Struggle je weleens met de opmaak van een leuke social post? Of wil je iets gewoon net even wat leuker eruit laten zien, maar ben je geen echte designer in hart en nieren? No worries! Voor alle net iets mindere creatieve geesten, maar die wel de juiste intentie hebben is er Canva! Het gratis alternatief voor Indesign en Photoshop, soort van dan ;). Nieuwsbrieven, presentaties of blogafbeeldingen, je regelt het allemaal dankzij Canva. Hoe precies lees je in deze editie van Leesvoer.
Van student tot marketingprofessional, iedereen kent hem: de SWOT-analyse. Hoe pak jij dat aan? Als je jezelf veel vergelijkt met je concurrentie, dan kun je in een bepaalde vergelijkingvalkuil terechtkomen. Of benoem je bij de kansen vaak zaken als het lanceren van een nieuw product of investeren in duurzaamheid? In beide gevallen is het verstandiger het model kritischer in te vullen, zodat je als maketeer iedereen kan overtuigen! Lees er snel meer over.
Het aantal podcasts blijft maar toenemen, terwijl de vraag minder wordt. Uit het Digital News Report blijkt dat podcasts slecht vindbaar zijn en er weinig middelen zijn om de content te ontdekken. Daar ligt precies de uitdaging, want hoe zorg je er dan voor dat jouw podcast wel gezien én gehoord wordt?
YouTubbers opgelet, de app krijgt binnenkort een nieuw uiterlijk. Denk aan betere knoppen om te liken. Een andere ontwikkeling is dat het in gaat spelen op de NFT’s (non-fungible tokens) trend. Hoe dat exact zit lees je in het artikel van DutchCowboys.
Voor adverteerders is er sinds vorig jaar een nieuwe campagnesoort: Performance Max. Een combinatie van display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping. Jouw advertenties worden dan getoond op Google Display-netwerk, Discover, Gmail, Google Search en Google Maps. Google Ads maakt in dit geval zelfstandig content. Naast dat het dus je advertenties zelf maakt, maakt het ook nieuwe content. Hoe zet je Performance Max in? Dat lees je natuurlijk in Leesvoer!