• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Facts & figures
JOUW® bureau » Facts & Figures » LinkedIn 18 jaar!
  • mei 2021

LinkedIn 18 jaar!

LinkedIn is jarig! 18 jaar geleden ging het zakelijke netwerk, speciaal gericht op vakmensen, de lucht in. Eindelijk een online plek om aan je netwerk te werken en jouw bedrijf of organisatie te promoten onder potentiële klanten of medewerkers. Sinds de start is het netwerk flink gegroeid. In Nederland heeft LinkedIn meer dan 5 miljoen gebruikers. Wereldwijd maar liefst 550 miljoen. Een hele prestatie! Speciaal voor deze verjaardag zetten wij handige tips en nieuwtjes voor je op een rij, je wordt tenslotte maar een keer 18. Ben je er klaar voor? Hier komen ze!

Het gebruik van LinkedIn blijft stijgen!

Al jaren stijgt het aantal dagelijkse actieve gebruikers van LinkedIn. LinkedIn heeft lang moeite gehad om haar gebruikers aan te sporen dagelijks gebruik te maken van het platform. Maar het lijkt nu de goede kant op te gaan. Vorig jaar steeg het aantal actieve gebruikers met 24% en dit jaar maar liefst met 39%. En de verwachting is dat deze stijging nog even blijft doorzetten. Leuk dat het steeds drukker wordt, maar het heeft nadelen. Zo wordt het door het stijgende verkeer ook moeilijker om goed bereik te genereren van je post en wordt het duurder om op je doelgroep te adverteren.

Je LinkedInbedrijfspagina is (weer) belangrijk

Veel bedrijven vullen vaak het hoognodige in en kijken vervolgens nooit meer over hun schouder. Uit het oog, uit het hart. Dat moet vanaf nu afgelopen zijn! De pagina van jouw bedrijf doet op LinkedIn namelijk weer he-le-maal mee en is als het ware een visitekaartje voor jouw onderneming. Ook niet geheel onbelangrijk: een goed ingevulde bedrijfspagina genereert gratis (organisch) bereik onder jouw volgers. Het organische bereik van mkb-bedrijven steeg afgelopen jaar met wel 23%. Aan de slag dus!

De post reminder

Als je dan een LinkedInaccount of bedrijvenpagina hebt, is het wel belangrijk om een beetje zichtbaar te zijn. Het beste is dan om wekelijks een update te plaatsen, dan blijft jouw doelgroep op de hoogte en geprikkeld. En voor je online vindbaarheid is het ook handig. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, ‘even’ een post plaatsen schiet er dan ook vaak bij in. Gelukkig is er nu de post reminder, met deze instelling krijg je maandelijks een herinnering om iets te posten op je pagina. Zoals eerder al genoemd zou wekelijks iets plaatsen beter zijn, maar iets is beter dan niets!

Het LinkedIn logo om aan te geven dat de tekst over linkedin gaat

Stories in LinkedIn

Stories ken je vast wel van Facebook en Instagram. Deze korte filmpjes van ongeveer 20 seconden van mensen die iets (of niets) te vertellen hebben. Om de drie organische posts staat er een rijtje korte filmpjes. Deze verdwijnen na 24 uur. Of deze stories echt een toevoeging aan het platform zijn moet nog blijken, er valt namelijk nog veel technische winst te behalen. Zo is de opmaak vrij beperkt en als je filmpje langer is dan 20 seconde dan wordt deze niet automatisch gekort. Tools kunnen een uitkomst bieden als je jouw filmpje perfect wil laten weergeven. Dit is dan wel weer extra werk voor iets wat maar 24 uur zichtbaar is.

Product pages komt naar LinkedIn

Eind vorig jaar kondigde LinkedIn een nieuwe toevoeging aan: de product page! Je bedrijfspagina krijgt een nieuwe tab speciaal voor jouw producten. Hier kun je jouw doelgroep informeren over jouw producten of diensten en meteen linken naar je website. Maar dit is niet alles, via deze nieuwe tab kunnen jouw producten of diensten ook uitgebreid beoordeeld worden door de gebruikers! Een mooie manier om waarde te creëren.

De admin-rollen zijn uitgebreid

De beheermogelijkheden op de LinkedInbedrijfspagina zijn eindelijk uitgebreid! Binnenkort kun je jouw beheerders drie verschillende rollen geven (hogere beheerder, content beheerder en analist). En het mooiste van allemaal is dat beheerders niet meer per se een connectie van je hoeven te zijn. Scheelt weer een hoop gedoe!

B2B marketing op LinkedIn

Ben je wel eens bezig met account based marketing? Top! Want in de campagnemanager van LinkedIn kun je nu het Company Engagement Report zien. Hiermee krijg je inzichten in hoe de bedrijven waarop je getarget hebt reageren op jouw advertenties. Je vindt het rapport via Matched Audiences en dan bij insights van de lijst die je wil bekijken.

Uitbreiding campagnemanager

Hoera! De campagnemanager van LinkedIn krijgt verbeterde advertentiemogelijkheden. Iedereen die regelmatig met LinkedIn advertenties werkt weet dat de manager nu (in vergelijking met andere social campagnemanagers) redelijk summier is. Met de vernieuwing wordt het straks mogelijk om verschillende advertentieformaten in een campagne te combineren en kun je gaan adverteren met documenten (handig voor je whitepaper).

Wat er nog meer komt:

  • Een business manager (voor bureaus)
  • Targeting op basis van ‘Member Traits’. Hiermee kun je targeten op mensen die een bepaald gedrag vertonen, zoals personen die regelmatig iets delen of op zoek zijn naar werk.
  • Uitbreiding van de retargeting mogelijkheden.

Targeten op interesses

Het targeten op basis van interesses is uitgebreid! Doordat LinkedIn is overgenomen door Microsoft is het platform nu ook instaat om data uit de zoekmachine Bing te halen, die ook van Microsoft is. Verder is deze feature uitgebreid met informatie uit pagina’s die gevolgd worden en hashtags die zijn gebruikt.

Remarketing is uitgebreid

De remarketing functie van LinkedIn was laatst al uitgebreid met mensen die bepaald percentage van een video hadden gezien of die een formulier hadden bekeken/ ingevuld. Maar daar komt nu ook organische remarketing bij. Je kunt binnenkort doelgroepen maken van mensen die interactie hebben gehad met organische content op jouw pagina. Nog meer reden om die post reminder aan te zetten!

 

 

Heb je deze ook al gezien?

  • Helloweekend

Hello Weekend #08

Imagine Dragons - Natural
  • New Release

Logo evolutie Automobielsportclub de IJsselrijders

Een nieuw jasje...
  • New Release

Huisstijl Businesscares

Huisstijl Businesscares
  • New Release

Merkmanifest zone.college

Merkmanifest zone.college
  • Leesvoer

Leesvoer #38

Nieuwe richtlijnen voor Facebook video's, zo blijf je scoren!
Frankwatching
Merkstrategie moet niet volgens het boekje
Marketingfacts
De AVG is een jaar geleden ingevoerd en de AP ontving meer dan 20.000 klachten
Dutchcowboys
Apple komt met een nieuwe versie van de Macbook Pro
Dutchcowboys
Google resultaten op je smartphone gaan veranderen
Dutchcowboys
  • Inspiratie

Dit zijn de Q1 winnaars van de Ster Gouden Loeki!

Ze zijn weer bekend! De winnaars van het eerste kwartaal van de ...
  • Facts & figures
JOUW® bureau » Facts & Figures » LinkedIn 18 jaar!
  • mei 2021

LinkedIn 18 jaar!

LinkedIn is jarig! 18 jaar geleden ging het zakelijke netwerk, speciaal gericht op vakmensen, de lucht in. Eindelijk een online plek om aan je netwerk te werken en jouw bedrijf of organisatie te promoten onder potentiële klanten of medewerkers. Sinds de start is het netwerk flink gegroeid. In Nederland heeft LinkedIn meer dan 5 miljoen gebruikers. Wereldwijd maar liefst 550 miljoen. Een hele prestatie! Speciaal voor deze verjaardag zetten wij handige tips en nieuwtjes voor je op een rij, je wordt tenslotte maar een keer 18. Ben je er klaar voor? Hier komen ze!

Het gebruik van LinkedIn blijft stijgen!

Al jaren stijgt het aantal dagelijkse actieve gebruikers van LinkedIn. LinkedIn heeft lang moeite gehad om haar gebruikers aan te sporen dagelijks gebruik te maken van het platform. Maar het lijkt nu de goede kant op te gaan. Vorig jaar steeg het aantal actieve gebruikers met 24% en dit jaar maar liefst met 39%. En de verwachting is dat deze stijging nog even blijft doorzetten. Leuk dat het steeds drukker wordt, maar het heeft nadelen. Zo wordt het door het stijgende verkeer ook moeilijker om goed bereik te genereren van je post en wordt het duurder om op je doelgroep te adverteren.

Je LinkedInbedrijfspagina is (weer) belangrijk

Veel bedrijven vullen vaak het hoognodige in en kijken vervolgens nooit meer over hun schouder. Uit het oog, uit het hart. Dat moet vanaf nu afgelopen zijn! De pagina van jouw bedrijf doet op LinkedIn namelijk weer he-le-maal mee en is als het ware een visitekaartje voor jouw onderneming. Ook niet geheel onbelangrijk: een goed ingevulde bedrijfspagina genereert gratis (organisch) bereik onder jouw volgers. Het organische bereik van mkb-bedrijven steeg afgelopen jaar met wel 23%. Aan de slag dus!

De post reminder

Als je dan een LinkedInaccount of bedrijvenpagina hebt, is het wel belangrijk om een beetje zichtbaar te zijn. Het beste is dan om wekelijks een update te plaatsen, dan blijft jouw doelgroep op de hoogte en geprikkeld. En voor je online vindbaarheid is het ook handig. Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, ‘even’ een post plaatsen schiet er dan ook vaak bij in. Gelukkig is er nu de post reminder, met deze instelling krijg je maandelijks een herinnering om iets te posten op je pagina. Zoals eerder al genoemd zou wekelijks iets plaatsen beter zijn, maar iets is beter dan niets!

Het LinkedIn logo om aan te geven dat de tekst over linkedin gaat

Stories in LinkedIn

Stories ken je vast wel van Facebook en Instagram. Deze korte filmpjes van ongeveer 20 seconden van mensen die iets (of niets) te vertellen hebben. Om de drie organische posts staat er een rijtje korte filmpjes. Deze verdwijnen na 24 uur. Of deze stories echt een toevoeging aan het platform zijn moet nog blijken, er valt namelijk nog veel technische winst te behalen. Zo is de opmaak vrij beperkt en als je filmpje langer is dan 20 seconde dan wordt deze niet automatisch gekort. Tools kunnen een uitkomst bieden als je jouw filmpje perfect wil laten weergeven. Dit is dan wel weer extra werk voor iets wat maar 24 uur zichtbaar is.

Product pages komt naar LinkedIn

Eind vorig jaar kondigde LinkedIn een nieuwe toevoeging aan: de product page! Je bedrijfspagina krijgt een nieuwe tab speciaal voor jouw producten. Hier kun je jouw doelgroep informeren over jouw producten of diensten en meteen linken naar je website. Maar dit is niet alles, via deze nieuwe tab kunnen jouw producten of diensten ook uitgebreid beoordeeld worden door de gebruikers! Een mooie manier om waarde te creëren.

De admin-rollen zijn uitgebreid

De beheermogelijkheden op de LinkedInbedrijfspagina zijn eindelijk uitgebreid! Binnenkort kun je jouw beheerders drie verschillende rollen geven (hogere beheerder, content beheerder en analist). En het mooiste van allemaal is dat beheerders niet meer per se een connectie van je hoeven te zijn. Scheelt weer een hoop gedoe!

B2B marketing op LinkedIn

Ben je wel eens bezig met account based marketing? Top! Want in de campagnemanager van LinkedIn kun je nu het Company Engagement Report zien. Hiermee krijg je inzichten in hoe de bedrijven waarop je getarget hebt reageren op jouw advertenties. Je vindt het rapport via Matched Audiences en dan bij insights van de lijst die je wil bekijken.

Uitbreiding campagnemanager

Hoera! De campagnemanager van LinkedIn krijgt verbeterde advertentiemogelijkheden. Iedereen die regelmatig met LinkedIn advertenties werkt weet dat de manager nu (in vergelijking met andere social campagnemanagers) redelijk summier is. Met de vernieuwing wordt het straks mogelijk om verschillende advertentieformaten in een campagne te combineren en kun je gaan adverteren met documenten (handig voor je whitepaper).

Wat er nog meer komt:

  • Een business manager (voor bureaus)
  • Targeting op basis van ‘Member Traits’. Hiermee kun je targeten op mensen die een bepaald gedrag vertonen, zoals personen die regelmatig iets delen of op zoek zijn naar werk.
  • Uitbreiding van de retargeting mogelijkheden.

Targeten op interesses

Het targeten op basis van interesses is uitgebreid! Doordat LinkedIn is overgenomen door Microsoft is het platform nu ook instaat om data uit de zoekmachine Bing te halen, die ook van Microsoft is. Verder is deze feature uitgebreid met informatie uit pagina’s die gevolgd worden en hashtags die zijn gebruikt.

Remarketing is uitgebreid

De remarketing functie van LinkedIn was laatst al uitgebreid met mensen die bepaald percentage van een video hadden gezien of die een formulier hadden bekeken/ ingevuld. Maar daar komt nu ook organische remarketing bij. Je kunt binnenkort doelgroepen maken van mensen die interactie hebben gehad met organische content op jouw pagina. Nog meer reden om die post reminder aan te zetten!

 

 

Heb je deze ook al gezien?

  • Behind the scenes
  • BTC

Open dag

Vandaag is de Open dag van Zone.college! Kom jij ...
  • Inhakers

JOUW® Dag van de vrede

Dag van de vrede
  • Behind the scenes
  • BTC

IJssellandrally 2019

Behind the scenes! Ter ere van het 15e jubileum van de IJssellandrally starten vandaag ...
  • Tips, tricks & tools
januari 2023

Instagram highlights

  • Fun

JOUW® KERSTOUTFITS

Christmas @ the office!
  • Case

Webdesign Craft Custom

Craft maakt sportkleding en -accessoires ...
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl