• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Landskroon Beursconcept
  • januari 2023

Landskroon Beursconcept

Na twee jaar kon het weer. De Techtextil beurs in Frankfurt. En natuurlijk was Landskroon hier dit jaar ook te vinden. Niet met een over-the-top beursstand, maar met een sterk ontwerp. Een bewuste keuze. Want deze minimale afleiding van het ontwerp zorgt voor maximale focus op de boodschap en het product. Al met al; een goede beursstand met een goed concept.

Het concept

Landskroon vroeg ons een compleet concept te bedenken. Zowel voor de stand zelf, als voor de aanvullende beursmiddelen.

  • Het concept moest aansluiten op het merk en de propositie van Landskroon.
  • De middelen moesten helpen bij het overbrengen van het verhaal.
  • Het nieuw te introduceren materiaal TPO moest een duidelijk plek krijgen in het geheel.

De wens was om representatief zijn. Zonder teveel ‘gekkigheid’. Een ontwerp waarin we de kracht van eenvoud benutten. Waarin de focus altijd ligt op het product en genoeg mogelijkheden geeft om in gesprek te gaan met huidige en (potentiële) relaties.

Email-marketing

We trappen het concept af met een mailing vanuit Landskroon richting relaties. Zo kunnen zij voorafgaand aan de beurs relaties al persoonlijk op de hoogte brengen van hun aanwezigheid. De boodschap? Wij zijn er weer bij dit jaar! En dit hebben we in petto… Wij nodigen u ook graag uit voor… Zien we u ook weer? Stand 38! Zo bouwt én versterkt Landskroon direct de huidige (klant)relaties.

Stand ontwerp

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de beursstand.  Het ontwerp werkten we uit in een schets. Dit is namelijk dé manier om direct een duidelijk en realistisch beeld te krijgen van de uitstraling van de stand. Dit leidde uiteindelijk tot een definitief ontwerp, waarin de we de volgende punten bewust hebben verwerkt;

  • Eén frame met focus op TPO
  • Ruimte voor USP’s van Landskroon
  • Vier frames met doeken
  • Wand waarop markten worden uitgelicht
  • Landkaart prominent aanwezig

Meubilair

Een beursstand is natuurlijk niets zonder meubels. Dat maakt het ontvangen en in gesprek gaan met (nieuwe) relaties net wat toegankelijker. Ook het meubilair werd daarom meegenomen in het ontwerp. De tafels en stoelen die in de stand geplaatst worden, hebben namelijk een behoorlijke impact op de kracht en uitstraling van de stand. Wij werkten twee versies van de schets uit, waarin we een onderscheid maakten tussen de kleurstelling (zwart of wit) en het type meubels (rechte tafels gecombineerd met kuipkrukken of ronde tafels en in combinatie met hoge stoelen). Uiteindelijk viel de keuze op het witte meubilair.

Aanvullende beursmaterialen

Om het beursconcept compleet te maken, zijn we ook aan de slag gegaan met verschillende aanvullende middelen en materialen. Handig voor Landskroon om te gebruiken tijdens de beurs. Met name de creatie van een brochure was hierin belangrijk. Dit versterkt namelijk het verhaal van Landskroon en vergemakkelijkt en verduidelijkt de introductie van het nieuwe product TPO.

Brochure

De brochure werd ontworpen in de vorm van een drieluik. Op deze manier konden we veel informatie in de brochure kwijt, maar bleef de uitwerking toch compact. De focus in de brochure moest met name gelegd worden op het nieuw te introduceren product TPO. Ook hier kozen we daarom voor een lay-out geheel passend is bij de strakke uitstraling van de stand. Door duidelijke opsommingen, veel witruimte en twee basiskleuren te gebruiken, ging ook hier de focus maximaal naar de inhoud.

Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.19.02
Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.18.36
Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.18.31

Een kijkje op de beurs

Maak je een concept, dan heb je een beeld van hoe iets moet gaan worden. Toch blijft het leuk om te zien hoe een concept van papier zich ontwikkelt naar realiteit. Dus vroegen we een foto van de uiteindelijke stand. En het concept? Dat komt hier zeker tot z’n recht: de kracht van eenvoud!

Heb je deze ook al gezien?

  • New Release

Corporate presentatie

Opbouw, flow, stijl, speakernotes, voice-over teksten. Check!
  • Leesvoer

Leesvoer #93

The Social Dilemma op Netflix laat gevaren van social media zien
Dutchcowboys
Hoe The North Face in drie stappen vertrouwen wekt door merkmissie te koppelen aan wensen bezoekers
Emerce
Zo speel je met SEO in op seizoenseffecten
Frankwatching
Wat is het effect van Google Heavy Ad Interventions op je online advertenties?
Emerce
Vijf zeer effectieve en betaalbare social-videotools die je nog niet kent
Marketingfacts
  • New Release

Look & feel Classic Events

Van website tot visitekaartjes
  • New Release

X-ICT Als een puzzel in elkaar

Een salesondersteunend middel waarbij alle puzzelstukjes op hun plek vallen.
  • Helloweekend

Hello Weekend #13

Gary Clark Jr. - Bright Lights
  • Blog
maart 2021

De gevolgen van de iOS14 update

  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Landskroon Beursconcept
  • januari 2023

Landskroon Beursconcept

Na twee jaar kon het weer. De Techtextil beurs in Frankfurt. En natuurlijk was Landskroon hier dit jaar ook te vinden. Niet met een over-the-top beursstand, maar met een sterk ontwerp. Een bewuste keuze. Want deze minimale afleiding van het ontwerp zorgt voor maximale focus op de boodschap en het product. Al met al; een goede beursstand met een goed concept.

