JOUW® bureau » Case » Merkidentiteit Clofers
Lineke en Dennis gooiden het roer om en besloten hun droom na te jagen: een vakantiepark bouwen in Nassfeld, Oostenrijk. Hier ben je voor een onvergetelijke vakantie perfect op je plek. Gasten komen niets tekort en er zijn talloze mogelijkheden voor jong en oud. Zowel in de zomer als winter is er in Karinthië genoeg te beleven.
We gingen aan de slag met een nieuwe naam, identiteit, look & feel en nieuwe website. In het webdesign hebben we ons enerzijds gericht op conversie. Anderzijds op de sfeer en het onderscheidend vermogen van Clofers als merk. Check it out!
Lineke en Dennis gooiden het roer om en besloten hun droom na te jagen: een vakantiepark bouwen in Nassfeld, Oostenrijk. Hier ben je voor een onvergetelijke vakantie perfect op je plek. Gasten komen niets tekort en er zijn talloze mogelijkheden voor jong en oud. Zowel in de zomer als winter is er in Karinthië genoeg te beleven.
We gingen aan de slag met een nieuwe naam, identiteit, look & feel en nieuwe website. In het webdesign hebben we ons enerzijds gericht op conversie. Anderzijds op de sfeer en het onderscheidend vermogen van Clofers als merk. Check it out!
Vakantiepark Nassfeld bleek een groot succes. Maar voor de toekomst was het nodig om een sterk merk neer te zetten met ruimte voor groei naar een merkenfamilie. Eentje die bestendig is voor de toekomst en tegelijkertijd de doelgroep aanspreekt met een pakkend logo en stijl.
Dit traject voerden we uit voor een klant die niet werkzaam is in Nederland. Belangrijk was dus ook dat de nieuwe merkfamilie internationale allure had. Een naam die goed uit te spreken was in meerdere talen, gezien de klanten uit Nederland, Oostenrijk, Duitsland, Polen, Kroatië, Hongarije, Tsjechië en Slovenië. Daarnaast is bij de groei van een organisatie een goede merkstrategie van essentieel belang.
We gingen van start met een online marktverkenning. We brachten alles in kaart: branding, activatie, concurrenten etc. Het viel op dat dat de naam en stijl van Nassfeld Holiday Parcs niet geheel aansloot op wat ze doen en de manier waarop ze dat doen. Het was van belang dan het merk goed aanvoelde, uniek was en te combineren met sublabels. De basis daarvoor was het geluk dat je ervaart op het moment dat je bij hen op vakantie bent in een accommodatie van Clofers, dat geluk vertalen naar de naam. Zo kwamen we uit op het woord Clover, om er wat meer kracht aan te geven werd dit Clofers. Clofers voelt als een familienaam en aan familie wordt hier veel waarde gehecht.
Een nieuw merk dat zich onderscheid van concurrenten, relevant is voor doelgroepen en past bij de organisatie. In de look en feel hebben we nagedacht over beeld- en kleurgebruik, want mogelijk groeit de organisatie in de toekomst uit naar wel 6 locatie met allemaal eigen naam en kleur. In het webdesign hebben we ons enerzijds gericht op conversie, anderzijds was het van essentieel belang om de sfeer en het onderscheidend vermogen van Clofers duidelijk naar voren te brengen. Het persoonlijke, het warme moest in zowel beeld, tekst en design naar voren komen. Dat is gelukt! Al met al realiseerden we een prachtig totaalplaatje, van A tot Z.