Youtube genereert per maand meer dan 330 miljoen Nederlandse bezoekers, met kijkers in iedere doelgroep. Een platform om zeker niet te vergeten in je marketingmix! Een tip: steeds meer mensen spelen Youtube af op hun TV. Houdt hier in het maken van je content al rekening mee.
Onze maatschappij is altijd in beweging en de content past zich hierop aan. Youtube begon met video’s van enkele minuten, maar met de komst van Instagram Reels en TikTok zijn we nu gewend aan enkele seconden. YouTube kon natuurlijk niet achterblijven en introduceren: shorts. Of dit een succes gaat worden? Dat is de vraag.
Viral gaan met miljoenen views op Youtube. Een marketeers droom, want je hebt een mega-bereik voor je merk. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Lees drie verhalen van kanalen die een succesexplosie hebben gehad en kom erachter wat hun geheimen tot succes waren.
Ben jij premium abonnee van Youtube, dan ken je de grafiekoverlay misschien al. Maar sinds kort wordt deze tool ook uitgerold voor de ‘gewone’ kijker. Een hele handige tool, als je het ons vraag. Binnen in één oogopslag ziet de kijker wat het populairste deel van de video. Ook handig voor jou als marketeer?
Adverteren op Youtube wordt vaak ingezet door marketeers. Effectief, maar er hangt ook een keerzijde aan. Kijkers kunnen eenvoudig overprikkelen raken met jouw commercial. Met als gevolg: een negatief associatie met jouw merk . Dat wil je niet! Gelukkig komt Youtube met een oplossing. Een nieuwe functie waarmee bedrijven zelf kiezen hoe vaak een bezoeker hun commercial te zien krijgt.Gebruik jij Youtube ads, houdt deze tool dan in je achterhoofd!