Het concept

Landskroon vroeg ons een compleet concept te bedenken. Zowel voor de stand zelf, als voor de aanvullende beursmiddelen.

  • Het concept moest aansluiten op het merk en de propositie van Landskroon.
  • De middelen moesten helpen bij het overbrengen van het verhaal.
  • Het nieuw te introduceren materiaal TPO moest een duidelijk plek krijgen in het geheel.

De wens was om representatief zijn. Zonder teveel ‘gekkigheid’. Een ontwerp waarin we de kracht van eenvoud benutten. Waarin de focus altijd ligt op het product en genoeg mogelijkheden geeft om in gesprek te gaan met huidige en (potentiële) relaties.

Email-marketing

We trappen het concept af met een mailing vanuit Landskroon richting relaties. Zo kunnen zij voorafgaand aan de beurs relaties al persoonlijk op de hoogte brengen van hun aanwezigheid. De boodschap? Wij zijn er weer bij dit jaar! En dit hebben we in petto… Wij nodigen u ook graag uit voor… Zien we u ook weer? Stand 38! Zo bouwt én versterkt Landskroon direct de huidige (klant)relaties.

Stand ontwerp

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de beursstand.  Het ontwerp werkten we uit in een schets. Dit is namelijk dé manier om direct een duidelijk en realistisch beeld te krijgen van de uitstraling van de stand. Dit leidde uiteindelijk tot een definitief ontwerp, waarin de we de volgende punten bewust hebben verwerkt;

  • Eén frame met focus op TPO
  • Ruimte voor USP’s van Landskroon
  • Vier frames met doeken
  • Wand waarop markten worden uitgelicht
  • Landkaart prominent aanwezig

Meubilair

Een beursstand is natuurlijk niets zonder meubels. Dat maakt het ontvangen en in gesprek gaan met (nieuwe) relaties net wat toegankelijker. Ook het meubilair werd daarom meegenomen in het ontwerp. De tafels en stoelen die in de stand geplaatst worden, hebben namelijk een behoorlijke impact op de kracht en uitstraling van de stand. Wij werkten twee versies van de schets uit, waarin we een onderscheid maakten tussen de kleurstelling (zwart of wit) en het type meubels (rechte tafels gecombineerd met kuipkrukken of ronde tafels en in combinatie met hoge stoelen). Uiteindelijk viel de keuze op het witte meubilair.

Aanvullende beursmaterialen

Om het beursconcept compleet te maken, zijn we ook aan de slag gegaan met verschillende aanvullende middelen en materialen. Handig voor Landskroon om te gebruiken tijdens de beurs. Met name de creatie van een brochure was hierin belangrijk. Dit versterkt namelijk het verhaal van Landskroon en vergemakkelijkt en verduidelijkt de introductie van het nieuwe product TPO.

Brochure

De brochure werd ontworpen in de vorm van een drieluik. Op deze manier konden we veel informatie in de brochure kwijt, maar bleef de uitwerking toch compact. De focus in de brochure moest met name gelegd worden op het nieuw te introduceren product TPO. Ook hier kozen we daarom voor een lay-out geheel passend is bij de strakke uitstraling van de stand. Door duidelijke opsommingen, veel witruimte en twee basiskleuren te gebruiken, ging ook hier de focus maximaal naar de inhoud.

Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.19.02
Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.18.36
Scherm­afbeelding 2022-11-29 om 15.18.31

Een kijkje op de beurs

Maak je een concept, dan heb je een beeld van hoe iets moet gaan worden. Toch blijft het leuk om te zien hoe een concept van papier zich ontwikkelt naar realiteit. Dus vroegen we een foto van de uiteindelijke stand. En het concept? Dat komt hier zeker tot z’n recht: de kracht van eenvoud!

Heb je deze ook al gezien?

  • Leesvoer

Leesvoer #16

Advies omtrent website bouwen
The Next Web
Het is tijd om aan de slag te gaan met marketing automation
Emerce
Webcare 6 trends voor 2019
Frankwatching
Webdesign 10 trends voor 2019
Frankwatching
5 tips voor het optimaliseren van je affiliate website
Dutchcowboys
  • New Release

Merkmanifest Triflex

Merkmanifest Triflex
  • New Release

Merkmanifest POUW

Merkmanifest POUW
  • New Release

STAN Logo

STAN Logo
  • Leesvoer

Leesvoer #110

Facebook verwijdert Like-knop op alle pagina's
Dutch cowboys
Nieuwsbrief schrijven? Deze 5 elementen mag je niet vergeten
Frankwatching
Vier misvattingen over data science (en tips om vandaag nog te starten)
Emerce
Geïmproviseerde inhakers zijn goed voor een merk
Marketingfacts
De ultieme tip om je tekst te verprutsen
Frankwatching
  • New Release

Propositie Venturefirm

Propositie Venturefirm
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl