• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

Merkmanifest Penta Nova

Logo & Look & Feel
  • Case

JOUW® bureau » Case » Merkmanifest Penta Nova

Penta Nova is opgericht in 2009 door een aantal hogescholen, om gezamenlijk leiderschapsopleidingen te verzorgen in het onderwijs. Na tien jaar was het tijd voor een herpositionering.

JOUW® bureau ging aan de slag met een advies voor strategie en positionering. Daarna volgde een hernieuwde identiteit, logo, huisstijl en look & feel.

Klant

Loading...

Penta Nova

Deliverables

Logo

Look & Feel

Merkverhaal

Penta Nova is opgericht in 2009 door een aantal hogescholen, om gezamenlijk leiderschapsopleidingen te verzorgen in het onderwijs. Na tien jaar was het tijd voor een herpositionering.

JOUW® bureau ging aan de slag met een advies voor strategie en positionering. Daarna volgde een hernieuwde identiteit, logo, huisstijl en look & feel.

Klant

Loading...

Penta Nova

Deliverables

Logo

Look & Feel

Merkverhaal

Nieuwe richting

Een herpositionering organisatiebreed. Er was behoefte aan een merkstrategie die zowel intern als extern richting gaf. Deze herpositionering van Penta Nova bestond uit verschillende onderdelen. Stap één in dit traject bestond uit de selectie van een bureau dat onderzoekt, adviseert en ondersteunt gedurende het herpositioneringstraject. Om tot een weloverwogen beslissing te komen, nodigde Penta Nova drie bureaus uit om deel te nemen aan een pitch. JOUW® bureau won de pitch.

Terug naar de basis

Aan ons de taak om te achterhalen wat de identiteit van Penta Nova is, het imago, maar ook het in kaart brengen van sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen. We voerden gesprekken met studenten, docenten, bestuur en het lectoraat. Zo kwamen we erachter dat het logo bijvoorbeeld hard en kil overkomt qua typografie en kleur. Terwijl in ons onderzoek en uit gesprekken juist bleek dat er een professionele en warme organisatie achter zit, die studenten meeneemt op een persoonlijke wijze. Al deze antwoorden vormden voor ons de basis van de herpositionering.

Het resultaat

Op de strategiedag presenteerde we onze bevindingen. Penta Nova ging zelf aan het werk met een aantal adviezen. Eind 2020 gingen wij aan de slag met de logo evolutie en nieuwe look & feel. Het logo moest praktisch in toepassing zijn. Goed te plaatsen op diverse elementen en ook belangrijk: het persoonlijke en warme van de organisatie uitstralen.

Toen het logo als een huis stond, begonnen we aan de look & feel. Daarin namen we alle belangrijke kenmerken die het merk Penta Nova mee. Een resultaat waar we met z’n allen hartstikke trots op zijn!

Logo evolutie

We onderzochten 2 opties; een revolutie door te starten met een blank canvas en een evolutie van het huidige logo. Dat laatste bleek uiteindelijk het beste resultaat op te leveren ten aanzien van het merk. We hergebruikten een belangrijk en herkenbaar element; de ster. Al hebben we deze stevig aangepakt en anders toegepast en subtieler gepositioneerd.

Ook hebben we de kleuren doorontwikkeld naar warmere varianten, Penta Nova geschreven als naam in onderkast met 2 hoofdletters en de onderregel verwijderd. Het lettertype dat we gebruikten heeft een subtiele schreef, die zorgt voor een flow en richting in het woordmerk. Een doorontwikkeling die zorgt voor het vasthouden van herkenbaarheid met het ‘oude’ merk en tegelijkertijd past bij de identiteit en toekomstplannen van Penta Nova.

Look & Feel

Op naar de volgende stap; een look & feel voor communicatie. Met het nieuwe logo als basis gingen we aan de slag. We gebruikten de ‘punten’ van de ster als vormelementen, welke we groot hebben geplaatst in middelen waardoor speelse vlakken ontstaan met ronde vormen.

Zo hebben we de vormen van het logo omgezet naar een nieuwe visuele basis voor alle toekomstige communicatiemiddelen. Het Penta Nova gevoel in één opslag herkenbaar!

20215690-evolutie-logo-huisstijl-look-en-feel-pentanova-JOUWnl3
20215690-evolutie-logo-huisstijl-look-en-feel-pentanova-JOUWnl6
20215690-evolutie-logo-huisstijl-look-en-feel-pentanova-JOUWnl5
20215690-evolutie-logo-huisstijl-look-en-feel-pentanova-JOUWnl4
20215690-evolutie-logo-huisstijl-look-en-feel-pentanova-JOUWnl7

JOUW® projectteam

Loading...

Joris Kwast

Communicatie & Strategie

Ook interessant...

  • Case

Ballentine merkidentiteit

  • Case

Herpositionering & merkmanifest Muntstad

  • New Release

Merkmanifest zone.college

  • New Release

Merkmanifest Astroturf

ready to rumble?!

info@jouw.nl
038 423 11 11

Bekijk meer werk dat wij doen

Bekijk meer werk dat wij doen

Loading...
  • Case

Launch PIA Nederland

Een nieuw concept in Nederland
  • Case

Herpositionering KPZ

Van katholieke pabo naar hogeschool
  • Case

Regio activatie Mijn Modewereld

Nieuwe doelgroepen in de regio bereiken
  • Case

Evolutie huisstijl Zone.college

Een frisse wind zorgde voor huisstijl 2.0
  • Case

Ballentine merkidentiteit

Not your average law firm!
  • Case

Royal Vaassen

Van concept tot visitekaartjes
  • Case

IJssellandrally logo evolutie

Evolutie
  • Case

Herpositionering & merkmanifest Muntstad

Altijd in beweging
  • Case

Merkidentiteit Clofers

Een sterk merk met ruimte voor groei naar een merkenfamilie
  • Case

Triflex bedrijft architectuur

magazine XCHANGE
  • Case

Ready for fall!

Trendguide september 2019
  • Case

Merk vernieuwing Pouw & Autohaas

Hoe ontwikkelen we ons tot één sterk merk
Loading...
  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Case

Launch PIA Nederland

Een nieuw concept in Nederland
  • Case

Herpositionering KPZ

Van katholieke pabo naar hogeschool
  • Case

Regio activatie Mijn Modewereld

Nieuwe doelgroepen in de regio bereiken
  • Case

Evolutie huisstijl Zone.college

Een frisse wind zorgde voor huisstijl 2.0
  • Case

Ballentine merkidentiteit

Not your average law firm!
  • Case

Royal Vaassen

Van concept tot visitekaartjes
  • Case

IJssellandrally logo evolutie

Evolutie
  • Case

Herpositionering & merkmanifest Muntstad

Altijd in beweging
  • Case

Merkidentiteit Clofers

Een sterk merk met ruimte voor groei naar een merkenfamilie
  • Case

Triflex bedrijft architectuur

magazine XCHANGE
  • Case

Ready for fall!

Trendguide september 2019
  • Case

Merk vernieuwing Pouw & Autohaas

Hoe ontwikkelen we ons tot één sterk merk
Loading...
  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Case

Launch PIA Nederland

Een nieuw concept in Nederland
  • Case

Herpositionering KPZ

Van katholieke pabo naar hogeschool
  • Case

Regio activatie Mijn Modewereld

Nieuwe doelgroepen in de regio bereiken
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl