• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Merkidentiteit – Leesvoer #166
  • oktober 2022

Merkidentiteit – Leesvoer #166

Brandmarketeers weten hoe belangrijk een goed merkideniteit voor een bedrijf is. Het internet staat vol met tips en trick voor – de beste aanpak -. Maar vergeet niet: af en toe een ‘worst cases scenario’ lezen kan nóg leerzamer zijn. Neem bijvoorbeeld: de merkverwarring van P&O Cruises versus P&O Ferries. Lees meer over het effect van een verkeerde keuze ten aanzien van de merkarchitectuur 20 jaar later voor effect heeft gehad.

Vaak hebben bedrijven één merk en identiteit voor het hele bedrijf. Maar er bestaan natuurlijk ook uitzonderingen. Neem Sanquin Bloedvoorziening: waar ‘het helpen van anderen’ niet in lijn staat  met ‘winst maken en handelen in eigenbelang’. Dit is een geval van meervoudige identiteit. En dit brengt behoorlijke reputatie-risico’s met zich mee. Little reminder dus: hoe staat het met jouw bedrijf?

Een nieuw merk bedenken is één ding. Maar een merkidentiteit veranderen, dat is andere koek. Renaming, een ander logo en nieuwe fotografie gaan gepaard met een behoorlijke investering. Dus hoe dan ook wil jij zeker zijn van succes! Lees daarom snel de 10 winstpakkers voor effectieve merkverandering door.

Als merk kan en moet je eigenlijk niet stilstaan. Dit nam het Zweedse havermelkmerk Oatly wel héél serieus. Zij besloten de marketing over een totaal andere boeg te gooien. Wij vinden het een interessante aanpak. Zou jij het aandurven?

Het is algemeen bekend dat de vorm en verpakking van producten effect hebben op onze ervaring van een product. Maar wist je dat het geluid, de geur en de smaak van het product onopgemerkt effect hebben op jouw merkbeleving. Hoe dit in praktijk wordt toegepast, dat lees je ook in deze Leesvoer.

Reputatieschade door merkverwarring
Marketingfacts
Dubbele identiteit vergt balanceerkunst
Marketingfacts
De 10 meest waardevolle voordelen van een rebranding
Marketingfacts
Hoe Oatly ging denken als een rebels merk
Adformatie
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie
Marketingfacts

Heb je deze ook al gezien?

  • Helloweekend

Hello Weekend #43

Anderson Paak - Come Down
  • New Release

Advertentie architect Xchange

Online en offline combineren
  • Leesvoer

Leesvoer #122

Merkcommunicatie in het digitale tijdperk: wees een pinball wizard
Marketingfacts
Google komt met handige updates in Search Console
Dutch cowboys
Waarom is Google E-A-T zo belangrijk voor je website?
Frankwatching
De voordelen van een goede SEO-strategie en linkbuilding
Dutch cowboys
Waarom je verkoop valt of staat met je positionering
Marketingfacts
  • Leesvoer

Leesvoer #82

Experttips voor conversieoptimalisatie (CRO) en customer experience optimalisatie (CXO)
Emerce
SEO & corona: op deze punten moet je focussen
Frankwatching
TikTok test e-commerce potentie en Facebook rolt gaming-app eerder uit
Marketingfacts
Apple staat pushberichten met advertenties toe
Dutchcowboys
Social media in tijden van social distancing
Emerce
  • New Release

Nieuwe website Royal Vaassen Flexible Packaging

Live!
  • Inhakers

JOUW® Instagram B’day

Instagram B'Day
  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Merkidentiteit – Leesvoer #166
  • oktober 2022

Merkidentiteit – Leesvoer #166

Brandmarketeers weten hoe belangrijk een goed merkideniteit voor een bedrijf is. Het internet staat vol met tips en trick voor – de beste aanpak -. Maar vergeet niet: af en toe een ‘worst cases scenario’ lezen kan nóg leerzamer zijn. Neem bijvoorbeeld: de merkverwarring van P&O Cruises versus P&O Ferries. Lees meer over het effect van een verkeerde keuze ten aanzien van de merkarchitectuur 20 jaar later voor effect heeft gehad.

Vaak hebben bedrijven één merk en identiteit voor het hele bedrijf. Maar er bestaan natuurlijk ook uitzonderingen. Neem Sanquin Bloedvoorziening: waar ‘het helpen van anderen’ niet in lijn staat  met ‘winst maken en handelen in eigenbelang’. Dit is een geval van meervoudige identiteit. En dit brengt behoorlijke reputatie-risico’s met zich mee. Little reminder dus: hoe staat het met jouw bedrijf?

Een nieuw merk bedenken is één ding. Maar een merkidentiteit veranderen, dat is andere koek. Renaming, een ander logo en nieuwe fotografie gaan gepaard met een behoorlijke investering. Dus hoe dan ook wil jij zeker zijn van succes! Lees daarom snel de 10 winstpakkers voor effectieve merkverandering door.

Als merk kan en moet je eigenlijk niet stilstaan. Dit nam het Zweedse havermelkmerk Oatly wel héél serieus. Zij besloten de marketing over een totaal andere boeg te gooien. Wij vinden het een interessante aanpak. Zou jij het aandurven?

Het is algemeen bekend dat de vorm en verpakking van producten effect hebben op onze ervaring van een product. Maar wist je dat het geluid, de geur en de smaak van het product onopgemerkt effect hebben op jouw merkbeleving. Hoe dit in praktijk wordt toegepast, dat lees je ook in deze Leesvoer.

Reputatieschade door merkverwarring
Marketingfacts
Dubbele identiteit vergt balanceerkunst
Marketingfacts
De 10 meest waardevolle voordelen van een rebranding
Marketingfacts
Hoe Oatly ging denken als een rebels merk
Adformatie
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie
Marketingfacts

Heb je deze ook al gezien?

  • Helloweekend

Hello Weekend #34

Bastille - Joy
  • Helloweekend

Hello Weekend #122

Counting Crows - Mr. Jones
  • New Release

Logo optimalisatie Royal Vaassen

De juiste balans in vorm en kleur
  • Tips, tricks & tools
december 2018

Answer the Public

  • New Release

Communicatieconcept Wensink Beweegt

Wensink zorgt al 30 jaar voor beweging! Fiets, Rij, Vier en Leef je mee?
  • Leesvoer

Leesvoer #154

Nu beginnen met marketing? Dan ben je al te laat
Frankwatching
De best bekeken video’s op YouTube in 2021
Marketingfacts
Je kunt nu podcasts beoordelen op Spotify
DutchCowboys
Met je team in een flow komen? 5 simpele stappen
Frankwatching
To DOOH or not to DOOH?
Marketingfacts
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl