Het woord zegt het al; merkfamilie. Merken die met elkaar verbonden zijn, soms zichtbaar en soms ook niet. Veel organisaties met meerdere merken zijn in de loop der jaren gegroeid. Al dan niet door het aankopen van andere organisaties of door het opzetten van nieuwe producten die op zichzelf uitgroeien tot een volwaardig merk. En in andere gevallen worden er nieuwe organisaties opgericht om een nieuwe markt te betreden. Het kan allemaal en het is belangrijk om stil te staan bij de waarde van de merken. Hoe kunnen ze elkaar versterken?
Met een sterke strategie voor je merk- en labelvoering zorgen we ervoor dat je alles uit je merkfamilie haalt. Merken kunnen zichtbaar familie van elkaar zijn, omdat ze deels dezelfde naam dragen. Maar bijvoorbeeld ook door in logo en visuele identiteit een link te leggen met een lettertype of beeldmerk. De uitdaging ligt in het uitnutten van wat veel waarde heeft en het behouden van de eigenheid van het betreffende (sub)merk of label. Het is belangrijk dat het merk werkt voor alle producten die het vertegenwoordigt, maar andersom alle producten ook aansluiten op waar het moedermerk binnen de familie voor staat. Want jouw merk vormt de persoonlijkheid van je organisatieonderdelen. Gelukkig gaan we uitdagingen graag aan, vinden we leuk!
Iedere dienst of product past bij het merk waaraan het verbonden is. Dit maakt het een kostenefficiënte strategie. Daarnaast is het gemakkelijker om een nieuwe dienst of product te introduceren. We creëren goede merkwaarden voor één merk. Op deze manier is het niet nodig om voor al jouw producten een specifiek plan uit te werken, maar maken we één goed werkend plan voor de merkwaarden van jouw merkfamilie. Zo laten we merken en mensen elkaar vinden.