• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Instagram highlights
  • januari 2023

Instagram highlights

Zijn Instagram highlights iets nieuws? Zeker niet. Maar wat vaak opvalt, is dat deze feature van Instagram niet altijd optimaal wordt benut. Met name door bedrijven. Zonde, want dit is eigenlijk een kans op een extra visitekaartje. Én een goede manier om wat extra persoonlijkheid aan je kanaal toe te voegen.

Wist je dat...

  • je maximaal 100 stories kan toevoegen aan een highlight?
  • je oneindig veel highlights kan aanmaken (maar of dat slim is, dat is vraag 2)?
  • er altijd maar 10 tekens te zien zijn als titel, terwijl je er 15 kan invoeren?

Waarom Instagram?

Sociale media draait allemaal om netwerken. Mensen vinden met dezelfde interesses. Instagram is hier de perfecte plek voor. Het visuele karakter van Instagram zorgt ervoor dat dit voor veel bedrijven hét kanaal is om een gezicht te geven aan een bedrijf. Zo kun je foto’s en video’s van je team en blije klanten delen om je publiek aan je te binden. Met je volgers in contact komen door te reageren op berichten en comments. Zo kan je een persoonlijkere band opbouwen met klanten. Ook kan een visuele feed de originaliteit van je bedrijf weerspiegelen en deze onderscheiden van anderen. Natuurlijk kan dit ook met Pinterest, maar hier is minder sprake van het sociale, interactieve karakter wat wel bij Instagram het geval is.

Instagram stories & highlights

Post zijn blijvend, hier bouw je een feed mee op. Je kan dit als het ware zien als een statisch fotoalbum en portfolio. Stories zijn de content rondom dit fotoalbum. Het verhaal wat jij vertelt als je iemand een fotoalbum laat zien. Oh, dat was toen we …. Stories zijn 24 uur te bekijken en verdwijnen daarna. Maar soms is dit zonde. Soms vertellen juist díe stories zo mooi het verhaal. Precies die content die moet je beware. In highlights.

Stories – 24-uur zichtbaar

Instagram Stories in het bijzonder is ontworpen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten. Dit is de plek voor authentieke content. Waar je in je posts op Instagram vaak probeert het perfecte plaatje neer te zetten, is dit de plek waar beeld en tekst minder perfect hoeft te zijn. Persoonlijkheid is leidend.  Zo bouw je connecties op met gelijkgestemden.

Instagram Stories zijn ontzettend belangrijk om volgers aan je te binden. Door de stories op te slaan in je Instagram Highlights blijft de content langer zichtbaar. Het is dus slim om je meest waardevolle en interessante content te delen met je volgers. Stories veelal authentieker zijn dan de foto’s in de feed.

Highlights – eindeloos terugkijken

Komen volg (potentiële) volgers op jouw profiel, dan is dit het eerste wat zij zien. Ze zien jouw profielfoto, biografie, highlights en de laatste drie posts op je feed. Natuurlijk wil je altijd een goede eerste indruk achterlaten. Zorg daarom dat dit deel van je profiel goed ingericht is. Dit zorgt niet alleen voor de juiste uitstraling, maar vergemakkelijkt ook de navigatie op jouw Instagram profiel. Je kan het bijna zien als een soort folder. Hoe meer content je namelijk gaat plaatsen, hoe beter het gaat zijn als je dit goed ordent.

Highlights tips

In het algemeen bestaan er een aantal tips die voor iedere gebruiker van Instagram highlights gelden. Wij sommen ze even voor je op;

  1. Luister naar jouw volgers
    krijg je op een bepaalde story veel vragen? Dan is het een goed idee om hier een Highlight van te maken.
  2. Kies een pictogram passend bij jouw bedrijf
    Laat teksten weg, die zijn vaak onleesbaar maar kies voor een pictogram of afbeelding waarbij mensen direct aan je bedrijf denken.
  3. Highlights zijn een aanvulling, geen herhaling
    Probeer daarom niet dezelfde woorden in je bio te gebruiken dan in je Highlights.
  4. Wees duidelijk
    Laat je publiek niet raden waar elke highlight over gaat. Als een van je highlights bijvoorbeeld over events gaat, bevat je pictogram een podium, microfoon of presentatie-scherm.
  5. Highlights in je huisstijl
    Zorg ervoor dat de highlights passen of zijn aangepast op je huisstijl. Denk aan dezelfde kleuren of pictogrammen als op je webstite.

Vergeet de context niet!

Maar vergeet nooit de context van het gebruik van het kanaal en de highlights. De sector waar jouw bedrijf zich in bevindt of de producten en diensten die jouw bedrijf levert, kunnen invloed hebben op de inrichting van jouw highlights.

Retail

Hier is je voornaamste doel het stimuleren van je verkoop. Je highlights moeten aan dit doel moeten bijdragen. De focus in jouw highlights zal liggen op het product of in veel gevallen de producten. Dit kan bijvoorbeeld door;

    • Producten of nieuwe collecties.
    • Aanbiedingen en speciale promoties.
    • Tutorials en How to’s.
    • Events.
    • Tips en tricks.

Niche

Werkt je in een niche, dan heb hebt momenteel één kernproduct of dienst. Hiervan wil je eigenlijk alle aspecten tot in detail belichten. Maar dit kan eentonig worden. Gelukkig is er vaak veel meer te vertellen, zoals;

    • Als je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceert, gebruik Instagram dan om een voorproefje te geven van je nieuwste aanbod. 
    • Breng de ervaring van “happy customers” naar voren.
    • Je kunt interessante verhalen vertellen. Instagram is de perfecte plek om creatief te zijn bij de marketing van je merk.
    • Het verhaal achter het product vertellen; zoals het productie-proces, research, try-outs, ontwikkeling tot hoe het product nu is.

B2B

Communicatie en marketing richting andere bedrijven is natuurlijk anders van aard dan richting consumenten. Ook hier kan je rekening mee houden in de inrichten en het gebruik van de highlights.

    • Geef een inkijkje in de personen achter het bedrijf op product.
    • Creëer een persoonlijke, maar toch professionele en betrouwbare uitstraling.
    • Onderbouw het portfolio in je feed met autoriteit in je stories.

Een paar interessante voorbeelden

  • Linda Meiden
  • BUStastisch
  • Good Lines

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Inspiratie

Street art

Vandaag is het alweer 3 jaar geleden dat de muzieklegende ...
  • Inspiratie

Terugblik Super Bowl

De leukste Bowl Reclames van 2019
  • Leesvoer

Leesvoer #93

The Social Dilemma op Netflix laat gevaren van social media zien
Dutchcowboys
Hoe The North Face in drie stappen vertrouwen wekt door merkmissie te koppelen aan wensen bezoekers
Emerce
Zo speel je met SEO in op seizoenseffecten
Frankwatching
Wat is het effect van Google Heavy Ad Interventions op je online advertenties?
Emerce
Vijf zeer effectieve en betaalbare social-videotools die je nog niet kent
Marketingfacts
  • New Release

Merkmanifest Astroturf

Merkmanifest Astroturf
  • Helloweekend

Hello Weekend #121

Shary-An - Dansen
  • New Release

NIEUW: de PPP Website

Nu online! De nieuwe website van grootformaat ...
  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Instagram highlights
  • januari 2023

Instagram highlights

Zijn Instagram highlights iets nieuws? Zeker niet. Maar wat vaak opvalt, is dat deze feature van Instagram niet altijd optimaal wordt benut. Met name door bedrijven. Zonde, want dit is eigenlijk een kans op een extra visitekaartje. Én een goede manier om wat extra persoonlijkheid aan je kanaal toe te voegen.

Wist je dat...

  • je maximaal 100 stories kan toevoegen aan een highlight?
  • je oneindig veel highlights kan aanmaken (maar of dat slim is, dat is vraag 2)?
  • er altijd maar 10 tekens te zien zijn als titel, terwijl je er 15 kan invoeren?

Waarom Instagram?

Sociale media draait allemaal om netwerken. Mensen vinden met dezelfde interesses. Instagram is hier de perfecte plek voor. Het visuele karakter van Instagram zorgt ervoor dat dit voor veel bedrijven hét kanaal is om een gezicht te geven aan een bedrijf. Zo kun je foto’s en video’s van je team en blije klanten delen om je publiek aan je te binden. Met je volgers in contact komen door te reageren op berichten en comments. Zo kan je een persoonlijkere band opbouwen met klanten. Ook kan een visuele feed de originaliteit van je bedrijf weerspiegelen en deze onderscheiden van anderen. Natuurlijk kan dit ook met Pinterest, maar hier is minder sprake van het sociale, interactieve karakter wat wel bij Instagram het geval is.

Instagram stories & highlights

Post zijn blijvend, hier bouw je een feed mee op. Je kan dit als het ware zien als een statisch fotoalbum en portfolio. Stories zijn de content rondom dit fotoalbum. Het verhaal wat jij vertelt als je iemand een fotoalbum laat zien. Oh, dat was toen we …. Stories zijn 24 uur te bekijken en verdwijnen daarna. Maar soms is dit zonde. Soms vertellen juist díe stories zo mooi het verhaal. Precies die content die moet je beware. In highlights.

Stories – 24-uur zichtbaar

Instagram Stories in het bijzonder is ontworpen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten. Dit is de plek voor authentieke content. Waar je in je posts op Instagram vaak probeert het perfecte plaatje neer te zetten, is dit de plek waar beeld en tekst minder perfect hoeft te zijn. Persoonlijkheid is leidend.  Zo bouw je connecties op met gelijkgestemden.

Instagram Stories zijn ontzettend belangrijk om volgers aan je te binden. Door de stories op te slaan in je Instagram Highlights blijft de content langer zichtbaar. Het is dus slim om je meest waardevolle en interessante content te delen met je volgers. Stories veelal authentieker zijn dan de foto’s in de feed.

Highlights – eindeloos terugkijken

Komen volg (potentiële) volgers op jouw profiel, dan is dit het eerste wat zij zien. Ze zien jouw profielfoto, biografie, highlights en de laatste drie posts op je feed. Natuurlijk wil je altijd een goede eerste indruk achterlaten. Zorg daarom dat dit deel van je profiel goed ingericht is. Dit zorgt niet alleen voor de juiste uitstraling, maar vergemakkelijkt ook de navigatie op jouw Instagram profiel. Je kan het bijna zien als een soort folder. Hoe meer content je namelijk gaat plaatsen, hoe beter het gaat zijn als je dit goed ordent.

Highlights tips

In het algemeen bestaan er een aantal tips die voor iedere gebruiker van Instagram highlights gelden. Wij sommen ze even voor je op;

  1. Luister naar jouw volgers
    krijg je op een bepaalde story veel vragen? Dan is het een goed idee om hier een Highlight van te maken.
  2. Kies een pictogram passend bij jouw bedrijf
    Laat teksten weg, die zijn vaak onleesbaar maar kies voor een pictogram of afbeelding waarbij mensen direct aan je bedrijf denken.
  3. Highlights zijn een aanvulling, geen herhaling
    Probeer daarom niet dezelfde woorden in je bio te gebruiken dan in je Highlights.
  4. Wees duidelijk
    Laat je publiek niet raden waar elke highlight over gaat. Als een van je highlights bijvoorbeeld over events gaat, bevat je pictogram een podium, microfoon of presentatie-scherm.
  5. Highlights in je huisstijl
    Zorg ervoor dat de highlights passen of zijn aangepast op je huisstijl. Denk aan dezelfde kleuren of pictogrammen als op je webstite.

Vergeet de context niet!

Maar vergeet nooit de context van het gebruik van het kanaal en de highlights. De sector waar jouw bedrijf zich in bevindt of de producten en diensten die jouw bedrijf levert, kunnen invloed hebben op de inrichting van jouw highlights.

Retail

Hier is je voornaamste doel het stimuleren van je verkoop. Je highlights moeten aan dit doel moeten bijdragen. De focus in jouw highlights zal liggen op het product of in veel gevallen de producten. Dit kan bijvoorbeeld door;

    • Producten of nieuwe collecties.
    • Aanbiedingen en speciale promoties.
    • Tutorials en How to’s.
    • Events.
    • Tips en tricks.

Niche

Werkt je in een niche, dan heb hebt momenteel één kernproduct of dienst. Hiervan wil je eigenlijk alle aspecten tot in detail belichten. Maar dit kan eentonig worden. Gelukkig is er vaak veel meer te vertellen, zoals;

    • Als je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceert, gebruik Instagram dan om een voorproefje te geven van je nieuwste aanbod. 
    • Breng de ervaring van “happy customers” naar voren.
    • Je kunt interessante verhalen vertellen. Instagram is de perfecte plek om creatief te zijn bij de marketing van je merk.
    • Het verhaal achter het product vertellen; zoals het productie-proces, research, try-outs, ontwikkeling tot hoe het product nu is.

B2B

Communicatie en marketing richting andere bedrijven is natuurlijk anders van aard dan richting consumenten. Ook hier kan je rekening mee houden in de inrichten en het gebruik van de highlights.

    • Geef een inkijkje in de personen achter het bedrijf op product.
    • Creëer een persoonlijke, maar toch professionele en betrouwbare uitstraling.
    • Onderbouw het portfolio in je feed met autoriteit in je stories.

Een paar interessante voorbeelden

  • Linda Meiden
  • BUStastisch
  • Good Lines

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Behind the scenes
  • BTC

Ronald Mc Donald Business Breakfast

Business Breakfast
  • Helloweekend

Hello Weekend #26

Childish Gambino - Feels Like Summer
  • Helloweekend

Hello Weekend #111

Bob Sinclar - Love Generation
  • New Release

Look & Feel Insources

Look & Feel Insources
  • Leesvoer

Leesvoer #18

Voice nu nog maar goed voor een half procent van de e-commerce verkopen
Dutchcowboys
Snapchat lanceert nu ook filters voor honden
Dutchcowboys
Marketing moet in 2019 terug naar de basis
Marketingfacts
Hé Google, wat kan ik optimaliseren om de omzet te verhogen?
Frankwatching
Influencer Marketing: zo kies je de juiste KPI's/
Frankwatching
  • Helloweekend

Hello Weekend #56

Michael Jackson - The Way You Make Me Feel
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl