- oktober 2022
Brouwers multimedia content
Verschillende opnames
Een aantal opnames vonden plaats voor verschillende doeleinden. Video’s op locatie, behind-the-scenes fotografie en zelfs een audio-opname in de JOUW podcast-studio. Van een compleet multimediaproject kunnen we wel spreken. Waarin de deadline van de launch steeds dichterbij kwam. We moesten daarom snel schakelen. Opnemen, editen, reviewen, ondertitelen. Samenwerking was hierin cruciaal. Daarnaast was het concept ‘PIA Nederland’ nog niet geïntroduceerd aan het grote publiek. Er moest dus zo veel mogelijk in het geheim gewerkt worden, met beperkte middelen en zonder externe partijen. Zeker een uitdaging, maar daar houden wij wel van!
Interviews website
In aansluiting op video-content vanuit de PIA België website namen we twee video’s op, maar dan in eigen jasje gestoken. Met Han over zijn visie vanuit Brouwers en met Ewout vanuit zijn positie als CEO van PIA Nederland. Gecombineerd met het oorspronkelijke interview van Belgische initiatiefnemer Steven Brouckaert ontstaat ook op de PIA Nederland website hierdoor een interessant drieluik, dat inhoudelijk verdieping geeft aan het nieuwe concept. En een extra stukje persoonlijkheid en toegankelijkheid toevoegt binnen de website.
De opnames hebben we opgenomen vanuit een soft script. Hierdoor konden we niet alleen snel schakelen, maar dit zorgde ook voor een oprechte en authentieke stijl in de video. Passend bij Han, Ewout en Brouwers. Geen ingestudeerde of voorgelezen teksten, maar een verhaal echt verteld vanuit de persoon. We kozen hier bewust voor, want dit zorgt voor betere kwaliteit van het verhaal en meer identificatie van de kijker met de persoon die aan het woord is.
Voice-over launch
Voordat PIA Nederland geïntroduceerd werd aan het publiek, moest dit eerst geïntroduceerd worden aan de interne doelgroep. De medewerkers van Brouwers zelf. In eerste instantie is dit gedaan door een grootse presentatie te geven in het PEC Zwolle stadion. Jammer genoeg kon niet iedereen hierbij zijn. Maar een compleet verhaal vertellen, dat was toch ook bij deze doelgroep belangrijk. Dit is namelijk dé doelgroep waar draagvlak voor het nieuwe concept bij start. Het eerste merk dat zich aansluit bij PIA Nederland.
Oplossing? De presentatie doorvertalen naar een video die thuis bekeken kon worden. Er werd gekozen om toelichting van Ewout en Han toe te voegen aan de presentatie middels een voice-over in een podcast setting, met als gesprekspartner Frank Sorée. Ondersteund door foto’s van de opname, gecombineerd met inhoudelijke slides uit de presentatie. Hierdoor werd het persoonlijke aspect van de interne bekendmaking wel behouden, terwijl mensen het toch thuis konden terugluisteren.
Heb je deze ook al gezien?
JOUW® Jaaroverzicht 2022
Content marketing
JOUW® Hemelvaart
JOUW® Dag van de vrede
Merkenfamilie Safety Group
Trends 2023 – Leesvoer #170