JOUW® bureau » Case » Nieuw SALE concept Mijn Modewereld
Nieuw SALE concept Mijn Modewereld
Vanaf September was het sale bij Mijn Modewereld. Dat sale concept moest natuurlijk aansluiten op de nieuwe stijl. We gingen aan de slag met het concept en koppelden daar deze saleperiode niet 1, niet 2, maar 3 mailings aan vast: de pre-sale, sale én final sale.
Onze uitdaging: een actiematig sale concept bedenken dat 2 keer per jaar kan worden ingezet, online toepasbaar is én jaren mee kan. Gaan we regelen!
Nieuw SALE concept Mijn Modewereld
Vanaf September was het sale bij Mijn Modewereld. Dat sale concept moest natuurlijk aansluiten op de nieuwe stijl. We gingen aan de slag met het concept en koppelden daar deze saleperiode niet 1, niet 2, maar 3 mailings aan vast: de pre-sale, sale én final sale.
Onze uitdaging: een actiematig sale concept bedenken dat 2 keer per jaar kan worden ingezet, online toepasbaar is én jaren mee kan. Gaan we regelen!
Leg uit waar je een sale stijl aan herkent en je komt al snel op begrippen als ‘schreeuwerig’, ‘dominant’, ‘rood’, ‘geel’ en soms ronduit ‘lelijk’. Lekker opvallend, dat dan weer wel. Maar dat moest anders kunnen. Met deze actiematige kenmerken in ons achterhoofd zijn we gaan brainstormen. ‘Opvallen’ en ‘verlichten’ werden al snel uitgangspunten. En wat valt er nou meer op dan een knap staaltje neon? The brighter, the better! Want een uitverkoop mag je niet missen, toch? 😉
De neon glow zorgt voor een speels effect en is online ook goed in te zetten (denk bijvoorbeeld aan een knipperend neonlicht op de website en social media). Schreeuwerige actiekleuren passen niet bij de nieuwe stijl van Mijn Modewereld. We gingen daarom voor stijlvol, maar toch opvallend: roze, blauw en geel. Alle sale-artikelen in de winkel krijgen een neonroze, -blauw of -geel kaartje aan de kledinghanger: elke kleur staat voor een eigen, speciale korting. Welke korting dat is? Dat zie je op de sale-posters die door de winkel hangen. En daarop kun je meteen een verdere uitleg over de kortingsacties lezen.
Eind november was het weer tijd voor een trendupdate: een fashionable voorbereiding op de feestdagen. We staken deze editie in een sprankelend jasje, vol fashion en leuke events. En aangezien de uitverkoop bij Mijn Modewereld in december van start ging, was de trendupdate het perfecte middel om de doelgroep daar alvast van op de hoogte te brengen. De pre-sale kreeg daarom een prominente plek in de update: meteen als je de mailing opent, gloeit de sale je tegemoet!
Vanaf 27 december konden shoppers stapelen bij Mijn Modewereld: hoe meer items, hoe hoger de korting! Omdat we deze mailing in december verstuurden, kreeg ook deze een feestelijk tintje. We kozen bij deze mailing voor een langwerpige kaart: weer eens iets anders! De kaart valt geseald en wel op de deurmat en door het afwijkende formaat valt hij mooi op tussen de overige post.
De center of attention van deze kaart is natuurlijk de stapelkorting tot wel 50%. Die zetten we daarom prominent op de voorkant. De sale-neonletters (dit keer geel) staan hier weer lekker te shinen. We regelden ook de fotografie: voor het beeld namen we een flinke stapel fashion, helemaal passend bij de actie. Om deze mailing een persoonlijk tintje mee te geven, stond één van de Mijn Modewereld medewerkers model voor de cover, hoe leuk!
Als klap op de vuurpijl startte in januari de final sale met extra hoge stapelkorting. De kleur van deze actie? Roze! De 3e mailing kreeg dezelfde vorm als de 2e, maar natuurlijk met andere plaatjes en praatjes. Én met een andere Mijn Modewereld medewerker als model op de cover. Het beeld van de final sale is uiteraard ook terug te vinden op posters in de winkel en online, bijvoorbeeld op de social media kanalen van Mijn Modewereld. Op de achterkant van de kaart wordt de final sale verder toegelicht: de kortingen lopen steeds hoger op met als absolute klap op de vuurpijl 75% korting bij 3 items of meer. Shop till you drop 😉
Launch PIA Nederland
Merkmanifest Penta Nova
Herpositionering KPZ
Regio activatie Mijn Modewereld
Evolutie huisstijl Zone.college
Ballentine merkidentiteit
Royal Vaassen
IJssellandrally logo evolutie
Herpositionering & merkmanifest Muntstad
Merkidentiteit Clofers
Triflex bedrijft architectuur
Ready for fall!
Launch PIA Nederland
Merkmanifest Penta Nova
Herpositionering KPZ
Regio activatie Mijn Modewereld
Evolutie huisstijl Zone.college
Ballentine merkidentiteit
Royal Vaassen
IJssellandrally logo evolutie
Herpositionering & merkmanifest Muntstad
Merkidentiteit Clofers
Triflex bedrijft architectuur
Ready for fall!