Bekijk JOUW® op

Werk

Well done is better than
well said.

Benjamin Franklin

Terug naar overzicht

START SCHOOLJAAR ZONE.COLLEGE

Groene Welle en AOC Oost zijn het schooljaar samen gestart als Zone.college. Het begin van een mooi merk dat wij van A tot Z mochten neerzetten!

In een eerder werkitem kon je al zien hoe we in 7 stappen de nieuwe stijl van Zone.college neerzetten. Maar dit uitgebreide traject was nog maar het begin! Tijd voor de next steps: de introductie van het nieuwe merk, een nieuwe website, een contentstrategie en de voorbereiding voor de lancering.

Introductie Zone.college
We zijn de organisatie in gedoken om tot het nieuwe merk Zone.college te komen. Zo spraken we op alle locaties met leerlingen, studenten, medewerkers, het bestuur … Iedereen!

Het merk Zone.college is eerst intern geïntroduceerd bij de medewerkers, leerlingen en studenten. Daarna is het nieuws met de buitenwereld gedeeld. Op donderdag 6 september heeft de school op een startfeest met alle medewerkers officieel het nieuwe schooljaar afgetrapt.

Lancering
We wilden het nieuwe merk natuurlijk goed onder de aandacht brengen. Exposure is key! We kozen voor een complementaire middelenmix, waarbij we on- en offline middelen combineren om de breedte aan doelgroepen aan te spreken. Van metershoge spandoeken en signing tot online (social) campagnes en een introductiekaartje in de bus (uitgedeeld door medewerkers, lekker persoonlijk!).

Website
Met de vmbo.zone en de mbo.zone maken we ook online een duidelijk onderscheid tussen het voortgezet onderwijs en het middelbare beroepsonderwijs. Als je naar www.zone.college gaat, kun je kiezen welke online zone je wilt bekijken. Zowel de online vmbo.zone als de mbo.zone hebben een insteek die aansluit op de belevingswereld van de doelgroepen. Zo richt de online zone van het voortgezet onderwijs zich meer op het locatie-aanbod en ligt de focus van de online mbo.zone op de diversiteit aan opleidingen. Dit onderscheid is terug te zien in de indeling en opbouw van de verschillende online zones die wordt ondersteund door een techniek die jaren mee kan!

De gebruikte beelden van de websites sluiten natuurlijk ook aan bij de verschillende doelgroepen, maar ze behoren overduidelijk tot dezelfde familie. Ze zijn onderscheidend en herkenbaar tegelijkertijd. Hierdoor zie je meteen dat de online vmbo.zone en mbo.zone beide bij Zone.college horen.

Contentstrategie
Om de best mogelijke content voor Zone.college te bereiken, hebben we onze tanden in een contentstrategie gezet. Met doelstellingen, content formats, een kanaalstrategie, een redactieformule én de implementatie van een dashboard is de in te zetten content overzichtelijk in kaart gebracht. Hierdoor worden de doelstellingen optimaal aangejaagd door content als een formule te laten werken.

Wij kunnen niet anders dan super enthousiast worden van zo’n breedte én diversiteit aan projecten. Hoe tof dus dat we dit veelomvattende traject mochten aanvliegen! Veel succes met schooljaar 2018-2019 en op naar nog meer mooie projecten!

TOP