Nu de arbeidsmarkt op de kop staat is het des te belangrijker om employer branding in te zetten. Mensen willen namelijk ergens bij horen. De identiteit van een merk speelt hier dus een belangrijke rol. En goede aanpak draagt bij aan het aantrekken van het juiste personeel. Wij weten dat als geen ander.
Waar bij het ene social kanaal Stories wel een succes zijn, is dat bij andere kanalen, zoals LinkedIn niet het geval. Daarom stopt LinkedIn eind september met Stories!
En: weleens gehoord van signatuurwoorden? Het zijn woorden met een plakkracht. Wat? Hiermee zorg je ervoor dat je de verbeeldingsknop van de lezer raakt, want mer grijze termen roep je zeker geen wauw-gevoel op.
Schend je vanaf september het advertentiebeleid van Google? Dan krijg je een waarschuwing. Dit geldt voor zowel tekst- als display-ads. Voor iedere waarschuwing geldt een zwaardere straf.
Wist je trouwens dat maar liefst 76% van de mensen aangeeft content van “normale” mensen meer te vertrouwen dan de content van een merk? Investeer jij al in een menselijke merkstrategie, ook wel employee advocacy genoemd. Lees er hier alles over.