• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Marketing psychologie – Leesvoer #169
  • december 2022

Marketing psychologie – Leesvoer #169

We willen allemaal consumenten over halen om ons product of dienst aan te schaffen. Maar wat beweegt mensen om wel of niet klant te worden? En hoe kunnen we het consumentengedrag beïnvloeden? Zo heeft marketing psychologie veel aspecten waarmee je het menselijk gedrag en brein kunt beïnvloeden.

Nudging in de supermarkt

Heb jij wel eens het gedrag van je doelgroep willen beïnvloeden? Lees waarom het bestraffen van negatief gedrag in de supermarkt niet werkt en de positieve benadering van nudging wel. Maar nudging is niet alleen om de motivatie tot het maken van gezondere keuzes wakker te schudden. Kijk hoe ook jij het gedrag van jouw shoppers een duwtje in de juiste richting krijgt.

Advergames

Advergames, al bekend mee? Dit zijn online spellen gemaakt in opdracht van adverteerders om hun doelgroep te bereiken. Een speelse manier om je doelgroep te beïnvloeden. Benieuwd hoe advergame in vergelijking met andere vormen van reclame een effectief middel is om merkattitudes en gedrag te beïnvloeden? Kijk wat de effecten zijn voor merken en bij welke doelgroepen het het beste werkt.

Sensory marketing

Vaak maken we keuzes onbewust. Gebaseerd op emoties. Sensory marketing speelt in op emotie en maakt gebruik van de cruciale rol die onze zintuigen hebben in relatie tot ons aankoopgedrag. Associaties kun je namelijk opwekken in het brein van je klant. En daarmee de ervaring van je product positief beïnvloeden. Lees hoe jij de zintuigen zo effectief mogelijk aanspreekt met unieke merk kenmerken voor de juiste perceptie van jouw merk.

Het psychologische effect van Veblen-goederen

Stel je voor, je verhoogt de prijzen van je diensten of producten en je verkoop vliegt omhoog. Dit is het psychologische effect van Veblen-goederen. Wil jij ook weten hoe je exclusiviteit rond je product creëert en klanten aantrekt die bereid zijn meer te betalen. In dit artikel leer je hoe je de effecten van Veblen-goederen toepast op luxe producten.

Neuromarketing van Nespresso

5x zoveel betalen voor een kopje koffie?! Hoe Nespresso dit door middel van een mooi staaltje mentale anchoring voor elkaar krijgt. Kom meer te weten over hoe je de principes mentale en fysieke beschikbaarheid op jouw product of dienst kunt toepassen. En bouw ook aan de onbewuste (impliciete) associatie in het brein van jouw klant.

Nudging in de supermarkt: Drie effectieve manieren om gezonde keuzes te bevorderen
Marketingfacts
Advergames: Hoe gamificatie zorgt voor positieve merkeffecten
Marketingfacts
Verleiding voor alle zintuigen: best (& worst) practices van sensory marketing
Frankwatching
Prijs omhoog, vraag omhoog: de onbewuste associaties in ons brein
Frankwatching
Neuromarketing van Nespresso: waarom je 5x zoveel voor je koffie betaalt
Frankwatching

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Leesvoer

Leesvoer #146

Videomarketing in 2021: feiten & cijfers om je te overtuigen
Frankwatching
Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten
Emerce
Hoe je zorgt voor een goede marketing-meeting
Marketingfacts
Vijf dingen die gevaarlijk zijn aan TikTok
DutchCowboys
Wat wil de klant in 2022?
Frankwatching
  • Leesvoer

Leesvoer #153

10 Customer Experience trends voor 2022
Marketingfacts
Groeien als bedrijf? Conversieoptimalisatie mag niet ontbreken
Frankwatching
De impact van de pandemie op merkkeuze: Navigeer je merk door de crisis
Marketingfacts
Het jaar op Twitter in 2021
Dutch Cowboys
‘Audio is de hottie van de mediawereld’
Emerce
  • Helloweekend

Hello Weekend #10

Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year
  • New bizz

Welkom Royal Vaassen!

Royal Vaassen
  • New Release

Huisstijl zone.college

Huisstijl zone.college
  • New Release

Vernieuwing corporate film

Een up-to-date verhaal
  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Marketing psychologie – Leesvoer #169
  • december 2022

Marketing psychologie – Leesvoer #169

We willen allemaal consumenten over halen om ons product of dienst aan te schaffen. Maar wat beweegt mensen om wel of niet klant te worden? En hoe kunnen we het consumentengedrag beïnvloeden? Zo heeft marketing psychologie veel aspecten waarmee je het menselijk gedrag en brein kunt beïnvloeden.

Nudging in de supermarkt

Heb jij wel eens het gedrag van je doelgroep willen beïnvloeden? Lees waarom het bestraffen van negatief gedrag in de supermarkt niet werkt en de positieve benadering van nudging wel. Maar nudging is niet alleen om de motivatie tot het maken van gezondere keuzes wakker te schudden. Kijk hoe ook jij het gedrag van jouw shoppers een duwtje in de juiste richting krijgt.

Advergames

Advergames, al bekend mee? Dit zijn online spellen gemaakt in opdracht van adverteerders om hun doelgroep te bereiken. Een speelse manier om je doelgroep te beïnvloeden. Benieuwd hoe advergame in vergelijking met andere vormen van reclame een effectief middel is om merkattitudes en gedrag te beïnvloeden? Kijk wat de effecten zijn voor merken en bij welke doelgroepen het het beste werkt.

Sensory marketing

Vaak maken we keuzes onbewust. Gebaseerd op emoties. Sensory marketing speelt in op emotie en maakt gebruik van de cruciale rol die onze zintuigen hebben in relatie tot ons aankoopgedrag. Associaties kun je namelijk opwekken in het brein van je klant. En daarmee de ervaring van je product positief beïnvloeden. Lees hoe jij de zintuigen zo effectief mogelijk aanspreekt met unieke merk kenmerken voor de juiste perceptie van jouw merk.

Het psychologische effect van Veblen-goederen

Stel je voor, je verhoogt de prijzen van je diensten of producten en je verkoop vliegt omhoog. Dit is het psychologische effect van Veblen-goederen. Wil jij ook weten hoe je exclusiviteit rond je product creëert en klanten aantrekt die bereid zijn meer te betalen. In dit artikel leer je hoe je de effecten van Veblen-goederen toepast op luxe producten.

Neuromarketing van Nespresso

5x zoveel betalen voor een kopje koffie?! Hoe Nespresso dit door middel van een mooi staaltje mentale anchoring voor elkaar krijgt. Kom meer te weten over hoe je de principes mentale en fysieke beschikbaarheid op jouw product of dienst kunt toepassen. En bouw ook aan de onbewuste (impliciete) associatie in het brein van jouw klant.

Nudging in de supermarkt: Drie effectieve manieren om gezonde keuzes te bevorderen
Marketingfacts
Advergames: Hoe gamificatie zorgt voor positieve merkeffecten
Marketingfacts
Verleiding voor alle zintuigen: best (& worst) practices van sensory marketing
Frankwatching
Prijs omhoog, vraag omhoog: de onbewuste associaties in ons brein
Frankwatching
Neuromarketing van Nespresso: waarom je 5x zoveel voor je koffie betaalt
Frankwatching

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #103

Don Omar ft Lucenzo - Danza Kuduro
  • New Release

Merkbelofte Safety Group

Voor zekerheid
  • Leesvoer

Leesvoer #142

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?
Marketingfacts
SEO automatiseren: het semantisch clusteren van zoekwoorden
Frankwatching
Hoe moet het verder met social audio?
Emerce
SEO is altijd relevant, SEA niet
Marketingfacts
Meer humor in je copy & presentaties? Gebruik vergelijkingen
Frankwatching
  • New Release

Logo Benthem en Gratama

Logo Benthem en Gratama
  • Inspiratie

The naming department

De nagels van onze Marthe zitten bíjna altijd strak in de lak. En ze zou geen ...
  • New Release

Summer sale bij Mijn Modewereld

Het is weer SALE bij Mijn Modewereld! Daar zetten we ...
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl