JOUW® bureau » Case » Royal Vaassen
Royal Vaassen, wereldwijd leverancier van flexibele productverpakkingen voor zuivel, levensmiddelen en tabakindustrie. Hoewel het strategisch fundament van Royal Vaassen al voor een groot deel stond, was het aan ons de taak om de juiste doorvertaling richting de markt te maken. Dit deden we op vele fronten. Te beginnen met een online marktverkenning, logo optimalisatie, look en feel, beeldconcept, website en om het geheel in stijl af te maken een geheel nieuwe corporate presentatie!
Royal Vaassen, wereldwijd leverancier van flexibele productverpakkingen voor zuivel, levensmiddelen en tabakindustrie. Hoewel het strategisch fundament van Royal Vaassen al voor een groot deel stond, was het aan ons de taak om de juiste doorvertaling richting de markt te maken. Dit deden we op vele fronten. Te beginnen met een online marktverkenning, logo optimalisatie, look en feel, beeldconcept, website en om het geheel in stijl af te maken een geheel nieuwe corporate presentatie!
We mochten met veel onderdelen aan de slag. Lekker! Dat begon met strategie en tactiek. Het was onze taak om van het fundament dat er stond de juiste doorvertaling richting de markt te maken. Vervolgens was het logo aan de beurt. Maar alleen met een logo zijn we er nog niet. Hoe ziet de website er straks uit? Of bijvoorbeeld de online advertenties? Het vaststellen van de look & feel is de basis en het uitgangspunt voor alle communicatie. We zochten de ideale grafische stijl en bepalen de visuele randvoorwaarden en uitgangspunten.
Het huidige totaalplaatje liet perfect zien hoe Royal Vaassen maakte wat ze maken. Maar dat is maar beperkt waarom het draait voor de doelgroep. Ze verbeelden niet waar Royal Vaassen voor staat én gaat. Daarnaast was de grote vraag: Hoe te starten? Allereerst gingen wij aan de slag met het bedenken van een concept, met de gewenste uitstraling en omvang. Hierbij houden we rekening met de optimale boodschap ten opzichte van de doelstellingen en de stijl die hier het beste bij past.
Stap voor stap beginnen. Vanuit een nieuwe look en feel ontstond de basis. Met dit als uitgangspunt werkten we verder aan het logo, beeldconcept, website en corporate presentatie. Zo kreeg alles op de juiste manier vorm en kleur en konden we beginnen met inkleuren.
Van A tot Z straalt Royal Vaassen uit wie zijn en waar ze voor staan. Perfect bestand voor de toekomst. Huisstijlkleuren en letterfamilies zijn vastgelegd. Er staat een gereedschapskist van visuele elementen.