NFT’s, een manier om waarde toe te kennen aan digitale objecten. Ze waren al beschikbaar op Twitter, maar Mark Zuckerberg voegt ze nu ook toe aan Instagram. Kunstenaar Beeple verkocht zijn digitale verzamelwerk bijvoorbeeld voor 69 miljoen dollar. Interessant toch? Maar in Nederland moeten we nog even wachten. Mark test dit eerst onder een groep Amerikanen.
Save the date! Google komt eind dit jaar met iets nieuws: de My Ad Center-hub. Dit maakt het voor gebruikers mogelijk om aan te geven welk type social media advertenties zij wel of niet willen zien. Voor de gebruiker een beter passende internetervaring, maar of dit ook gunstig is voor marketeers?
TikTok kennen we. Je opent de app, bekijkt een paar video’s en voor je het weet ben je alweer een uur verder. Maar let op, dit gaat misschien nog wel erger worden. Want TikTok wil mini-games gaan toevoegen. Voor free-to-play-games moet je wel regelmatig advertenties bekijken en daar wordt het interessant voor de social media marketeers onder ons.
Gebruik jij al ‘social listening’ in jouw social media advertising? Tip: doen! Door eerst te luisteren naar wat men zegt over jouw bedrijf, product of diensten, heb jij namelijk het perfect beginpunt in handen. Lees meer over wat social listening precies is en hoe je het kan inzetten.
Organisch en betaald scoren met social media adverteren, dat wil iedere marketeer. Maar dat algoritme zorgt vaak voor de nodige uitdaging. Enkel bereik en interactie is niet meer genoeg. We hebben een artikel gevonden waarin je tips vindt over hoe je met het algoritme van 2022 toch kan scoren op social media.