• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Succesvol marketing emails versturen
  • mei 2023

Succesvol marketing emails versturen

In emailmarketing is het succes van een mailing niet alleen afhankelijk van wat je stuurt, maar ook wanneer en hoe je het stuurt. Jouw boodschap, doelgroep en verzendmoment perfect op elkaar afgestemd worden om het beste resultaat te behalen. Hier bestaan ontzettend veel mogelijkheden voor. Wij verzamelden in ieder geval vier tips voor je, waarmee je vandaag al kan beginnen.

1. Segmenteer slim mailinglijsten

Het doel van jouw mailing is om als écht relevant te worden ervaren door jouw doelgroep. De lezer moet het gevoel krijgen dat de inhoud van de mailing echt voor haar of hem bedoeld is en het ook van toegevoegde waard is om dit te lezen. Een praktische manier om dit te bereiken is door jouw contactenlijst in te delen op basis van verschillende segmenten. Zo kan jij beter inschatten wat de behoeftes zijn van de desbetreffende klant op individueel niveau, waardoor je hier jouw mailings op aan kan passen.

Een paar voorbeelden zijn:

  • demografische gegevens
  • productcategorie
  • frequentie van aankopen
  • type klant (vaste klant of voorbijganger)
  • status van winkelwagen
  • potentie voor crosselling
  • laatste contactmoment
  • en ga zo maar door!

2. Het juiste tijdstip voor mailings kiezen

Het juiste tijdstip is natuurlijk altijd afhankelijk van jouw specifieke doelgroep, maar toch bestaan er een aantal algemene momenten die voor mailings interessant blijken te zijn. Het schijnt dat met slecht weer lezers bijvoorbeeld  meer aandachtig de inhoud van mailings lezen en dat op de vrijdag in het algemeen de meeste mails worden geopend. Toch is het hierin altijd handig om goed naar de samenstelling van jouw eigen doelgroepen en de daarbij horende segmenten te kijken. Of een test uit te voeren, door een periode dezelfde mailings op verschillende tijdstippen te versturen en te kijken welke tijden en dagen hierin als beste naar voren komen.

3. Hergebruik emails

Wist je dat je al verstuurde emails makkelijk nog een keer kan gebruiken. Als iemand de email namelijk niet heeft geopend, hebben zij de inhoud van de mail dus nog niet gelezen. Terwijl dit in principe jouw doel is van de mailing. Geeft deze zelfde mailing bij een niet-open gewoon een andere onderwerpregel en verstuur deze opnieuw (een remail). Zorg hierbij altijd wel dat jouw segmenten en contacten technisch goed ingericht zijn, zodat je voorkomt dat iemand die de mail wel heeft geopend de mail twee keer krijgt.

4. Werk met sequenties & automatisering

In principe wil je zo persoonlijk mogelijk communiceren met jouw doelgroep. Je wilt als het ware een gesprek met ieder individu aangaan. Zorg daarom dat jouw mailings elkaar feilloos opvolgen. Optimale timing in versturen (op individueel niveau) draagt hier in hoge mate aan bij. Dit kan handmatig, maar in veel emailmarketing-tools is het ook mogelijk om dit te automatiseren. Als persoon X mail A heeft gehad en geopend, dan krijgt persoon X 7 dagen later mail B, etc.

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #80

Billy Joel - We Didn't Start the Fire
  • New Release

Suite25 Logo

Suite25 Logo
  • New Release

Propositie Fundfirm

Propositie Fundfirm
  • Helloweekend

Hello Weekend #87

Glen Faria - Goed Dat Jij Er Bent
  • Helloweekend

Hello Weekend #106

Mary Mary - Shackles (Praise You)
  • New Release

Veldzicht Logo

Veldzicht Logo
  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Succesvol marketing emails versturen
  • mei 2023

Succesvol marketing emails versturen

In emailmarketing is het succes van een mailing niet alleen afhankelijk van wat je stuurt, maar ook wanneer en hoe je het stuurt. Jouw boodschap, doelgroep en verzendmoment perfect op elkaar afgestemd worden om het beste resultaat te behalen. Hier bestaan ontzettend veel mogelijkheden voor. Wij verzamelden in ieder geval vier tips voor je, waarmee je vandaag al kan beginnen.

1. Segmenteer slim mailinglijsten

Het doel van jouw mailing is om als écht relevant te worden ervaren door jouw doelgroep. De lezer moet het gevoel krijgen dat de inhoud van de mailing echt voor haar of hem bedoeld is en het ook van toegevoegde waard is om dit te lezen. Een praktische manier om dit te bereiken is door jouw contactenlijst in te delen op basis van verschillende segmenten. Zo kan jij beter inschatten wat de behoeftes zijn van de desbetreffende klant op individueel niveau, waardoor je hier jouw mailings op aan kan passen.

Een paar voorbeelden zijn:

  • demografische gegevens
  • productcategorie
  • frequentie van aankopen
  • type klant (vaste klant of voorbijganger)
  • status van winkelwagen
  • potentie voor crosselling
  • laatste contactmoment
  • en ga zo maar door!

2. Het juiste tijdstip voor mailings kiezen

Het juiste tijdstip is natuurlijk altijd afhankelijk van jouw specifieke doelgroep, maar toch bestaan er een aantal algemene momenten die voor mailings interessant blijken te zijn. Het schijnt dat met slecht weer lezers bijvoorbeeld  meer aandachtig de inhoud van mailings lezen en dat op de vrijdag in het algemeen de meeste mails worden geopend. Toch is het hierin altijd handig om goed naar de samenstelling van jouw eigen doelgroepen en de daarbij horende segmenten te kijken. Of een test uit te voeren, door een periode dezelfde mailings op verschillende tijdstippen te versturen en te kijken welke tijden en dagen hierin als beste naar voren komen.

3. Hergebruik emails

Wist je dat je al verstuurde emails makkelijk nog een keer kan gebruiken. Als iemand de email namelijk niet heeft geopend, hebben zij de inhoud van de mail dus nog niet gelezen. Terwijl dit in principe jouw doel is van de mailing. Geeft deze zelfde mailing bij een niet-open gewoon een andere onderwerpregel en verstuur deze opnieuw (een remail). Zorg hierbij altijd wel dat jouw segmenten en contacten technisch goed ingericht zijn, zodat je voorkomt dat iemand die de mail wel heeft geopend de mail twee keer krijgt.

4. Werk met sequenties & automatisering

In principe wil je zo persoonlijk mogelijk communiceren met jouw doelgroep. Je wilt als het ware een gesprek met ieder individu aangaan. Zorg daarom dat jouw mailings elkaar feilloos opvolgen. Optimale timing in versturen (op individueel niveau) draagt hier in hoge mate aan bij. Dit kan handmatig, maar in veel emailmarketing-tools is het ook mogelijk om dit te automatiseren. Als persoon X mail A heeft gehad en geopend, dan krijgt persoon X 7 dagen later mail B, etc.

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Leesvoer

Leesvoer #50

Vier alternatieve biedstrategieën nu de ‘gemiddelde positie’ uit Google Ads verdwijnt
Emerce
De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden
Marketingfacts
Auteursrecht: voorkom een boete & bescherm je eigen content
Frankwatching
Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?
Emerce
Positionering versus propositie: prettige wedstrijd
Marketingfacts
  • New Release

Masterkey Huisstijl

Masterkey Huisstijl
  • Helloweekend

Hello Weekend #97

P!nk, Willow Sage Hart - Cover Me In Sunshine
  • Leesvoer

Leesvoer #116

Negen alternatieven voor third party cookies
Emerce
Copywriting: 8 feiten & fabels
Frankwatching
We bestellen meer online: coronacrisis zorgt voor hogere omzet webshop
Dutch cowboys
Zo voorkom je de meest gemaakte Google Ads-fouten in 2021
Marketingfacts
Weg met de Zoom-zombies! 4 tips voor meer charisma in video-calls
Frankwatching
  • Case

Regio activatie Mijn Modewereld

Nieuwe doelgroepen in de regio bereiken
  • New bizz

Welkom Van Spijker!

Een duik in de infrabouw
Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl