb je geen advertentieaccount en wil je toch een bericht promoten? Dan kan dat vanaf dit jaar doen met jouw bedrijfspagina. Qua mogelijkheden ben je een tikkeltje beperkter dan het adverteren vanuit het echte campagnebeheer, bijvoorbeeld minder targeting-opties en geen conversies meting.
Heb je deze ook al gezien?
Leesvoer #52
Logo Insources
Nieuwe website voor TyrePoint!
Open dag zone.college