- januari 2023
Landskroon Beursconcept
Het concept
Landskroon vroeg ons een compleet concept te bedenken. Zowel voor de stand zelf, als voor de aanvullende beursmiddelen.
- Het concept moest aansluiten op het merk en de propositie van Landskroon.
- De middelen moesten helpen bij het overbrengen van het verhaal.
- Het nieuw te introduceren materiaal TPO moest een duidelijk plek krijgen in het geheel.
De wens was om representatief zijn. Zonder teveel ‘gekkigheid’. Een ontwerp waarin we de kracht van eenvoud benutten. Waarin de focus altijd ligt op het product en genoeg mogelijkheden geeft om in gesprek te gaan met huidige en (potentiële) relaties.
Email-marketing
We trappen het concept af met een mailing vanuit Landskroon richting relaties. Zo kunnen zij voorafgaand aan de beurs relaties al persoonlijk op de hoogte brengen van hun aanwezigheid. De boodschap? Wij zijn er weer bij dit jaar! En dit hebben we in petto… Wij nodigen u ook graag uit voor… Zien we u ook weer? Stand 38! Zo bouwt én versterkt Landskroon direct de huidige (klant)relaties.
Stand ontwerp
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de beursstand. Het ontwerp werkten we uit in een schets. Dit is namelijk dé manier om direct een duidelijk en realistisch beeld te krijgen van de uitstraling van de stand. Dit leidde uiteindelijk tot een definitief ontwerp, waarin de we de volgende punten bewust hebben verwerkt;
- Eén frame met focus op TPO
- Ruimte voor USP’s van Landskroon
- Vier frames met doeken
- Wand waarop markten worden uitgelicht
- Landkaart prominent aanwezig
Meubilair
Een beursstand is natuurlijk niets zonder meubels. Dat maakt het ontvangen en in gesprek gaan met (nieuwe) relaties net wat toegankelijker. Ook het meubilair werd daarom meegenomen in het ontwerp. De tafels en stoelen die in de stand geplaatst worden, hebben namelijk een behoorlijke impact op de kracht en uitstraling van de stand. Wij werkten twee versies van de schets uit, waarin we een onderscheid maakten tussen de kleurstelling (zwart of wit) en het type meubels (rechte tafels gecombineerd met kuipkrukken of ronde tafels en in combinatie met hoge stoelen). Uiteindelijk viel de keuze op het witte meubilair.
Aanvullende beursmaterialen
Om het beursconcept compleet te maken, zijn we ook aan de slag gegaan met verschillende aanvullende middelen en materialen. Handig voor Landskroon om te gebruiken tijdens de beurs. Met name de creatie van een brochure was hierin belangrijk. Dit versterkt namelijk het verhaal van Landskroon en vergemakkelijkt en verduidelijkt de introductie van het nieuwe product TPO.
Brochure
De brochure werd ontworpen in de vorm van een drieluik. Op deze manier konden we veel informatie in de brochure kwijt, maar bleef de uitwerking toch compact. De focus in de brochure moest met name gelegd worden op het nieuw te introduceren product TPO. Ook hier kozen we daarom voor een lay-out geheel passend is bij de strakke uitstraling van de stand. Door duidelijke opsommingen, veel witruimte en twee basiskleuren te gebruiken, ging ook hier de focus maximaal naar de inhoud.
Een kijkje op de beurs
Maak je een concept, dan heb je een beeld van hoe iets moet gaan worden. Toch blijft het leuk om te zien hoe een concept van papier zich ontwikkelt naar realiteit. Dus vroegen we een foto van de uiteindelijke stand. En het concept? Dat komt hier zeker tot z’n recht: de kracht van eenvoud!
Heb je deze ook al gezien?
Leesvoer #61
Leesvoer #122