Zinvolle, samenhangende en vooral boeiende content creëren voor je doelgroep: dát is het doel van jouw contentstrategie. Zie het als het vertrekpunt voor mooie dromen en grote stappen. Richting doelen, onderscheid en succes. Binnen de online wereld waarin we leven is het cruciaal om de juiste boodschap, op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Door middel van een contentstrategie zet je de basislijnen neer voor je content. Daarna is het vooral lekker aan de slag gaan, maar heb je de handvatten die nodig zijn om niet met hagel, maar scherp te schieten.
Het web en sociale media hebben de wereld die ons verbindt veranderd. Online is een eindeloze informatiestroom te vinden. De hoeveelheid content neemt per dag exponentieel toe. Een contentstrategie brengt alle belangrijke contactmomenten met je doelgroep in kaart en helpt uiteindelijk ook je organisatiedoelstellingen te realiseren. Wat zijn de voordelen van een sterke contentstrategie?
Sterke mix met relevante formats
Juiste balans in je content
Doelgericht en planmatig creëren
Meetbaar en flexibel
Een goed geïmplementeerde contentstrategie is waardevol voor je al je communicatie-inspanningen. Het vormt de basis voor je content. Kortom: een bron van inspiratie en een plan van aanpak voor tekst en beeld op je corporate kanalen. De uitspraak “Content is King, engagement is Queen”, geldt nog steeds. Content is allang niet meer alleen bedoeld om te zenden, informeren en inspireren maar ook om interactie te creëren met je doelgroep. Hoe je dat doet voor jouw doelgroep, onderzoeken we samen met je.
Wij helpen je graag op weg en zetten de lijnen uit. Dit doen we door jouw boodschap te vertalen naar de juiste content en alles wat daarbij komt kijken.
Onze expertise zetten we in voor een optimale gebruikerservaring door de hele contentmarketing funnel. We verliezen daarbij niet uit het oog dat jij hier (deels) mee aan de slag moet en maken een planning met je die behapbaar is in uitvoering.