Ga naar de inhoud
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Contact

Jaguar’s rebranding: een verkeerde afslag?

#193
Datum

19.02.25

Categorie

Blog

November 2024: Jaguar gooit het roer om. Een compleet nieuwe merkidentiteit, gedoopt tot ‘exuberant modernisme’. Gedurfd, vooruitstrevend—maar is het een logische evolutie of laat Jaguar hier juist zijn klassieke DNA achter?

Een merk met historie

Jaguar begon ooit in 1922 als Swallow Sidecar Company, opgericht door William Lyons en William Walmsley. Van Britse ambacht tot icoon van luxe en snelheid—modellen als de XK120 en de legendarische E-Type schreven autogeschiedenis. Door de jaren heen bleef Jaguar innoveren, of het nu onder Ford of Tata Motors. En in 2021 met de aankondiging van een volledig elektrische toekomst. In 2024 werd die visie werkelijkheid met ‘Project Roar’. 

 

Project Roar

Met ‘Project Roar’ gaat Jaguar all-in op elektrisch. Met het ‘copy nothing’-DNA van oprichter Sir William Lyons kwamen ze met een compleet nieuw design. Strak, modern en energiek. ’Exuberant modernisme’ noemen ze het zelf: minimalistische luxe met een krachtige uitstraling.

Je ziet de verandering in alle elementen. Het woordmerk is strak en geometrisch. Het iconische ‘leaper’-logo kreeg een make-over. En dan het kleurenpalet is vol gedurfde tinten als roze, geel en blauw. Een radicale switch, waarmee Jaguar een compleet nieuwe weg inslaat. 

 

De juiste route?

Gedurfd, spannend en onmiskenbaar spraakmakend. Maar sluit het nog aan bij een doelgroep die gewend is aan klasse, vakmanschap en luxe? Eén staat vast: met deze rebranding rijdt Jaguar naar de toekomst. Of het de juiste route is? Dat zal de tijd uitwijzen.

 

Bekijk de hele rebranding hier.

Vorige
Volgende

Meer updates

63
Bekijk alle
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
Contact
Instagram Facebook Linkedin
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookiebeleid
Cookies
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Search