Relevant zoekverkeer genereren en een meer kans op conversie? Bereik je doelgroep met advertenties. Search Engine Advertising, oftewel SEA, is de betaalde vorm van zoekmachinemarketing. Meer conversie, naamsbekendheid of engagement? Met Google Ads is het mogelijk. Maar dan wel vanuit een sterke SEA-strategie!
Dankzij SEA genereer je meer verkeer naar jouw website. Door te adverteren op relevante zoekwoorden zijn jouw advertenties zichtbaar in zoekmachines. Nog een aantal voordelen van SEA:
Door targeting slim in te zetten, bereiken we jouw doelgroep. Zo betaal jij alleen voor relevante bezoekers. We adverteren op de juiste zoekwoorden, zodat je de juiste mensen naar je website trekt. Welke zoektermen dit zijn zoeken we voor je uit en bepalen we vervolgens samen. Zo weten we precies waar je potentiële klant op zoekt en in welke zoekresultaten jij dus zichtbaar wil zijn.
Hoewel de woorden SEA en SEO op elkaar lijken, en er allebei op gericht zijn om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te verschijnen, zijn er belangrijke verschillen tussen SEA en SEO. Zo heeft SEA betrekking op de betaalde zoekresultaten. SEO gaat over de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Bij SEA wordt een betaalde advertentie rechtstreeks boven de organische resultaten getoond. Maar ze zijn beide heel belangrijk. Want zonder sterke webpagina’s en SEO, betaal je meer voor je SEA. (Snap je het nog?)
Er is veel mogelijk binnen SEA zoekmachine adverteren. JOUW® bureau helpt je met:
We bepalen je boodschap uiteraard ook in je online marketing strategie. Die richten we op jouw doelgroep, zodat je bovenaan de resultaten van zoekmachines verschijnt. Doeltreffender kan niet!
Wil je het maximale uit je SEA-budget halen en op alle relevante momenten van de customer journey zichtbaar zijn? Wij adviseren je graag!