Wil je ervoor zorgen dat jouw online en offline kanalen blijven leven? Geregeld content delen is dan essentieel. Een goed opgebouwde contentstrategie is nodig om klanten aan te trekken en jouw merk te laten groeien. Benjamin Franklin verwoordde dit perfect: “If you fail to plan, you plan to fail”. Zelfs de best ontworpen contentstrategie heeft weinig kans van slagen zonder duidelijke planning om het in praktijk te brengen. En dankzij een gestructureerde contentplanning is het veel gemakkelijker om niet van koers te wijken! Maar laten we hierbij niet vergeten, dat het moet passen binnen de capaciteit die je hebt om content te creëren én publiceren, in tijd en middelen.
Voordat we van start gaan met het maken van een contentplanning, zijn we benieuwd wat je precies met jouw content wil bereiken. Je merk vergroten? Leads genereren? Huidige klanten adviseren? Of bezoekers naar je blog trekken? Het zal waarschijnlijk een combinatie van een paar opties zijn. En door samen vanuit je doelstellingen te kijken, kunnen we ons echt richten op welke content je gaat helpen om ze te bereiken. Staan de doelen vast? Dan kunnen we aan de slag met het opstellen van de contentplanning.
Een contentplanning zorgt ervoor dat elk stukje content de follow-up en aandacht krijgt die het verdient, wat leidt tot meer bereik en betrokkenheid. De andere voordelen van een contentplanning?
Bewuster nadenken over wat je deelt
Het juiste ritme houdt je doelgroep betrokken
Goede planning levert rust in plaats van stress
Scherpe focus vanuit je doelen
Met een sterke planning activeer je alle creatievelingen in je team en maak je samen krachtige en unieke content. Uiteraard kun je ons daar ook voor inschakelen. Een contentplan kan een groot verschil maken voor jouw (content)marketingcampagnes en dus ook in resultaat. Wil je actief aan de slag met content? Zorg er dan voor dat een contentplan een onderdeel is van je contentstrategie. Wij helpen je hier graag bij!