JOUW® bureau » New Release » Mijn Modewereld campagne drieluik
- november 2022
Mijn Modewereld campagne drieluik
Momentum benutten
Samen met Mijn Modewereld hebben we snel geschakeld en in korte tijd drie campagnes klaargezet. Mooi op elkaar aansluitend door het overkoepelende thema; seizoenswisseling. In het ontwerp, de creatie van het beeld en het uitwerken van de teksten is hier dan ook af en toe subtiel op ingespeeld.
De campagnes
De basis van de campagnes bestond uit drie fysieke mailings. We nemen de onderstaande drie mailings even kort met je door.
-
Aankondiging van de start van het nieuwe seizoen. Een nieuwe mailing, waardoor we mensen bewust maken van hun ‘slapende’ koopintentie;
-
De jassen 10-daagse. Een bestaande mailing, die we letterlijk ‘in een nieuw jasje’ hebben gestoken. Hiermee kunnen we de aangewakkerde behoefte om te shoppen benutten;
-
Een kortingsactie voor broeken. Een actie die meerdere keren in het jaar wordt ingezet, maar in dit geval perfect aansloot bij ‘het compleet maken van je winteroutfit’. Opnieuw dus een campagne om consumenten direct aan te zetten tot actie.
Campagne 1: Start seizoen
Voor deze mailing kozen we voor de kleur oranje. Specifiek de kleurversie die fel genoeg was voor de zomer en warm genoeg voor de herfst. Perfect passend bij de seizoensovergang dus! Tekstueel is ingespeeld op deze overgang door de uitingen: ‘bye bye summer’, ‘fijne vakantie gehad’ en ‘hello new Collection’.
Campagne 2: Jassenactie
Bij de Jassenactie maken we bewust een sprong naar de winter. Dit is immers hét seizoen waarin je die winterjas écht nodig hebt. Dit is terug te zien in de koelere kleurstelling van de mailing; wit, grijs, blauw en een vergrijsde rood. Dit zet de sfeer van de winter namelijk goed neer. Ook in deze mailing maken we wederom gebruik van contrast. Dit keer tekstueel door op een speelse manier hierop in te spelen; be cool, stay warm.
Campagne 3: Broekenactie
We sloten af met de welbekende Mijn Modewereld broekenactie. Een campagne waarbij we inspelen op de huidige koopintentie van de doelgroep. Want nu in de herfst heeft men die nieuwe lange broek eigenlijk al nodig. Ondanks dat de campagne al bestond, konden we deze door tekstuele aanpassingen perfect aan laten sluiten op het thema ‘seizoenswisseling’. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de titel ‘Happy fall y’all’.
Maar toch blijft deze campagne ook wel zijn eigen karakter behouden. Dit zie je terug in;
- De kleurstelling; is dit keer niet gebaseerd op een seizoen, maar gerelateerd aan het product. Want denk je aan een broek in de herfst of winter, dan is dat toch vaak een spijkerbroek. En deze zijn vaak blauw van kleur.
- Het beeld; op de voorkant van de mailing is geen persoon, maar het product zichtbaar.
- De tekst; de campagne speel expliciet in op schaarste, door de afgebakende periode van 10 dagen te benoemen. Dit om de consument direct tot actie aan te zetten.
De online advertenties
In dit campagne drieluik voor Mijn Modewereld hebben we een combinatie gemaakt tussen offline en online campagnes. Door de mailing te ondersteunen met campagnes op Google Ads en Meta wordt de zichtbaarheid van Mijn Modewereld vergroot en worden veel bestaande en nieuwe klanten herhaaldelijk alert gemaakt van de drie marketingacties.
Heb je deze ook al gezien?
Leesvoer #114