Om te laten zien wie je bent, moet je eerst weten wie je zelf bent. Dit begint met een sterke merkidentiteit. Met miljoenen organisaties die naam proberen te maken, is het voeren van een sterk merk cruciaal voor de positionering van je activiteiten. Een merkidentiteit omvat waar je merk voor staat. Wat je waarden zijn. Hoe je communiceert en wat je wil dat je doelgroep voelt bij jouw merk. De identiteit van je merk vormt het uitgangspunt voor al je communicatie-activiteiten.
Jouw merkidentiteit onderscheidt zich van de rest. Een sterk en herkenbaar merk helpt je succesvol te zijn. Dat is precies de reden waarom je merkidentiteit zo belangrijk is, want zelfs je marketingactiviteiten creëer aan de hand van je merkidentiteit. Het is het fundament van je merk en hangt samen met belangrijke factoren, zoals:
Het begint dus met het wie en waarom. Weten wie je bent, waar je voor staat als organisatie, als merk. Die heldere, unieke merkidentiteit is de basis van alles. De kern van jouw verhaal en de eerste bouwsteen voor een langdurige, gelijkwaardige relatie met jouw doelgroep. En daar gaan we samen aan bouwen.
We halen naar boven waar het bij jouw merk werkelijk om draait en vertalen deze kern naar een merkidentiteit in de vorm van een logo, look & feel, tone of voice, beeldconcept en eventuele extra elementen. Allemaal even onderscheidend, echt en relevant voor jouw doelgroep. Het uitgangspunt voor alles wat we vertellen om jouw ambities waar te maken, doelen te bereiken en om langdurige verbindingen te maken.