Je kop boven het maaiveld uitsteken en opvallen? Dat doe je vanuit je merkpropositie. Je weet jouw boodschap van je merk helder over te brengen en neemt een unieke positie in ten opzichte van concurrenten. Opvallen, gezien en gehoord worden. Dat wil je. Ieder merk is uniek en heeft eigen merkwaarden. Het aanbrengen van de juiste focus zorgt voor houvast. Welke positie wil jij claimen in de hoofden van je doelgroep, ten opzichte van je concurrenten? En hoe is jouw communicatie daarop ingericht?
Een merkstrategie en merkpropositie zijn nauw met elkaar verbonden en worden vaak door elkaar gehaald. We helderen de zaak graag op. Het begint namelijk allemaal met de merkidentiteit en merkstrategie. Dit is de wijze waarop je jouw merk inzet om bedrijfsdoelstellingen te behalen. Je merkpropositie vloeit voort uit de merkstrategie. Hiermee geven we aan wat jouw merk uniek maakt en waar het voor staat. Dit doen we op basis van de meest kenmerkende eigenschappen en de onderscheidenheid van je merk. We brengen focus aan in de kern. Als je weet waar je merk voor staat, kun je makkelijker de richting bepalen!
Duidelijk maken wat jouw doelgroep van je kan verwachten? Samen werken we aan een sterk merk. Wij helpen je kiezen, zodat jij gekozen wordt en de juiste impact hebt. Om te bouwen aan een betekenisvol merk is stap één het vaststellen van jouw merkidentiteit. Vervolgens zorgen we ervoor dat alle onderdelen in balans zijn, zodat we van start kunnen met de merkpropositie. We zijn benieuwd naar jouw DNA!