Ga naar de inhoud
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Contact

5 tips voor jouw perfecte LinkedIn-bericht

#169
Datum

23.11.23

Categorie

Blog

In het digitale tijdperk van nu bestaan er een hoop verschillende social media platforms om met je doelgroep in contact te komen. Denk aan Facebook, Instagram en TikTok. Voor de zakelijke berichten wordt LinkedIn gebruikt. Hoewel LinkedIn veel op Facebook lijkt, is dit zeker niet hetzelfde. Want wil je een LinkedIn-bericht krachtig maken en op laten vallen? Dan moet je echt een andere aanpak hanteren. In dit artikel leggen we uit hoe dit zit.

Opvallen op LinkedIn

LinkedIn is op dit moment het meest gebruikte zakelijke platform en wordt gebruikt voor diverse doeleinden. Naast het onderhouden van contacten met je netwerk, kun je LinkedIn ook gebruiken voor het aantrekken van nieuw personeel en potentiële klanten. Bovendien kan je het eigenlijk ook zien als het digitale visitekaartje van jouw bedrijf. Het is dus belangrijk om relevante berichten te delen. Een aantrekkelijk bericht trekt de aandacht van de doelgroep en wekt interesse op. Met de volgende vijf tips kun je een indrukwekkend LinkedIn-bericht maken dat opvalt bij je doelgroep.

Tips voor een opvallend bericht

  1. Trigger de lezer in de eerste zinnen
  2. Werk met visuals
  3. Gebruik relevante hashtags
  4. Maak je content aantrekkelijk
  5. Tag bedrijven of personen

 

1. Trigger de lezer in de eerste zinnen

LinkedIn-berichten die opvallen, hebben vaak teksten die de doelgroep activeren. Dit doen ze door de nieuwsgierigheid van de doelgroep aan te wakkeren. Hoe jij dit kan toepassen in jouw social media berichten, is door te werken met signaalwoorden. Bijvoorbeeld;

  • Met deze 5 tips kun jij gestructureerder werken.
  • Dit is hoe een werkdag bij JOUW® bureau eruit ziet.

Ook kun je nieuwsgierigheid prikkelen door de woorden als ‘hoe’ en ‘waarom’.

  • Waarom 84% van de Nederlanders LinkedIn moet gebruiken.
  • Hoe je met 3 simpele handelingen je mailbox opruimt.

2. Werk met visuals

Gebruik kleur, opvallende kreten en foto’s in je berichten. Dit helpt in het laten opvallen van jouw bericht. Visuals maken je bericht krachtiger en zorgt ervoor dat het sneller wordt opgepikt tussen alle andere berichten. Hierdoor zullen jouw berichten ook sneller worden opgemerkt door nieuw personeel en potentiële klanten.

 

3. Gebruik relevante hashtags

LinkedIn-gebruikers kunnen hashtags die zij interessant vinden volgen. Inspelen op deze hashtags is hiermee een effectieve manier om je LinkedIn-berichten beter zichtbaarheid en vindbaar te maken onder de relevante doelgroep. Maar welke hashtags passen bij jouw bericht? En hebben deze hashtags voldoende volgers? Daar is even wat onderzoek voor nodig. Gelukkig is dit niet ingewikkeld. Volg hiervoor de volgende 3 stappen:

  • Vul in de zoekbalk op LinkedIn een hashtag in.
  • Klik vervolgens op bijdragen en klik door op een bericht.
  • Zie hoeveel volgers een hashtag heeft.

 

Ook kan je jouw eigen bedrijfs-hashtag toevoegen, dit komt de herkenbaarheid van jouw merk ten goede. (Een extra tip: plaats de hashtags altijd onderaan de tekst, dit leest prettiger.)

 

4. Maak je content aantrekkelijk

Ben je al bekend met de term ‘snackable’? Dit is het aantrekkelijker maken van jouw teksten, wat ervoor zorgt dat mensen sneller de tekst lezen (in plaats van er snel voorbij scrollen). Eén van de manieren om dit te doen is door voldoende witruimtes tussen de alinea’s laten. Daarnaast werkt het goed om veel feitjes of cijfers zo overzichtelijk mogelijk weer te geven. Ons brein is namelijk sneller geneigd om een tekst te lezen die ‘snackable’ is. Cijfers kunnen hieraan bijdragen. Uit onderzoek van Pace University blijkt zelfs dat een oneven getal beter opvalt en langer blijft hangen dan een even getal. Een oneven getal zet je namelijk aan het denken en kost meer moeite om te verwerken. Pas dit inzicht toe op je titels.

Dus schrijf je een LinkedIn-bericht waarin je tips deelt of je redenen geeft waarom een potentiële medewerker bij jou moet komen werken? Schrijf dan de titel met een (oneven) cijfer. Bijvoorbeeld;

 

5. Tag bedrijven of personen

Wil je een nóg groter bereik voor jouw LinkedIn-berichten en gaat je post over een relatie of over een teamlid? Tag in jouw tekst dan relevante personen of het bedrijf. Deze tag is een goede aanvulling op het bericht.

 

Opvallen op LinkedIn

Een LinkedIn-bericht op laten vallen vereist een andere focus dan bij Facebook. LinkedIn, een zakelijk platform met diverse toepassingen, heeft een actieve doelgroep die een aangepaste communicatiestijl vraagt. Trek de aandacht van je doelgroep of connecties door gebruik te maken van aantrekkelijke berichten die opvallen. Gebruik hiervoor signaalwoorden, visuals, hashtags en het taggen van andere accounts. Zo vergroot je het bereik en creëer je een krachtig LinkedIn-bericht.

Volg je ons al op LinkedIn? We komen graag met je in contact!

Vorige
Volgende

Meer updates

64
Bekijk alle
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
  • Diensten
  • Portfolio
  • Updates
  • Over ons
  • Vacatures
Contact
Instagram Facebook Linkedin
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookiebeleid
Cookies
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Search