JOUW® bureau » Case » Ballentine merkidentiteit
Ballentine, the new kid on the legal and consulting block. Opgericht door mensen die samen meer dan 100 jaar ervaring hebben als ondernemer en deze ervaring meenemen in hun manier van werken.
Ballentine levert diensten op het gebied van (ondernemings) recht, fiscaliteit, strategie, advies, implementatie, interim-oplossingen en notarisdiensten zowel op nationaal als internationaal niveau. Een diversiteit aan mensen. Praktisch, pragmatisch en to the point. Kortom: not your average law firm!
Ballentine, the new kid on the legal and consulting block. Opgericht door mensen die samen meer dan 100 jaar ervaring hebben als ondernemer en deze ervaring meenemen in hun manier van werken.
Ballentine levert diensten op het gebied van (ondernemings) recht, fiscaliteit, strategie, advies, implementatie, interim-oplossingen en notarisdiensten zowel op nationaal als internationaal niveau. Een diversiteit aan mensen. Praktisch, pragmatisch en to the point. Kortom: not your average law firm!
De wens die er lag was duidelijk: een nieuwe corporate law office oprichten in Amsterdam en omstreken. Onderscheidend van de huidige Zuidas kantoren.
Han Brouwers en Jeroen Kreeft zijn al 25 jaar bevriend. Al geruime tijd spraken zijn over hoe de markt en wereld in elkaar zit. Zij wilden het nationale en internationale aspect binnen het vakgebied verenigen en hiermee tevens een platform creëren voor mensen die graag wilden werken. Jong en oud. Het mooie: ze waren hier onafhankelijk van elkaar naar op zoek en vonden elkaar hierin tijdens een gezamenlijke jaarlijks meeting.
Een logo bepaalt de uitstraling van een bedrijf. Het moet een perfecte vertegenwoordiging van je merk zijn én indruk maken. Niet alleen de kleur en typografie moet kloppen, maar ook zeker het gevoel. Gelukkig hebben we bij JOUW bureau veel ervaring met logo creatie. Ook voor de sublabels moest een passend logo gecreëerd worden. Deden we met liefde!
Look & feel
Als merk wil je precies uitstralen wat je doet. Voor Ballentine was dit van essentieel belang. De juiste look & feel brengen je merk naar een hoger niveau. En dat was het doel.
Webdesign
Een goed webdesign? Dat is niet alleen een mooi plaatje, maar ook doordacht en functioneel. Een website, die ook nu, een blijvende indruk achterlaat. Alle factoren moesten perfect zijn. Het totaalplaatje moest kloppen. Dus gingen we aan de slag en maakten we een uniek design gebaseerd op de wensen. Waar we waarde aan hechten: goed gevonden worden in Google, een website die perfect navigeert en een uitmuntende weergave op diverse apparaten. We combineren een perfect design graag met een goede marketing aanpak. We kijken naar het grotere plaatje én hebben oog voor details.
Huisstijl
Als het gaat om de fundering van een merk, is de huisstijl een belangrijk onderdeel. Het is de visuele vertaling van een merk. Een huisstijl draait niet alleen om een goed logo, maar ook gaat ook om toepassingen in andere middelen. Denk aan visitekaartjes. Ieder element moet bijdragen aan het verhaal en de uitstraling van het merk. Dat is de kracht van een goede huisstijl.
Wij luisteren, vragen door en concluderen gezamenlijk. Vanuit de belofte van Ballentine gingen we aan de slag en bouwden we aan het verhaal. Op basis van kennis, kunde en creativiteit, bedachten we een ijzersterk concept. Anders dan de rest, omdat we niet bang zijn om buiten de gebaande paden te treden ;). Het concept vertaalden we naar krachtige communicatie. Gericht en weloverwogen.