JOUW® bureau » Case » Merkvernieuwing Mijn Modewereld
Merkvernieuwing Mijn Modewereld
De veranderingen voor Mijn Modewereld zijn zo’n 2 jaar geleden gestart. Logisch, want zo’n drastische verbouwing kost tijd. En terwijl de bouwtekeningen en plannen werden gemaakt, trapten wij af met de volledige merkvernieuwing: een volwassen concept met de focus op doorontwikkeling. Onze eerste to do? Een merkmanifest. Maar er kwamen natuurlijk meerdere hoofdstukken aan bod. Hieronder lichten we er een aantal toe.
Klant
Deliverables
Merkvernieuwing Mijn Modewereld
De veranderingen voor Mijn Modewereld zijn zo’n 2 jaar geleden gestart. Logisch, want zo’n drastische verbouwing kost tijd. En terwijl de bouwtekeningen en plannen werden gemaakt, trapten wij af met de volledige merkvernieuwing: een volwassen concept met de focus op doorontwikkeling. Onze eerste to do? Een merkmanifest. Maar er kwamen natuurlijk meerdere hoofdstukken aan bod. Hieronder lichten we er een aantal toe.
Klant
‘Van de Belt Modewereld’ werd al vaker ‘Mijn Modewereld’ genoemd. We stelden voor om deze naam officieel te gaan gebruiken. Logisch gevolg was het doorvoeren van de naamswijziging in het logo. We hebben het oude logo uitgekleed en opnieuw opgebouwd. Omdat we het belangrijk vonden om de rijke historie van de winkel te bewaren, hebben we ‘sinds 1951’ aan het nieuwe logo toegevoegd. Naast het logo creëerden we een beeldmerk met de dubbele M als afkorting van de naam. Dit beeldmerk wordt ondersteunend toegepast op bijvoorbeeld verpakkingsmiddelen en social media. Tijdens de verbouwing hebben we dit beeldmerk al langzaam geïntroduceerd in de uitingen om zo een brug te slaan tussen de oude en nieuwe stijl.
De nieuwe brasserie van Mijn Modewereld! Een perfecte plek om food en fashion te combineren. Omdat de brasserie een eigen plek binnen de winkel is, verdient het een eigen logo, passend bij het interieur. Resultaat? Stoer, strak en met een speelse knipoog in de letter A.
We namen de huisstijlkleuren van Mijn Modewereld onder de loep. De combinatie van paars en geel had een sterke actiematige uitstraling. Omdat dit niet meer aansloot op de nieuwe, volwassen stijl, hebben we geadviseerd om deze kleuren los te laten. Na een kleurenonderzoek kwamen we tot de winnende kleurencombi, passend bij de nieuwe stijl: zwart/wit met de ondersteunende kleur warm gray. Volwassen en stijlvol!
Bij de merkontwikkeling hebben we ook het nieuwe concept van de Trendguide meegenomen. De nieuwe editie van deze uiting valt in september bij klanten op de mat: een perfect aankondigingsmoment van de nieuwe stijl! Het nieuwe concept is tot stand gekomen met behulp van digitale schetsen en ouderwetse knipsels, waarmee de focus goed op de kracht van de nieuwe stijl komt te liggen. Benieuwd naar het eindresultaat van de Trendguide? Houd onze website en social media in de gaten!
Hoe gaaf: we mochten meedenken op alle fronten, hebben brainstormsessies gehouden en konden het team van Mijn Modewereld op veel vlakken ondersteunen. Door de hoeveelheid disciplines was dit geen project meer te noemen, maar een traject. En wát een traject! Bij de start stonden we te popelen om aan de slag te gaan en we staan nog steeds te popelen om de merkontwikkeling van A tot Z te implementeren. Let’s go!