Ga naar de inhoud
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Contact

Zone.college

Zone.college, ontstaan uit de fusie van de Groene Welle en AOC Oost sinds 2017, vereiste een volledig nieuwe merkvorming. Van A tot Z. Benieuwd hoe wij dat aanpakten? Hier zijn de 7 stappen. Let’s GO!

Case

4
Huisstijlelementen
3
Huisstijlkleuren
3
merken

Inventaris, logo en lettertype

Twee scholen worden samen één. Dat gaat niet over één nacht ijs. Tijd om te inventariseren wat deze organisaties drijft en wat er speelt in de klaslokalen. Maar vooral: wat zijn de overeenkomsten? Wij zetten onze tanden in de inventarisatie en hebben een gezamenlijke identiteit vormgegeven. Hieruit zijn de merkenfamilie en propositie voortgekomen, met als rode draad Zone. Zo is de naam van de organisatie ontstaan: Zone.college.

We hebben de doelgroepen van Zone.college een eigen merk in de merkenfamilie gegeven:

– Zone.college (het overkoepelende merk van de organisatie)
– vmbo.zone (voortgezet onderwijs)
– mbo.zone (mbo onderwijs)

Logo-ontwikkeling en kleurbepaling

Comfortzone: ‘Een leven leiden zonder onzekerheden die je angst geven.’ Op Zone.college voel je je goed, vertrouwd en verbonden. En dat doe je zowel binnen als buiten je comfortzone! Als je buiten je comfortzone stapt, loop je je eigen groei tegemoet. Precies dát hebben we weergegeven in het logo. De stippen en cirkels geven aan op welke plek je je in de zone bevindt: vanuit de binnenste cirkel naar buiten. Ze kunnen daarnaast gebruikt worden als elementen in de stijl. Omdat je vanuit de binnenste cirkel naar buiten gaat, is het logisch om te starten bij het begin. De basis. Niet gek dus dat wij kozen voor de primaire kleuren van de kleurencirkel: rood, blauw en geel.

Lettertype

Het lettertype moet aansluiten op de waarden van de doelgroep. Het moet herkenbaar en leesbaar zijn, ook voor leerlingen en studenten met dyslexie. Én het moet de rondingen van een zone in zich hebben. Zie daar: de Ubuntu. Het lettertype dat aansluitend/ondersteunend gebruikt wordt, is Arial dat qua stijl en leesbaarheid aansluit op Ubuntu.

22.11.19
zone-college_logo
zone-college-huisstijl-1
Zone_Header_new_YXJfMTkyMHgxMjAwX2RfMV9wbmdfL19hc3NldC9fcHJpdmF0ZS9wb3J0Zm9saW8vMjY_d8fdc365
zone-college_logo
zone-college-huisstijl-1
Zone_Header_new_YXJfMTkyMHgxMjAwX2RfMV9wbmdfL19hc3NldC9fcHJpdmF0ZS9wb3J0Zm9saW8vMjY_d8fdc365
zone-college_logo
1 / 3

Huisstijlelementen en beeldconcept

Met de huisstijlelementen komen merk, logo, kleur en lettertype samen!

‘Detail’ en ‘Echt’. Met die waarden gaan we werken in het beeldconcept! Met ‘Detail’ zoomen we in op de buitenzijdes van hoofdonderwerpen. Op die manier krijgt elk middel een herkenbare stijl. ‘Echt’ komt terug in de inhoud. En dan bedoelen we ook écht ‘echt’: alle beelden zijn op één van de locaties gefotografeerd!

Zone.college

Communicatiemiddelen voor Zone.college

Bij een nieuw merk hoort een nieuwe uitstraling voor de communicatiemiddelen. We staan te popelen om deze uitstraling definitief te maken en door te voeren in alle uitingen!

En dán is het tijd om de logo’s, de belangrijkste identiteitsdragers, definitief te maken. Stevig onderbouwd kunnen wij niet anders dan héél blij zijn met het resultaat. #proud

mbozone
ZONE-Merkidentiteit
educatiezone
vmbozone
zonecollege
mbozone
ZONE-Merkidentiteit
Vorige
Volgende

Meer cases

Bekijk alle

Meer weten

MAARTEN

Account executive
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
Contact
Instagram Facebook Linkedin
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookiebeleid
Cookies
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}