• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Merkidentiteit – Leesvoer #166
  • oktober 2022

Merkidentiteit – Leesvoer #166

Brandmarketeers weten hoe belangrijk een goed merkideniteit voor een bedrijf is. Het internet staat vol met tips en trick voor – de beste aanpak -. Maar vergeet niet: af en toe een ‘worst cases scenario’ lezen kan nóg leerzamer zijn. Neem bijvoorbeeld: de merkverwarring van P&O Cruises versus P&O Ferries. Lees meer over het effect van een verkeerde keuze ten aanzien van de merkarchitectuur 20 jaar later voor effect heeft gehad.

Vaak hebben bedrijven één merk en identiteit voor het hele bedrijf. Maar er bestaan natuurlijk ook uitzonderingen. Neem Sanquin Bloedvoorziening: waar ‘het helpen van anderen’ niet in lijn staat  met ‘winst maken en handelen in eigenbelang’. Dit is een geval van meervoudige identiteit. En dit brengt behoorlijke reputatie-risico’s met zich mee. Little reminder dus: hoe staat het met jouw bedrijf?

Een nieuw merk bedenken is één ding. Maar een merkidentiteit veranderen, dat is andere koek. Renaming, een ander logo en nieuwe fotografie gaan gepaard met een behoorlijke investering. Dus hoe dan ook wil jij zeker zijn van succes! Lees daarom snel de 10 winstpakkers voor effectieve merkverandering door.

Als merk kan en moet je eigenlijk niet stilstaan. Dit nam het Zweedse havermelkmerk Oatly wel héél serieus. Zij besloten de marketing over een totaal andere boeg te gooien. Wij vinden het een interessante aanpak. Zou jij het aandurven?

Het is algemeen bekend dat de vorm en verpakking van producten effect hebben op onze ervaring van een product. Maar wist je dat het geluid, de geur en de smaak van het product onopgemerkt effect hebben op jouw merkbeleving. Hoe dit in praktijk wordt toegepast, dat lees je ook in deze Leesvoer.

Reputatieschade door merkverwarring
Marketingfacts
Dubbele identiteit vergt balanceerkunst
Marketingfacts
De 10 meest waardevolle voordelen van een rebranding
Marketingfacts
Hoe Oatly ging denken als een rebels merk
Adformatie
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie
Marketingfacts

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

X-ICT Als een puzzel in elkaar

Een salesondersteunend middel waarbij alle puzzelstukjes op hun plek vallen.
  • New Release

Triflex Print

Triflex Print
  • Leesvoer

Leesvoer #62

Black Friday: zo maak je perfecte Google Ads-campagnes
Frankwatching
9 belangrijke marketingkansen voor webwinkeliers
Dutchcowboys
​Ben jij je echte authentieke zelf?
Dutchcowboys
Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing [ebook]
Dutchcowboys
Amazon.nl wordt volgend jaar volledige webwinkel
Emerce
  • Helloweekend

Hello Weekend #17

Image Dragons - Shots
  • New Release

STAN Website

STAN Website
  • Behind the scenes
  • BTC

Live: The Winter Trial 2019

vWe're off! The Winter Trial 2019 is in full swing. En wij houden je ...
  • Leesvoer
JOUW® bureau » Leesvoer » Merkidentiteit – Leesvoer #166
  • oktober 2022

Merkidentiteit – Leesvoer #166

Brandmarketeers weten hoe belangrijk een goed merkideniteit voor een bedrijf is. Het internet staat vol met tips en trick voor – de beste aanpak -. Maar vergeet niet: af en toe een ‘worst cases scenario’ lezen kan nóg leerzamer zijn. Neem bijvoorbeeld: de merkverwarring van P&O Cruises versus P&O Ferries. Lees meer over het effect van een verkeerde keuze ten aanzien van de merkarchitectuur 20 jaar later voor effect heeft gehad.

Vaak hebben bedrijven één merk en identiteit voor het hele bedrijf. Maar er bestaan natuurlijk ook uitzonderingen. Neem Sanquin Bloedvoorziening: waar ‘het helpen van anderen’ niet in lijn staat  met ‘winst maken en handelen in eigenbelang’. Dit is een geval van meervoudige identiteit. En dit brengt behoorlijke reputatie-risico’s met zich mee. Little reminder dus: hoe staat het met jouw bedrijf?

Een nieuw merk bedenken is één ding. Maar een merkidentiteit veranderen, dat is andere koek. Renaming, een ander logo en nieuwe fotografie gaan gepaard met een behoorlijke investering. Dus hoe dan ook wil jij zeker zijn van succes! Lees daarom snel de 10 winstpakkers voor effectieve merkverandering door.

Als merk kan en moet je eigenlijk niet stilstaan. Dit nam het Zweedse havermelkmerk Oatly wel héél serieus. Zij besloten de marketing over een totaal andere boeg te gooien. Wij vinden het een interessante aanpak. Zou jij het aandurven?

Het is algemeen bekend dat de vorm en verpakking van producten effect hebben op onze ervaring van een product. Maar wist je dat het geluid, de geur en de smaak van het product onopgemerkt effect hebben op jouw merkbeleving. Hoe dit in praktijk wordt toegepast, dat lees je ook in deze Leesvoer.

Reputatieschade door merkverwarring
Marketingfacts
Dubbele identiteit vergt balanceerkunst
Marketingfacts
De 10 meest waardevolle voordelen van een rebranding
Marketingfacts
Hoe Oatly ging denken als een rebels merk
Adformatie
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie
Marketingfacts

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • New Release

Kapiteinswissel Het Notarieel

Marina Stokroos is benoemd als notaris bij ...
  • Behind the scenes
  • BTC

Op de foto

Vandaag verzorgen we samen met fotograaf ...
  • Inhakers

JOUW® Sint Maarten

Sint Maarten!
  • Behind the scenes
  • BTC

zone.college: today’s office!

Vandaag zijn we bij Wildlands Adventure Zoo in Emmen om ...
  • New Release

Logo evolutie TyrePoint

Strak, simpel en krachtig!
  • Leesvoer

Leesvoer #36

Case: een instagram account zonder het zelf te beheersen.
Frankwatching
Hoe chatbots marketing en sales een boost geven.
Frankwatching
E-mail vs Messenger, wat is het beste kanaal voor jouw webshop?
Frankwatching
Nu ook stories op Youtube, hoe werkt het?
Frankwatching
Storytelling, zo effectief zijn brand brand stories echt.
Marketingfacts
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl