JOUW® bureau » Case » IJssellandrally logo evolutie
Al sinds 2004 wordt de IJssellandrally verreden en is ondertussen uitgegroeid tot een iconische rally met kenmerkende eigenschappen. Vanaf 2020 organiseert Automobiel Sport Club de IJsselrijders de rally, ook wel bekent van de vroegere blauwvinger rit. De komst van een nieuwe organisatie vroeg om een nieuwe uitstraling. Tijd voor vernieuwing en modernisering en dat vraag om een fris logo.
Al sinds 2004 wordt de IJssellandrally verreden en is ondertussen uitgegroeid tot een iconische rally met kenmerkende eigenschappen. Vanaf 2020 organiseert Automobiel Sport Club de IJsselrijders de rally, ook wel bekent van de vroegere blauwvinger rit. De komst van een nieuwe organisatie vroeg om een nieuwe uitstraling. Tijd voor vernieuwing en modernisering en dat vraag om een fris logo.
De IJsselandrally is een evenement met karakter, dus de essentie en geschiedenis moest behouden worden, anderzijds was er de wens om iets nieuws neer te zetten. Hoe zorg je ervoor dat er diverse belangrijke elementen verwerkt worden, zoals het logo van de IJsselrijders, maar dat het geen warboel wordt? Een visuele zoektocht die wij met beide handen aangepakt hebben.
De missie ging van start. We besloten ons eerst te verdiepen in de oorsprong van rally’s. Dit bracht ons naar de historische rally van Monte Carlo. Ook keken we naar andere rallyschilden. Dit zorgde voor de nodige inspiratie. Voor deze logo evolutie was het belangrijk de uitstraling te behouden zoals hij was. Sommige elementen werden behouden, andere vielen af.
Een chique logo dat perfect slaat op de IJselland rally zoals deze is. Krachtig en helemaal up-to-date. Herkenbaar en fris. Het vernieuwde logo vormde ook de basis voor het nieuwe webdesign. Zo klopt het totaalplaatje weer helemaal.
Launch PIA Nederland
Merkmanifest Penta Nova
Herpositionering KPZ
Regio activatie Mijn Modewereld
Evolutie huisstijl Zone.college
Ballentine merkidentiteit
Royal Vaassen
Herpositionering & merkmanifest Muntstad
Merkidentiteit Clofers
Triflex bedrijft architectuur
Ready for fall!
Merk vernieuwing Pouw & Autohaas
Launch PIA Nederland
Merkmanifest Penta Nova
Herpositionering KPZ
Regio activatie Mijn Modewereld
Evolutie huisstijl Zone.college
Ballentine merkidentiteit
Royal Vaassen
Herpositionering & merkmanifest Muntstad
Merkidentiteit Clofers
Triflex bedrijft architectuur
Ready for fall!
Merk vernieuwing Pouw & Autohaas