• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Mijn Modewereld campagne drieluik
  • november 2022

Mijn Modewereld campagne drieluik

Het koudere weer is in aantocht. De korte broeken kunnen de kast weer in en de winterjas mag er bij gepakt worden. Mijn Modewereld was zich snel van dit uitgelezen marketingmoment bewust. Immers, de actualiteit van de seizoenswisseling creëert automatisch een koopintentie bij de consument. Mijn Modewereld schakelde ons in. Waarbij wij drie opeenvolgende campagnes van begin tot eind mochten realiseren. Van ontwerp tot drukwerk en verzending. En dat is gelukt!

Momentum benutten

Samen met Mijn Modewereld hebben we snel geschakeld en in korte tijd drie campagnes klaargezet. Mooi op elkaar aansluitend door het overkoepelende thema; seizoenswisseling. In het ontwerp, de creatie van het beeld en het uitwerken van de teksten is hier dan ook af en toe subtiel op ingespeeld.

De campagnes

De basis van de campagnes bestond uit drie fysieke mailings. We nemen de onderstaande drie mailings even kort met je door.
  1. Aankondiging van de start van het nieuwe seizoen. Een nieuwe mailing, waardoor we mensen bewust maken van hun ‘slapende’ koopintentie;
  2. De jassen 10-daagse. Een bestaande mailing, die we letterlijk ‘in een nieuw jasje’ hebben gestoken. Hiermee kunnen we de aangewakkerde behoefte om te shoppen benutten;
  3. Een kortingsactie voor broeken. Een actie die meerdere keren in het jaar wordt ingezet, maar in dit geval perfect aansloot bij ‘het compleet maken van je winteroutfit’. Opnieuw dus een campagne om consumenten direct aan te zetten tot actie.

Campagne 1: Start seizoen

Voor deze mailing kozen we voor de kleur oranje. Specifiek de kleurversie die fel genoeg was voor de zomer en warm genoeg voor de herfst. Perfect passend bij de seizoensovergang dus! Tekstueel is ingespeeld op deze overgang door de uitingen: ‘bye bye summer’, ‘fijne vakantie gehad’ en ‘hello new Collection’.

Campagne 2: Jassenactie

Bij de Jassenactie maken we bewust een sprong naar de winter. Dit is immers hét seizoen waarin je die winterjas écht nodig hebt. Dit is terug te zien in de koelere kleurstelling van de mailing; wit, grijs, blauw en een vergrijsde rood. Dit zet de sfeer van de winter namelijk goed neer. Ook in deze mailing maken we wederom gebruik van contrast. Dit keer tekstueel door op een speelse manier hierop in te spelen; be cool, stay warm. 

Campagne 3: Broekenactie

We sloten af met de welbekende Mijn Modewereld broekenactie. Een campagne waarbij we inspelen op de huidige koopintentie van de doelgroep. Want nu in de herfst heeft men die nieuwe lange broek eigenlijk al nodig. Ondanks dat de campagne al bestond, konden we deze door tekstuele aanpassingen perfect aan laten sluiten op het thema ‘seizoenswisseling’. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de titel ‘Happy fall y’all’.

Maar toch blijft deze campagne ook wel zijn eigen karakter behouden. Dit zie je terug in;

  • De kleurstelling; is dit keer niet gebaseerd op een seizoen, maar gerelateerd aan het product. Want denk je aan een broek in de herfst of winter, dan is dat toch vaak een spijkerbroek.  En deze zijn vaak blauw van kleur.
  • Het beeld; op de voorkant van de mailing is geen persoon, maar het product zichtbaar.
  • De tekst; de campagne speel expliciet in op schaarste, door de afgebakende periode van 10 dagen te benoemen. Dit om de consument direct tot actie aan te zetten.

De online advertenties

In dit campagne drieluik voor Mijn Modewereld hebben we een combinatie gemaakt tussen offline en online campagnes. Door de mailing te ondersteunen met campagnes op Google Ads en Meta wordt de zichtbaarheid van Mijn Modewereld vergroot en worden veel bestaande en nieuwe klanten herhaaldelijk alert gemaakt van de drie marketingacties.

Heb je deze ook al gezien?

  • Case

Evolutie huisstijl Zone.college

Een frisse wind zorgde voor huisstijl 2.0
  • Blog

Sneaky storytelling

De wondere wereld van storytelling
  • Fun

JOUW® tafelvoetbal

JOUW® tafelvoetbal
  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #58

The Jackson 5 - I saw Mommy Kissing Santa Claus
  • New Release

Beeldconcept Dommerholt

Beeldconcept Dommerholt
  • Leesvoer

Leesvoer #78

In kleine stapjes op weg naar het marketing-walhalla
Marketingfacts
Hoe marketeers een naadloze customer experience kunnen creëren in 2020
Emerce
Concurreren als niche retailer met Coolblue, bol.com en Amazon? Gebruik deze tips
Emerce
Zo zet je een spraakassistent in voor e-commerce
Frankwatching
Pieken met Pinterest: 9 tips & strategieën
Frankwatching
  • Behind the scenes
  • BTC

