What’s in a name? Veel! Je naam doet ertoe. Ieder woord en iedere letter heeft invloed op de manier van denken en voelen. Op basis van ervaring, achtergrondkennis en context, vormen we verbindingen met woorden. Verschillende factoren zijn van belang als het gaat om het opzetten van een goed merk, maar de naam van je merk is het eerste dat gezien wordt. Het eerste contactpunt met de doelgroep. Een merknaam met betekenis creëren maakt het verschil tussen aanspreken en vergeten. Zie het als de hoeksteen van je organisatie.
Het creëren van de juiste merknaam vereist aandacht. Je hebt vaak maar één kans om deze te kiezen en introduceren. Waar staat je merk voor? Een tastbaar product, een dienst, een gedachtegoed, een emotie? Mensen communiceren graag met waardevolle merken. Wat wil jij laten zien wanneer ze contact hebben met je merk? JOUW® bureau helpt graag bij het ontwikkelen van een waardevolle merknaam.
Er zijn verschillende soorten merknamen, denk aan:
Nieuw product op de markt brengen? We zorgen ervoor dat jouw productmerk de aandacht krijgt die het verdient. Branding zetten we in om specifieke producten te promoten en te versterken door middel van pakkende slogans, taglines, logo’s en andere elementen. Voor corporate branding is een merkverhaal essentieel. De ‘why’ van je organisatie. We helpen je van merknaam tot en met (online) camapagne, kom maar op!
De eerste stap is het vastleggen van het merkinnerlijk; het DNA van je merk, aangevuld met de persoonlijkheid. Vervolgens maken we het merk zichtbaar en tastbaar door hier een merknaam voor te bedenken. Waar onderscheidend vermogen een must is, speelt JOUW® bureau een hoofdrol. Onze strategen denken mee, bakenen af en kleuren in. Wil je ook aan de slag met jouw merk? JOUW® bureau geeft betekenis en voegt de juiste energie toe aan jouw merk.