20.10.22
Behind the scenes
In de aanloop naar de launch van PIA Nederland creërden we voor Brouwers verschillende vormen van content. Een nieuw concept, daar is immers ook nieuwe content voor nodig. In dit geval met name op (audio)visueel gebied. Zowel voor de interne bekendmaking als voor de website.
Een aantal opnames vonden plaats voor verschillende doeleinden. Video’s op locatie, behind-the-scenes fotografie en zelfs een audio-opname in de JOUW® podcast-studio. Van een compleet multimediaproject kunnen we wel spreken. Waarin de deadline van de launch steeds dichterbij kwam. We moesten daarom snel schakelen. Opnemen, editen, reviewen, ondertitelen. Samenwerking was hierin cruciaal. Daarnaast was het concept ‘PIA Nederland’ nog niet geïntroduceerd aan het grote publiek. Er moest dus zo veel mogelijk in het geheim gewerkt worden, met beperkte middelen en zonder externe partijen. Zeker een uitdaging, maar daar houden wij wel van!
In aansluiting op video-content vanuit de PIA België website namen we twee video’s op, maar dan in eigen jasje gestoken. Met Han over zijn visie vanuit Brouwers en met Ewout vanuit zijn positie als CEO van PIA Nederland. Gecombineerd met het oorspronkelijke interview van Belgische initiatiefnemer Steven Brouckaert ontstaat ook op de PIA Nederland website hierdoor een interessant drieluik, dat inhoudelijk verdieping geeft aan het nieuwe concept. En een extra stukje persoonlijkheid en toegankelijkheid toevoegt binnen de website.
Voordat PIA Nederland geïntroduceerd werd aan het publiek, moest dit eerst geïntroduceerd worden aan de interne doelgroep. De medewerkers van Brouwers zelf. In eerste instantie is dit gedaan door een grootse presentatie te geven in het PEC Zwolle stadion. Jammer genoeg kon niet iedereen hierbij zijn. Maar een compleet verhaal vertellen, dat was toch ook bij deze doelgroep belangrijk. Dit is namelijk dé doelgroep waar draagvlak voor het nieuwe concept bij start. Het eerste merk dat zich aansluit bij PIA Nederland.
Oplossing? De presentatie doorvertalen naar een video die thuis bekeken kon worden. Er werd gekozen om toelichting van Ewout en Han toe te voegen aan de presentatie middels een voice-over in een podcast setting, met als gesprekspartner Frank Sorée. Ondersteund door foto’s van de opname, gecombineerd met inhoudelijke slides uit de presentatie. Hierdoor werd het persoonlijke aspect van de interne bekendmaking wel behouden, terwijl mensen het toch thuis konden terugluisteren.