- mei 2023
Emotie in marketing – Leesvoer #172
Hoe klantgedrag te beïnvloeden is: speel in op emotie
Wil jij jouw marketingstrategie naar een hoger niveau tillen? Laat je verrassen door hoe emotie jouw doelgroep triggert en hoe jij jouw campagnes hierop kan aanpassen. Daar geeft dit artikel je praktische tips en inzichten voor. Ontdek welke triggers en gedragsmotivaties er zijn voor de 7 basisemoties, en bekijk het bijbehorende stappenplan voor een succesvolle marketingstrategie.
Emotional priming: in het onderbewuste van je doelgroep
Wil jij met jouw marketingcampagne korte termijn succes én langdurige resultaten? Dan kun je niet om de kracht van emotioneel priming heen! Ontdek hoe je emoties inzet als instrument in je marketingmix en met welke technieken je precies de juiste emoties stimuleert. Handig voor je sales, merkimago en langdurige klantrelaties.
Zo breng je de emotie terug in branding
Merk je dat het steeds moeilijker wordt om op te vallen, door een oververzadigde markt en branding die steeds meer op elkaar lijkt? Dan is het tijd om nieuwe wegen te bewandelen in de wereld van marketing. Bijvoorbeeld door meer emotie in je branding te verwerken. Emerce heeft hiernaar gekeken en bespreken in hun artikel wat de kracht is van emotie in branding. Ze leggen niet alleen uit hoe je emoties gebruikt om je op merkniveau te onderscheiden, maar geven ook inzicht in het effect van emotie in branding op de connectie met klanten en jouw merkimago.
Negatieve emotie in reclame – Vergissing of meesterzet?
Ben jij benieuwd hoe je met negatieve emoties in reclames juist wél succes kan boeken? Dan is dit artikel over neuromarketing wat voor jou! Ontdek de kracht van verschillende emoties en hoe jij deze bewust en strategisch kan inzetten om jouw merk te versterken én je doelgroep te bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat je campagnes kan testen op breinniveau? Zo kom je er precies achter hoe je die beoogde snaar raakt voor een effectievere campagne.
Hoe laat je content viraal gaan?
De sleutel tot virale content. Daar is iedereen toch naar opzoek? Dan moet je beginnen het vergroten van jouw engagement op je social media. Emoties blijken hierin een sleutelrol te spelen! Dit artikel vertelt je hier meer over. Je komt er bijvoorbeeld achter welke emoties het meest effectief zijn voor het delen en verspreiden van content. Dat is een mooi element om als blogger, marketeer of content creator toe te passen in jouw eigen contentstrategie.
Heb je deze ook al gezien?
Onderwijsbeurs Hogeschool KPZ
Leesvoer #60
Leesvoer #76