Brouwers multimedia content

Podcast & video-testimonials
  • Helloweekend

Hello Weekend #18

Beastie Boys - Sabotage
  • Inspiratie

Het lettertype dat je helpt onthouden

Een team van designers en onderzoekers van RMIT is ...
  • New Release
JOUW® bureau » New Release » Mijn Modewereld campagne drieluik
  • november 2022

Mijn Modewereld campagne drieluik

Het koudere weer is in aantocht. De korte broeken kunnen de kast weer in en de winterjas mag er bij gepakt worden. Mijn Modewereld was zich snel van dit uitgelezen marketingmoment bewust. Immers, de actualiteit van de seizoenswisseling creëert automatisch een koopintentie bij de consument. Mijn Modewereld schakelde ons in. Waarbij wij drie opeenvolgende campagnes van begin tot eind mochten realiseren. Van ontwerp tot drukwerk en verzending. En dat is gelukt!

Momentum benutten

Samen met Mijn Modewereld hebben we snel geschakeld en in korte tijd drie campagnes klaargezet. Mooi op elkaar aansluitend door het overkoepelende thema; seizoenswisseling. In het ontwerp, de creatie van het beeld en het uitwerken van de teksten is hier dan ook af en toe subtiel op ingespeeld.

De campagnes

De basis van de campagnes bestond uit drie fysieke mailings. We nemen de onderstaande drie mailings even kort met je door.
  1. Aankondiging van de start van het nieuwe seizoen. Een nieuwe mailing, waardoor we mensen bewust maken van hun ‘slapende’ koopintentie;
  2. De jassen 10-daagse. Een bestaande mailing, die we letterlijk ‘in een nieuw jasje’ hebben gestoken. Hiermee kunnen we de aangewakkerde behoefte om te shoppen benutten;
  3. Een kortingsactie voor broeken. Een actie die meerdere keren in het jaar wordt ingezet, maar in dit geval perfect aansloot bij ‘het compleet maken van je winteroutfit’. Opnieuw dus een campagne om consumenten direct aan te zetten tot actie.

Campagne 1: Start seizoen

Voor deze mailing kozen we voor de kleur oranje. Specifiek de kleurversie die fel genoeg was voor de zomer en warm genoeg voor de herfst. Perfect passend bij de seizoensovergang dus! Tekstueel is ingespeeld op deze overgang door de uitingen: ‘bye bye summer’, ‘fijne vakantie gehad’ en ‘hello new Collection’.

Campagne 2: Jassenactie

Bij de Jassenactie maken we bewust een sprong naar de winter. Dit is immers hét seizoen waarin je die winterjas écht nodig hebt. Dit is terug te zien in de koelere kleurstelling van de mailing; wit, grijs, blauw en een vergrijsde rood. Dit zet de sfeer van de winter namelijk goed neer. Ook in deze mailing maken we wederom gebruik van contrast. Dit keer tekstueel door op een speelse manier hierop in te spelen; be cool, stay warm. 

Campagne 3: Broekenactie

We sloten af met de welbekende Mijn Modewereld broekenactie. Een campagne waarbij we inspelen op de huidige koopintentie van de doelgroep. Want nu in de herfst heeft men die nieuwe lange broek eigenlijk al nodig. Ondanks dat de campagne al bestond, konden we deze door tekstuele aanpassingen perfect aan laten sluiten op het thema ‘seizoenswisseling’. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de titel ‘Happy fall y’all’.

Maar toch blijft deze campagne ook wel zijn eigen karakter behouden. Dit zie je terug in;

  • De kleurstelling; is dit keer niet gebaseerd op een seizoen, maar gerelateerd aan het product. Want denk je aan een broek in de herfst of winter, dan is dat toch vaak een spijkerbroek.  En deze zijn vaak blauw van kleur.
  • Het beeld; op de voorkant van de mailing is geen persoon, maar het product zichtbaar.
  • De tekst; de campagne speel expliciet in op schaarste, door de afgebakende periode van 10 dagen te benoemen. Dit om de consument direct tot actie aan te zetten.

De online advertenties

In dit campagne drieluik voor Mijn Modewereld hebben we een combinatie gemaakt tussen offline en online campagnes. Door de mailing te ondersteunen met campagnes op Google Ads en Meta wordt de zichtbaarheid van Mijn Modewereld vergroot en worden veel bestaande en nieuwe klanten herhaaldelijk alert gemaakt van de drie marketingacties.

Heb je deze ook al gezien?

  • Case

Evolutie huisstijl Zone.college

Een frisse wind zorgde voor huisstijl 2.0
  • Blog

Sneaky storytelling

De wondere wereld van storytelling
  • Fun

JOUW® tafelvoetbal

JOUW® tafelvoetbal
  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Behind the scenes
  • BTC

It’s rally day!

Vandaag is de Ronald McDonald Rally 2018! Check onze ...
  • New Release

Huisstijl Jochem voor Ogen

Huisstijl Jochem voor Ogen
  • New Release

PEC Zwolle Look & Feel

PEC Zwolle Look & Feel
  • Case

IJssellandrally logo evolutie

Evolutie
  • New Release

Nieuwe website Royal Vaassen Flexible Packaging

Live!
  • Inhakers

JOUW® CAPSLOCKDAG

CAPSLOCKDAG
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl