JOUW® bureau » Case » Regio activatie Mijn Modewereld
Steeds meer mensen rondom De Wijk zijn bekend met Mijn Modewereld. Toch blijkt er nog veel potentie te liggen binnen de beoogde doelgroep. Met name in de omliggende regio’s.
We bedachten daarom een aanpak, waarmee we de juiste doelgroep konden bereiken én activeren. Niet alleen zouden hierdoor meer mensen voor het eerst in contact komen met Mijn Modewereld, maar ook hun bezoek aan de winkel stimuleerden we hiermee.
Klant
Mijn Modewereld
Deliverables
Steeds meer mensen rondom De Wijk zijn bekend met Mijn Modewereld. Toch blijkt er nog veel potentie te liggen binnen de beoogde doelgroep. Met name in de omliggende regio’s.
We bedachten daarom een aanpak, waarmee we de juiste doelgroep konden bereiken én activeren. Niet alleen zouden hierdoor meer mensen voor het eerst in contact komen met Mijn Modewereld, maar ook hun bezoek aan de winkel stimuleerden we hiermee.
Klant
Mijn Modewereld
Mijn Modewereld is de grootste fashion store in Oost-Nederland. Een mooie marktpositie om te bekleden, maar ook een uitdagende om te behouden.
Mijn Modewereld is zich hiervan bewust en zet diverse online en offline marketingcampagnes in om hun huidige doelgroepen te bereiken.
Maar het is natuurlijk ook belangrijk om te blijven kijken naar de uitbreiding van de klantenkring. Dit werd dan ook onze nieuwe gezamenlijke uitdaging.
We bedachten een totaalconcept om de doelgroep te activeren: de Mijn Modewereld Regio activatie. Een samenspel van offline en online communicatiemiddelen, met een focus op het bereiken van ‘de nieuwe klant’ in de steden, dorpen en wijken rondom De Wijk. Daar was en is immers de grootste groei voor het klantenbestand te behalen.
Een goede basis, maar niet uniek. Daarom gingen wij een stap verder: maximale afstemming en personalisatie van de communicatiemiddelen. Immers, als je weet wie je wilt bereiken en je spreekt die doelgroep ook nog eens écht aan. Dan heb je werkelijk een activerende campagne!
We ontwierpen een huis-aan-huis folder, in combinatie met de specifieke demografische targeting per regio. Met verschillende afbeeldingen van de winkel, gaven we het merk Mijn Modewereld een gezicht bij de nieuwe doelgroep.
Daarnaast zorgde het benoemen van ‘korting’ voor een trigger om de doelgroep te activeren. Ook werd elke folder inhoudelijk afgestemd op de regio, buurt of wijk waarnaar het verstuurd werd. Dit is bijvoorbeeld terug te zien in:
Om het maximale resultaat te behalen ontwikkelden we ook bijbehorende online campagnes. Zowel voor Meta als voor Google Ads ontwierpen we geanimeerde advertenties.
Wederom stemden we hier de bannerset af op iedere afzonderlijke regio en maakten we gebruik van de specifieke regio-targeting.
Personaliseren, personaliseren, personaliseren. Eén van de kernaspecten binnen de Regio activatie.
Daarom is er besloten om de insteek per regio ook door te trekken op de website. Voor iedere regio ontwikkelden wij een afzonderlijke landingspagina.
Hierin is zelfs het onderscheid tussen de subdoelgroepen van Mijn Modewereld verwerkt. Immers vrouwen kopen andere kleren dan mannen.
Een complex project, met veel inzet van verschillende partijen. Maar zeker niet zonder resultaat! De merkzichtbaarheid en naamsbekendheid van Mijn Modewereld steeg in een korte periode aanzienlijk. En nog veel belangrijker: in de winkel zag men herhaaldelijk nieuwe gezichten. Wat ons én Mijn Modewereld betreft een succes!