• Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?

mijn.jouw.nl

  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Black Friday checklist
  • november 2020

Black Friday checklist

Black Friday komt in zicht. Het aftellen naar de meest bekende dagen om je omzet te boosten is daarmee officieel begonnen. Voor online verkopers is het essentieel om de nodige stappen te ondernemen, zodat ze optimaal voorbereid zijn voor deze shopping-extravaganza. Ben jij al helemaal klaar voor Black Friday (en Cyber Monday)? Of zie je door de kortingen je product niet meer? Wij helpen je op weg met een Black Friday checklist vol met tips en tricks en vertellen je ook wat niet te doen.

Voor het gemak gaan we er even vanuit dat je de afgelopen weken bedacht hebt welke grandioze producten jij dit jaar laat meedoen. En dat je natuurlijk waanzinnige acties gereed hebt die echt niemand kan weerstaan. Uiteraard vergeet je de advertentiebanners niet!

Black Friday 2020

Dit jaar zal Black Friday er eentje zijn zoals geen ander. Zowel winkels als webshops beginnen steeds eerder met stuntaanbiedingen en gaan ook na afloop nog even door met het strooien van kortingen. De cijfers liegen er niet om: de totale online aankopen stegen met meer dan 36 procent in het tweede kwartaal! Voor retailers biedt Black Friday een enorme kans om de verkoop te stimuleren en nieuwe klanten aan te trekken. Maar bereid je je niet adequaat voor, dan kan dit grote gevolgen hebben. Om het meeste uit het grootste shopping event van het jaar te halen, is het cruciaal om op tijd te beginnen met plannen. Een goede voorbereiding is immers het halve werk. Eerder beginnen is eigenlijk wel de standaard.

Do’s bij Black Friday

Momenteel hebben we te maken met een onrustiger economisch klimaat. Ook consumentengedrag verandert continu. We snappen dus heel goed dat voorbereiden op Black Friday flink wat stress kan opleveren dit jaar. Daarom hebben we een checklist voor je opgesteld. Doe er je voordeel mee!

1. Test of je website een toename van verkeer aankan

De nachtmerrie van iedereen: een website die crasht op een belangrijk moment. Test en wees er zeker van dat ook jouw website een flinke toename van bezoekers aankan. Hiervoor zijn diverse tools beschikbaar. Bijvoorbeeld k6 Cloud

2. Optimaliseer je website voor mobiel

Hoe is de gebruikerservaring in jouw shop op mobiel? Is het gemakkelijk en intuïtief om aankopen te doen? De schatting is dat maar liefst 71 procent van de aankopen in 2021* via mobiel plaatsvindt. Des te belangrijker dus om jouw website te optimaliseren. Minimaliseer pop-ups, zorg voor duidelijke CTA’s en buttons die goed klikbaar zijn.
*Nu werken aan je webshop optimalisatie om er volgend jaar helemaal klaar voor te zijn? Bel ons!

3. Check de laadsnelheid van de website

Nog zoiets vervelends: een trage website. Check dus vooraf hoe het gesteld is met de laadsnelheid van jouw website. Gebruik
Google PageSpeed Insights om de content van je website te analyseren en om suggesties te genereren ter verbetering van de snelheid.

4. Maak een Black Friday landingspagina

Maak speciaal voor Black Friday een specifieke landingspagina. Hier presenteer je alle unieke deals. Kleine tip; verwijder deze pagina na Black Friday niet. Gebruik de pagina in 2021 opnieuw en doe je voordeel met de toegenomen zichtbaarheid van de pagina.

5. Boost je SEO met Black Friday zoekwoorden

Wil je dat jouw website makkelijker gevonden wordt? SEO is een effectieve manier om jouw website onder de aandacht te brengen bij mensen die op zoek zijn naar Black Friday deals. Zo kun je Black Friday gerelateerde zoekwoorden gebruiken in je paginatitels, URL’s en alt-teksten om je SEO-ranking te verbeteren.

6. Track & analyseer de resultaten

Als alle gekte voorbij is wil je kunnen zeggen dat deze Black Friday meer resultaat opleverde dan vorig jaar en ook waarom. Of als er dingen zijn voorgevallen die niet zoals gepland gingen, wil je onderzoeken wat er verkeerd ging en het de volgende keer anders aanpakken. Als je alles bijhoudt wat je doet, kun je precies zien wat heeft gewerkt en wat niet. Stel dus zeker Google Analytics in voor je website en e-mailcampagnes.

Don’ts bij Black Friday

Er zijn ook een aantal dingen die je vooral NIET moet doen.

1. Ga niet spammen

Spam je klanten niet met oneindige Black Friday mails! Rond deze tijd van het jaar puilt de mailbox van je klant uit. Niet alleen jij, maar ook al je concurrenten vechten om aandacht. Zorg daarom dat jouw e-mail opvalt. Hoe? Bedenk een catchy onderwerp. Waarom moet de lezer deze mail openen? Wat bied je precies aan? Ook niet vergeten: houd het kort en bondig.

2. Kies niet voor onrealistische prijsverlaging

Wees oprecht en bied echte korting aan. Je prijzen een week of twee daarvoor omhoog gooien en dan tijdens Black Friday weer terugzetten naar de originele prijs werkt echt niet.

3. Zie Black Friday niet als 1 dag

Black Friday kent ook een aanloopfase. Denk aan een pre-Black Friday sale waar weel retailers mee komen. Gevolgd door een Black Friday weekend en daarna staat Cyber Monday natuurlijk voor de deur.

 

Dus...

Pak Black Friday goed aan en het levert je niet alleen een goede omzet op, maar mogelijk ook toegevoegde waarde voor je merkbeleving en naamsbekendheid. Meer weten of vragen? Bel gerust!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Helloweekend

Hello Weekend #107

Justin Bieber ft Usher - Somebody To Love
  • Inspiratie

Winnaars Ster Gouden Loeki Q3 2018

Ze zijn bekend: de 10 beste Nederlandse reclames van ...
  • Helloweekend

Hello Weekend #65

The Beatles - I Want You (She's So Heavy)
  • New Release

Brochure EKW

Een complete financiële afdeling
  • New Release

Huisstijl Biyond

Huisstijl Biyond
  • New Release

Het Notarieel emailmarketing

Helemaal AVG proof
  • Tips, tricks & tools
JOUW® bureau » Tips, Tricks & Tools » Black Friday checklist
  • november 2020

Black Friday checklist

Black Friday komt in zicht. Het aftellen naar de meest bekende dagen om je omzet te boosten is daarmee officieel begonnen. Voor online verkopers is het essentieel om de nodige stappen te ondernemen, zodat ze optimaal voorbereid zijn voor deze shopping-extravaganza. Ben jij al helemaal klaar voor Black Friday (en Cyber Monday)? Of zie je door de kortingen je product niet meer? Wij helpen je op weg met een Black Friday checklist vol met tips en tricks en vertellen je ook wat niet te doen.

Voor het gemak gaan we er even vanuit dat je de afgelopen weken bedacht hebt welke grandioze producten jij dit jaar laat meedoen. En dat je natuurlijk waanzinnige acties gereed hebt die echt niemand kan weerstaan. Uiteraard vergeet je de advertentiebanners niet!

Black Friday 2020

Dit jaar zal Black Friday er eentje zijn zoals geen ander. Zowel winkels als webshops beginnen steeds eerder met stuntaanbiedingen en gaan ook na afloop nog even door met het strooien van kortingen. De cijfers liegen er niet om: de totale online aankopen stegen met meer dan 36 procent in het tweede kwartaal! Voor retailers biedt Black Friday een enorme kans om de verkoop te stimuleren en nieuwe klanten aan te trekken. Maar bereid je je niet adequaat voor, dan kan dit grote gevolgen hebben. Om het meeste uit het grootste shopping event van het jaar te halen, is het cruciaal om op tijd te beginnen met plannen. Een goede voorbereiding is immers het halve werk. Eerder beginnen is eigenlijk wel de standaard.

Do’s bij Black Friday

Momenteel hebben we te maken met een onrustiger economisch klimaat. Ook consumentengedrag verandert continu. We snappen dus heel goed dat voorbereiden op Black Friday flink wat stress kan opleveren dit jaar. Daarom hebben we een checklist voor je opgesteld. Doe er je voordeel mee!

1. Test of je website een toename van verkeer aankan

De nachtmerrie van iedereen: een website die crasht op een belangrijk moment. Test en wees er zeker van dat ook jouw website een flinke toename van bezoekers aankan. Hiervoor zijn diverse tools beschikbaar. Bijvoorbeeld k6 Cloud

2. Optimaliseer je website voor mobiel

Hoe is de gebruikerservaring in jouw shop op mobiel? Is het gemakkelijk en intuïtief om aankopen te doen? De schatting is dat maar liefst 71 procent van de aankopen in 2021* via mobiel plaatsvindt. Des te belangrijker dus om jouw website te optimaliseren. Minimaliseer pop-ups, zorg voor duidelijke CTA’s en buttons die goed klikbaar zijn.
*Nu werken aan je webshop optimalisatie om er volgend jaar helemaal klaar voor te zijn? Bel ons!

3. Check de laadsnelheid van de website

Nog zoiets vervelends: een trage website. Check dus vooraf hoe het gesteld is met de laadsnelheid van jouw website. Gebruik
Google PageSpeed Insights om de content van je website te analyseren en om suggesties te genereren ter verbetering van de snelheid.

4. Maak een Black Friday landingspagina

Maak speciaal voor Black Friday een specifieke landingspagina. Hier presenteer je alle unieke deals. Kleine tip; verwijder deze pagina na Black Friday niet. Gebruik de pagina in 2021 opnieuw en doe je voordeel met de toegenomen zichtbaarheid van de pagina.

5. Boost je SEO met Black Friday zoekwoorden

Wil je dat jouw website makkelijker gevonden wordt? SEO is een effectieve manier om jouw website onder de aandacht te brengen bij mensen die op zoek zijn naar Black Friday deals. Zo kun je Black Friday gerelateerde zoekwoorden gebruiken in je paginatitels, URL’s en alt-teksten om je SEO-ranking te verbeteren.

6. Track & analyseer de resultaten

Als alle gekte voorbij is wil je kunnen zeggen dat deze Black Friday meer resultaat opleverde dan vorig jaar en ook waarom. Of als er dingen zijn voorgevallen die niet zoals gepland gingen, wil je onderzoeken wat er verkeerd ging en het de volgende keer anders aanpakken. Als je alles bijhoudt wat je doet, kun je precies zien wat heeft gewerkt en wat niet. Stel dus zeker Google Analytics in voor je website en e-mailcampagnes.

Don’ts bij Black Friday

Er zijn ook een aantal dingen die je vooral NIET moet doen.

1. Ga niet spammen

Spam je klanten niet met oneindige Black Friday mails! Rond deze tijd van het jaar puilt de mailbox van je klant uit. Niet alleen jij, maar ook al je concurrenten vechten om aandacht. Zorg daarom dat jouw e-mail opvalt. Hoe? Bedenk een catchy onderwerp. Waarom moet de lezer deze mail openen? Wat bied je precies aan? Ook niet vergeten: houd het kort en bondig.

2. Kies niet voor onrealistische prijsverlaging

Wees oprecht en bied echte korting aan. Je prijzen een week of twee daarvoor omhoog gooien en dan tijdens Black Friday weer terugzetten naar de originele prijs werkt echt niet.

3. Zie Black Friday niet als 1 dag

Black Friday kent ook een aanloopfase. Denk aan een pre-Black Friday sale waar weel retailers mee komen. Gevolgd door een Black Friday weekend en daarna staat Cyber Monday natuurlijk voor de deur.

 

Dus...

Pak Black Friday goed aan en het levert je niet alleen een goede omzet op, maar mogelijk ook toegevoegde waarde voor je merkbeleving en naamsbekendheid. Meer weten of vragen? Bel gerust!

Heb je deze ook al gezien?

  • Fun

JOUW® Jaaroverzicht 2022

Nog één keer terugblikken!
  • Behind the scenes
  • BTC

JOUW® kennis

Roelof is vandaag te vinden bij de CSS Day in ...
  • New Release

Merkmanifest Deltawonen

Merkmanifest Deltawonen
  • Helloweekend

Hello Weekend #15

Marshmello ft. Bastille - Happier
  • Leesvoer

Leesvoer #134

Je B2B-doelgroep bereiken in de zomer? 6 handige tips
Frankwatching
Wat maakt een merk the best in class op social?
Marketingfacts
TikTok schendt privacy kinderen: boete 750.000 euro
Emerce
The Cookieless Era (8) Implementatie Google Analytics 4
Marketingfacts
Waarom kom je dom over als je moeilijke woorden gebruikt?
Frankwatching
  • Helloweekend

Hello Weekend #115

Maroon 5 - Lost
  • Quote

Quote januari 2019

  • Quote

Quote januari 2019

Badhuiswal 9, 8011 VZ Zwolle
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
info@jouw.nl
038 423 11 11
Cookies; niet lekker, wel handig
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij techniek zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze techniek kunnen wij gegevens zoals surfgedrag op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op sommige functies en pagina's.
Functioneel Altijd actief
Deze cookies of technieken zijn nodig om de website of app te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je kunt inloggen, een formulier kunt invullen of een video kan starten. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare informatie op.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te tellen zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toestaat, weten wij niet wanneer je onze site hebt bezocht. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Deze cookies gebruiken we om je surfgedrag op onze site in te zetten voor onze eigen marketing doeleinden. Zo kan je dankzij deze cookies advertenties zien voor onze producten en diensten op andere websites en apps.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
Menu
  • Home
  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Vacatures
  • Ook leuk?
mijn.jouw.nl