Ga naar de inhoud
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Contact

4 handige projectmanagement tools

#155
Datum

16.11.22

Categorie

Blog

Projectmanagement tools zijn essentieel voor wie projectmatig werkt. Checklists, to-do’s, taken, rollen, verantwoordelijkheden, reviews, feedbackrondes, deadlines – het is veel om bij te houden terwijl het project voortdendert. Het is een uitdaging voor een individu om constant overzicht te behouden over al deze aspecten.

Dit is precies waarom zoveel bedrijven met projectmanagement tools werken. Er bestaan echter oneindig veel tools die je hiervoor kan inzetten. We kunnen ons voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wij zijn op onderzoek uit gegaan en hebben een aantal gratis projectmanagement tools naast elkaar gelegd.

Voordelen van projectmanagement

Optimaal projectmanagement heeft een positief effect op het behalen van het einddoel. Maar vergeet ook niet het effect van projectmanagement op het interne proces:

  • Teams kunnen sneller werken;
  • Teamleden werken vaak met meer plezier aan projecten;
  • Projecten worden veelal met een hogere kwaliteit afgerond;
  • Door doelstellingen te bereiken kunnen successen worden gevierd;
  • De werkwijze van de gehele organisatie wordt efficiënter.

 

Tools om te overwegen

Op gebied van projectmanagement zijn er een hoop tools om te overwegen. Denk aan Trello, Favro, Podio, Slack, Monday, Excel, Jira, Wrike. Je wilt een projectmanagementtool gaan gebruiken, maar waar te beginnen. Wij zetten vier gratis tools naast elkaar. Deze zijn, met verschillende abonnementsvormen, geschikt voor uiteenlopende doelgroepen. Van freelancers tot grote ondernemingen van 500 of meer medewerkers.

Monday

Monday.com is een makkelijk te gebruiken tool. Zowel om zelf workflows te bouwen of door het gebruik van templates. Je kunt projecten (en taken) indelen in fases, medewerkers koppelen aan werkzaamheden en deadlines instellen. Anderen mogelijkheden zijn; offertes maken, klantenbestand beheren, reiskosten registreren, facturen opstellen en meer.

Asana

Asana is geschikt voor taakverdeling, projectinzicht en het organiseren van communicatie en samenwerking. Deze tool is met name handig voor teams en bedrijven die voor meerdere klanten aan meerdere projecten tegelijk werken. Functies zoals taakmeldingen, klantenportals en documentbeheer zijn hierin handig. Asana heeft verschillende weergaves, mogelijkheid tot urenregistratie en 100 gratis integraties.

Jira

Jira is eigenlijk een software-ontwikkelingstool, maar ieder bedrijf met een agile werkwijze kan deze tool ook gebruiken. Je werkt met sprints, verdeelt taken binnen je team en prioriteert het werk van je team. De focus ligt met name op het beheren van de voortgang van het projectverloop. Ook binnen deze tool kan je je eigen workflow creëren of kiezen voor een standaard workflow.

Podio

Citrix Podio is een tool waarin bedrijven zelf aangepaste apps kunnen maken. Zonder enige kennis van code. Zo pas je de tool aan naar de wensen van jouw organisatie. De tool beschikt over verschillende functies, waaronder; projectportfoliomanagement, CRM en het volgen van sollicitanten. Opvallend: het brede scala aan interactiemogelijkheden, zoals Facebook-achtige “likes” en een interne chat.

Hoe kies je de projectmanagement tool die bij jou past?

Ons advies is om in ieder geval rekening te houden met het verschil tussen single en multi-management. Dit verschil vraagt namelijk automatisch om andere mogelijkheden van een tool. Handig om hier vooraf al rekening mee te houden.

Is er bij jou sprake van single-projectmanagement, dan focus jij je namelijk binnen jouw bedrijf of jouw project op verschillende subtaken.
Werk jij met verschillende klanten, aan verschillende projecten én heb jij verschillende taken? Dan is er bij jou eerder sprake van multi-management.

Vorige
Volgende

Meer updates

63
Bekijk alle
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
Contact
Instagram Facebook Linkedin
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookiebeleid
Cookies
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Search