Communiceer jij jouw marketingboodschap naar de juiste doelgroep? En zet je daar de juiste tools voor in? Een geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie zorgt ervoor dat alle kanalen op dezelfde lijn liggen en dezelfde strategie volgen. Het brengt jouw merk succesvol onder de aandacht van je doelgroep. Zo bouw je aan meer vertrouwen én meer bereik. Marketingcommunicatie is dan ook essentieel voor het communiceren van wat jouw merk, product, dienst, organisatie of onderneming te bieden heeft aan je doelgroepen.
Vaak zien we organisaties focussen op salesdoelstellingen en willen daarom activerende communicatie inrichten (want dat levert op korte termijn omzet op, toch?). Maar wat het beste werkt is allang wetenschappelijk bewezen: een sterke mix tussen zowel branding als activerende marketingcommunicatie. En dat bouw je niet in 1 dag, maar daar werk je aan in een doorlopend proces. En 1 ding is zeker; een sterk merk gebouwd met branding én activatie is weerbaarder tegen invloeden van buitenaf zoals economische dips of een concurrerende arbeidsmarkt.
Marketingcommunicatie loopt pas soepel als ieder onderdeel op de juiste plek staat. Vergelijk het met een uurwerk. De onderdelen moeten precies op elkaar afgestemd zijn. Het totaalplaatje maken we dan ook graag kloppend voor je. Dit doen we door alles in kaart te brengen en een strategisch plan op te zetten. Ingewikkeld? 80 pagina’s? Zéker niet. Die verdwijnen vaak in bureaulades. We maken een marketingcommunicatieplan dat op maximaal 2 A4’tjes past. Zie het als een handboek voor je marketing initiatieven van de komende periode. Het fijne aan een handboek: je kunt het altijd raadplegen. Door tactische keuzes te maken en deze te vertalen naar daadkrachtige communicatie, stellen we gerichte marketingcommunicatieplannen op. Daar kan een website, landingspagina’s, een campagne, een beurs of een sterke huis-aan-huis mailing onderdeel van zijn. Zolang het maar invulling geeft aan de doelstellingen voor jouw merk en organisatie. Altijd gericht en weloverwogen, want wij doen niets zomaar.
Dankzij JOUW® marketingcommunicatie breng je jouw meerwaarde over naar klanten. Daarnaast helpt het je bij het opbouwen van waardevolle klantrelaties. Nog een aantal voordelen van marketingcommunicatie:
Wil je ook de juiste boodschap met de juiste middelen communiceren? Het team van JOUW® bureau bestaat uit echte sparringpartners en aanpakkers die graag met je meedenken. Laten we kennismaken!