Een logo dat staat als een huis. De visuele identiteit van jouw merk. Wie je bent en voor wie je er bent. Gegoten in kleur, vorm en lettertype. Een passende uitstraling creëert gevoel en verwachting. Geeft vorm aan jouw belofte en onderscheidend vermogen. Jouw logo is het gezicht van je merk en een middel naar contact, kennismaking en verbinding met jouw doelgroep.
De opbouw van een succesvol merk is onlosmakelijk verbonden met een sterk logo. Een design dat de essentie van je merk vastlegt. Jouw logo is herkenbaar en roept de juiste gevoelens op bij je doelgroep. Het is het eerste wat klanten zien en moet dus de juiste indruk achterlaten. Maar het allerbelangrijkste is dat een logo jouw merk, product of dienst identificeert. Een goed logo is…
Een sterk logo weerspiegelt dus de identiteit van je merk. Het zorgt voor merkherkenbaarheid. Ook merkconsistentie is belangrijk, omdat het professionaliteit versterkt. Maar, als we heel eerlijk zijn, een logo kan niet altijd relevant blijven. Door de jaren heen ontwikkelen design en technologie zich. Daarom steken we ook met liefde logo’s in nieuwe jasjes. Een jasje dat zit als gegoten. Bij JOUW® bureau spreken we dan over een logo evolutie. We laten je logo met de tijd meegaan. Dit kan een verfijning van een icoon zijn. Een verandering van font, maar ook het gebruik van een fris kleurenpalet of herschikking van pictogram en/of woordmerk. Soms is less juist more.
Dat geweldige logo concept en die geweldige uitvoer, laat dat maar aan ons over.